Twijfel 3de kindje wel of niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door muisje14, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn man en ik twijfelen over een derde kindje.
    Echt heel erg, maar nadat ik het één en ander verkocht had (waaronder de wandelwagen) had ik zoiets van o nee nooit meer zwanger, nooit meer een kleintje. Maar goed dat heeft iedere moeder denk ik wel.

Zelf ben ik enigst kind, misschien dat ik daarom ook wel een groot gezin wil hebben. Maar het lijkt me zo leuk om voor onze jongens een broertje of zusje te krijgen en natuurlijk ook voor ons zlef.

Nu ziet mijn man overal beren op de weg, de financiele kant, ruimte blabla blabla. Ik weet wat twee kids kosten, maar hoe zit dat met 3? KDV is al 3 dagen. Tegen die tijd zal onze oudste naar school gaan.

Voor degene die wel voor een derde zijn gegaan, hoe heb je voor jezelf de afweging gemaakt? 's Morgens vroeg komt wel alles op mij neer aangezien mijn man om 6 uur weg is. Hoe doen jullie dat 's morgens met 3 kids?

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik lees ff met je mee, want zit met exact hetzelfde gevoel....

3. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Wij wilden wel een 3de maar nu ons zoontje zo onrustig blijft en veel huilt twijfelen we of we dat nog wel een keer trekken.

Verder weet ik van mijn vriendin met 5 kinderen dat het smorgens bij haar prima gaat. Alle kleding savonds klaarleggen en savonds in bad. Smorgens zodra ze wakker zijn gelijk aankleden en dan even tv kijken tot iedereen klaar is, man dekt de tafel smorgens dus dat is ook handig. Dus ik denk dat dat geen probleem hoeft te zijn in de ochtend met 3.

Financieel ging het wel goed, maar volgend jaar word dat wel onzeker nu alles zo duur word. Wel was het zo dat ze soms echt wel heel zuinig moet doen als bijv de gemeentebelasting binnen komt.

Ken je kasboek.nl? Daar kan je via internetbankieren je financieeen op een rijtje zetten. Kijken wat er inkomt en eruitgaat. KDV blijft hetzelfde want 1 van je jongens gaat naar school toch?
    En dan denk ik 100 euro per maand extra rekenen voor voeding, kleding, schoolbijdrage etc.

Succes met je keuze.

4. sibie

sibie Lid

29 okt 2011
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou hier ook hetzelfde.
    wij zijn er inmiddels uit dat we een 3e willen en gaan er dan ook voor.
    qua kosten lijkt het me erg mee te vallen, bedoel speelgoed kunnen ze samen mee spelen, kleding kun je doorgeven als ze nog goed zijn.
    alleen wij hebben wel het geluk dat we oma als oppas hebben die dit helemaal gratis doet omdat ze het zo fijn vind om der kleinkinderen bij zich te hebben.
    maar toch hebben wij ook getwijfeld hoor, hoe moet dit in de auto, vakantie als we naar pretpark gaan.
    enz enz.
    maar gelukkig gaan wij ervoor.
    veel succes met jullie keuze

Deel Deze Pagina