wortelkanaalbehandeling gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Sensea, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    hallo allemaal

    dit berichtje is voor een ts ( ik weet de naam even niet meer) die vorige week een topic heeft geopend omdat ze zo tegen een wortelkanaal behandeling opzag. (ik kan het topic niet meer vinden. door mijn visuele handicap is zoeken moeilijk voor mij daarom doe ik het even zo.)

    zoals gezegd heb ik vandaag mijn eerste wortelkanaal behandeling gehad en het is mij alles meegevallen. ik heb bij aanvang gezegd dat ik een aangeboren afwijking heb waardoor mijn kaken niet scharnieren maar los zitten en dat ik dus snel pijn in de kaken heb zeker bij zo'n lange behandeling. hij was erg lief en deed zijn best zo voorzichtig mogelijk te zijn. hij vertelde dat er zelfs mensen in slaap vallen tijdens de behandeling en dat het echt geen zeer zou mogen doen. dus gingen we van start. verdoving, ff checken, nog een verdoving ( dit herhaalde zich een keer of 5/6 tot ik echt niks meer voelde) hij vertelde dat de eerste verdoving in het gewricht ( geloof ik) op zich genoeg zou moeten zijn, maar dat in de praktijk dat bij veel mensen dus niet zo is.daarom controleerd hij dat altijd zorgvuldig. toen werd er een gat in de kies geboord en werden de zenuwen verdoofd. ik heb naderhand echt! niks meer gevoeld. tenminste geen stekende pijnen. na al het boren vijlen en schoonmaken en weet ik veel en een hoop gezellig gekeuvel later hebben ze er weer netjes een vulling in gedaan en mocht ik spoelen.nog een foto voor de controle en ik kon gaan. toen was het wachten tot de verdoving uitgewerkt was en een uur of 3 later was dat zo. nu voelt het een beetje moe en beurs in mijn kaken en kin maar verder voel ik nog niks.alleen als ik met mijn tong duw dan is het gevoelig. ze hadden verteld dat dat eventueel een dag of 2 kon aanhouden maar misschien had ik ook helemaal geen last. we hebben vanavond pannekoekjes gegeten ( lekker zacht) en ik heb zoals de afgelopen 2 en halve maand met 1 kant gegeten. morgen ga ik het er maar eens op wagen met de andere kant. zometeen ga ik lekker naar bed om mijn mond goed te laten rusten.

    ik hoop dat dit verhaal je gerust steld ts. zet hem op van de week! het komt helemaal goed zie je wel.
     
  2. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb zo'n beetje 6 van die behandelingen gehad en mijn ervaring is net zoals bij jou (althans de laatste paar jaar)...vroeger was het veel gruwelijker kan ik me nog herinneren. Mijn 1e behandeling was ik 14jr en werd zonder verdoving gedaan...werkelijk waar!!!...tegenwoordig is het prima te doen.
    btw..ik vind het leuk om iets positiefs van jou te lezen blup!! Fijn dat het je zo is meegevallen...
     
  3. Kaardebol

    Kaardebol Niet meer actief

    ooo ik denk dat deze voor mij is bedoelt!!!
    wat lief van je dat je dit doet!
    het stelt me erg gerust...

    helaas is bij mij de behandeling uitgesteld.. ik heb nu een longontsteking.. en de tandarts vond het niet verstandig om nu te doen omdat ik zoveel moet hoesten...!!!

    maar vind je berichtje erg lief en fijn! dank je wel!
    ga toch een stuk positiever mijn behandeling in!
    ik moet nu 21 april.. eerder hadden ze geen plek!

    maar ik hou jou berichtje echt in gedachten!
    dank je wel!
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    graag gedaan! en veel beterschap meid.

    dit topic kan dicht.
     

Deel Deze Pagina