Ja hoor van mij zou hij een weekend wegmogen. Andersom zou het ook mogen. Tot nu toe hebben we het nog nooit gedaan. (vrienden hebben er geen behoefte aan, wij ook niet echt) Samen gaan we ook wel graag op vakantie. Maar snap je wel, dat jij er niet om staat te springen. Aangezien het samen op vakantie gaan een dingetje is.
Uhm ja, mijn man gaat elk jaar een weekend naar Pinkpop of Lowlands. Ik zie het probleem niet zo. Dat je een kind (of meerdere kinderen) hebt betekent toch niet dat je niet meer iets kan ondernemen zonder je gezin? Dat zou wat zijn zeg...
Ik snap het probleem niet zo. Mijn man doet dat ook. Dat ik op mijn weekend weg zelf liever andere dingen zou doen dan alleen zuipen wil niet zeggen dat ik voor hem moet beslissen dat hij dat dan ook moet doen.
Hij heeft dit soort mannen-zuip-vakanties al vaker gehad, nu er een baby is mag het ineens niet meer? Vind dat echt ontzettend flauw. Het is niet alsof hij zich klem zuipt terwijl hij bij de baby is en voor de baby moet zorgen op dat moment.
Ik moedig hem zelfs aan. Omdat ik ervaar hoe heerlijk het is om een weekend met vriendinnen weg te zijn. Hij doet het zelf nooit (op een enkele keer een weekend motorrijden met zijn zwager na). Zuipen doet hij toch al niet, maar als dat wel zo zou zijn, ach, hij doet maar. Ik heb er dan toch geen last van. En zeker in november, dan is je kindje al heel wat maanden oud, ik zou het echt geen enkel probleem vinden eigenlijk. En vakantie als gezin,mijn man vindt het ook lastig om daar knopen in door te hakken,ik overigens ook. Dus bij mij staat mijn vriendinnenweekend ook veel eerder en sneller vast dan de gezinsvakanties, om de simpele reden dat mijn vriendinnen gewoon doorzetten en een weekend vast zetten (wel in overleg hoor). Gaat er helemaal niet om dat ik liever met hen wegga dan met mijn gezin maar zelf vind ik vakantie plannen lastiger, dus dat duurt nou eenmaal wat langer.
Als hij dat heel graag zou willen, ja hoor, geen probleem mee Hij heeft nu sowieso een week gepland om naar bruiloft van vrienden te gaan in het buitenland als onze baby 5 maanden is. Ik ga dan wel of niet mee, dat zien we tegen die tijd wel. En we hebben het er ook al over dat ik een city trip ga doen met mijn moeder aan het eind van het jaar, zien nog wel of ik baby dan wel of niet mee neem. Waar ik wél problemen mee zou hebben, is als hij niet samen ergens naar toe zou willen als ik dat voorstel, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd.
Tuurlijk, dat ene weekendje.. mijn vriend gaat ook bijna jaarlijks met zn broer en komend voorjaar een week wintersport zonder mij. Gun elkaar een lolletje! En van dat zuipen heb je mooi geen last als ie in het buitenland is.
Je beperkt jezelf dus net zo erg als je vriend. Het lijkt alsof jij denkt dat het leven stopt met het krijgen van een kind. Waarom zou je niet in een vliegtuig stappen met een baby? Mijn oudste zoon is 3 en heeft er inmiddels 6 vliegvakanties op zitten, hij leeft nog steeds hoor .
Ik vind het prima, help hem zijn koffer nog pakken en breng hem naar Schiphol. Kan ik in alle rust mijn vriendinnenweekend plannen, heerlijk.
Ach ja, ik zou niet moeilijk doen over zo’n weekendje, wij gaan allebei gemiddeld eens per jaar of om het jaar wel een paar dagen weg waarbij er eentje thuis blijft bij de kinderen/huisdieren. Geen problemen mee, allebei nooit zo bij stil gestaan.
Snap het wel.. vind dat zuipen om te zuipen ook niks, maar ik kan niet voor hem beslissen wat hij leuk vindt. Wat ik in meerdere reacties voorbij heb zien komen; hij is naast vader en echtgenoot ook nog een persoon. Het lijkt erop dat er een een achterliggend probleem is wat meer aandacht nodig heeft. Gun jij jezelf ook plezier?
Ik lees de stukjes van TS echt met grote verbazing en ook een stuk ergernis. Ik vind TS verschrikkelijk normerend. Hoezo ‘eigen vakantie inleveren’ en ‘dat met vrienden is geweest’ Laat je man lekker. Als hij nou zou gaan zuipen met baby erbij of zoiets, maar hij gaat met vrienden weg. Laat hem lekker. Even geen papa zijn. Even eruit. Ik geef hem groot gelijk. Nog beter: doe het zelf ook eens. Knap je van op. En dan hoef je geen wijn naar binnen te gieten oid, maar fijn met vriendinnen onder elkaar. Je bent toch niet alleen papa en mama nu? Moet alles wijken omdat jij moeder bent geworden? Of ben je jaloers? Bang dat hij iets gaat doen met een ander? Vreemdgaat? Het komt een beetje over als; jij niet met ons, dan ook niet met vrienden. Beetje gedrag op het schoolplein. Ga het gesprek met hem aan wat jou dwarszit mbt jullie gezamenlijke vakantie en beperk jezelf niet zo. Waarom niet die vliegvakantie ook? Ook tijden die voorbij zijn? Sorry, ik klink misschien hard maar je leven is echt niet over of voorbij omdat je kinderen gekregen hebt. Daarbij ben ik blij dat mijn ouders dit soort dingen ook gewoon bij en met m’n zus en mij deden. Onze wereld is hierdoor verbreed...
Ik zie het probleem niet.. het komt mij over als 'claim gedrag '. Mijn man gaat ook jaarlijks op wintersport met vrienden. Ik zelf hou totaal niet van wintersport dus ik laat hem lekker z'n gang gaan En so what als hij wat gaat zuipen, liever met z'n vrienden dan wanneer hij met vrouw en kind is. Maar ik ben heel makkelijk in dat soort dingen. Ik vertrouw m'n man volledig en omgekeerd ook zo. Als ik een weekendje weg wil of wil stappen met vriendinnen, geen probleem!
Je eigen leven is toch niet voorbij als je een kind krijgt of wel? Hij is niet alleen papa, maar ook nog zichzelf hoor. Hier is wel de regel dat gezinsvakantie voorgaat op eigen vakantie, dwz met het budget. Maar gelukkig is dat vaak geen probleem. Mijn vriend gaat jaarlijks wel 1 of 2 keer een weekje weg. Vaak duiken, dus geen alcohol. Maar als hij dat nou leuk vind? Ik zie het probleem niet. Zolang ie als ie thuis komt weer nuchter zijn kind kan knuffelen dan.
Mijn man gaat jaarlijks een weekend of langer met vrienden weg. En een enkele keer ook voor zn werk. Geen enkel probleem.
Ik zou dat geen probleem vonden. Mijn man gaat elk jaar 5 dagen skieen met vrienden. Zuipweekend zou ik niet zo leuk vinden, maar als ik er niet bij hoef te zijn..... Nou ja.... Dat je ook vakantie samen wilt snap ik wel maar het kan toch allebei? Praat eens met elkaar en bedenk een vorm van vakantie die jullie allebei aanspreekt.
Het is de combinatie die ik niet zo leuk zou vinden... ik zou er zelf geen problemen mee hebben. Maar mijn vriend wil ook dolgraag met zijn gezin op vakantie en regelt daar zelf een hoop voor. Het zou ke storen als mijn man daar niet zo’n behoefte aan lijkt te hebben. Maar dat zou wel los staan van dat zuip weekend. Overigens denk ik dat je het beter kunt accepteren. Je partner iets ontzeggen wat hij zo graag doet is nooit een goed idee. Hij vind het andersom vast ook geen probleem als jij het doet.
Als hij nu een lang weekend weg zou gaan zou ik dat minder tof vinden dan toen ze baby waren. Destijds had ik het geen probleem gevonden. Desondanks zou hij van mij wel mogen gaan, maar niet voor we fatsoenlijk als gezin op vakantie zijn geweest.