Ikzelf gun mijn partner die weekenden (en losse stapavonden met om 5u binnen komen rollen...) , even samen met z'n vrienden en los van thuis. Ik kan daar erg van opladen, dus ik gun hem dat ook. Mijn man is toen onze jongste 3 maanden was naar een meerdaags festival geweest en kortgeleden ook een weekend weg met vrienden. Daarbuiten gaat hij ook met enige regelmaat weg voor zn werk (een week conference in Amerika, of nachtjes ivm trainingen etc) Het festival toen de jongste 3 maanden was vond ik wel erg pittig, ik zat toen zelf niet zo goed in m'n vel en het was aanpoten met een dreumes en baby. Hij is toen een dag later gegaan, en ik ben een weekendje bij mn ouders gaan logeren. Nu vind ik het prima, het is wel druk maar ik weet hoe veel plezier hij haalt uit dat weekend met z'n vrienden, dus dat gun ik hem echt. Maarja, dat is mijn situatie en mijn man is verder ook echt een erg betrokken vader. Ik kan me voorstellen dat als je het gevoel hebt dat je niet veel aandacht krijgt, dit niet lekker valt.
Wij gaan als gezin heel vaak op vakantie en weekendjes weg. Ik gun mijn partner én mezelf ook individuele tijd van ons gezin.
Ik denk dat je eerder een gesprek aan moet gaan, hoe je vriend het vindt, dat jullie zo beperkt. Dat is toch geen leven... Laat hem toch lekker gaan en plan gelijk als gezin ook een weekje weg. Ik denk dat hij geen zin heeft omdat hij zich zo beperkt voelt... Ik ga straks lekker met moederdag het weekendje weg... idd lekker zuipen! hahahaa heerlijk! Ff lekker geen kinderen, huishouden, boodschappen, eten koken etc etc
Man is meerdere keren alleen op reis geweest voor 2-3 weken. Hij zuipt niet, het zijn niet per se de veiligste reizen die hij maakt maar voor hem persoonlijk wel belangrijk. Ik heb hem zelfs voorgesteld die reis nu echt te gaan maken. De eerste keer was de jongste nog geen half jaar, en mijn werk en leven draaiden ondertussen ook gewoon door. Was het soms pittig? Ja dat wel, vooral omdat diensten ook gewoon doorgingen. Maar het vloog ook voorbij, met een beetje hulp van de oma's en de gastouders. Je hebt het over een weekendje. Serieus, moet hij elk weekend je handje vasthouden?
Ik zou het prima vinden, ik heb zelf ook nog een weekje vakantie met vriendinnen en een weekendje weg staan. Ik denk dat ik het wel lastiger had gevonden toen ze nog echt klein waren, maar puur omdat ik het toen überhaupt zwaar vond. Wat hij dan zou gaan doen zou me verder niet uitmaken, met mijn vriendinnen gaat er ook nogal wat wijn/sterkers doorheen hoor. (overigens zou ik het wél ruk vinden als hij dan niets met het gezin zou willen doen. )
Ik heb het idee dat het je steekt dat hij wel heel graag met vrienden weg gaat, maar niet met jullie gezin. Dat zou mij ook steken. Daar moeten jullie het dus samen over hebben en zoeken naar een vakantie die voor jullie beide leuk is. Wat betreft het zuipen, dat vind ik ook niet nodig. Dat je wat drinkt prima, maar zoveel dat je je laveloos drinkt vind ik ook wel een gepasseerd station. Dat blijven mannen nogal lang houden ben ik achter gekomen. (is ook mijn grote ergernis)
Mijn man doet dit ook elk jaar (en ik ook trouwens). In mijn man z'n groep gaat iemand eigenijk alleen niet mee, mbt zwanger/kindgerelateerde reden, als vrouw op punt van bevallen staat of het kindje jonger dan ongeveer 3 maanden is. Mijn man kan dit jaar eindelijk weer mee en ik vind het hartstikke fijn voor hem. Wat ze daar doen zal me verder een worst wezen. Ze 'zuipen' maar. Doe ik ook als ik niet zwanger ben. Ik denk ook dat jouw frustratie (deels) ergens anders ligt. Dat zijn vrienden belangrijker zijn dan jij en jullie kind. Volgens mij moeten jullie het daar over hebben.
Geen enkel probleem. Hij gaat regelmatig alleen weg. Ik stimuleer hem hier ook in. ik vind het altijd wel even lekker rustig. Nu doen wij ook veel dingen met het gezin. Heeft hij altijd erg veel plannen. En daarnaast is hij geen drinker. Laatst is hij een kleine week gaan skiën en als iedereen dan dronken is dan weet hij goed wanneer hij moet stoppen en lost dan alle problemen op. Ik ga het eerste jaar niet alleen weg dat vind ik zelf niet prettig maar daarna plan ik ook wel dingen voor mezelf.
Ik ben het met je eens met dat hij zich beperkt voelt. Niks mag meer. Alles is voorbij. Alleen het gezin telt. Tuurlijk overdrijf ik nu natuurlijk maar misschien voelt hij dit wel zo en zoekt hij daarom het totaal andere uiterste op; namelijk lekker klemzuipen en heerlijk ‘kinderachtig’ doen met z’n vrienden. Kan hij even lekker losgaan ipv thuis de brave huisvader moeten zijn. Ik heb niets tegen op rollend de kroeg uit. Kan heerlijk zijn vind ik met m’n vriendinnen. Of met m’n man samen! Ook tof. Misschien heeft hij wel geen zin om truttig in een huisje te zitten met TS in Nederland. Want zoals we lezen: zelfs een vliegvakantie zit er niet in. Allemaal aannames natuurlijk van mij en ik wil niemand kwetsen, maar door de woorden van TS krijg ik een bepaald beeld in m’n hoofd. En misschien zit ik er wel helemaal naast...
@Saskia82 Wat ís jouw idee eigenlijk van een vakantie met het gezin? Waar wil je heen? Huisje huren? Dichtbij huis?
Jij niet alleen, ik heb ook het gevoel dat ts haar man niet los durft te laten om wat voor reden dan ook. Maar juist als je je man van alles gaat verbieden, dan zal je hem op den duur alleen maar van je af stoten. Overigens ben ik vast een loedermoeder door regelmatig zonder man en kinderen een weekend weg te gaan, en dan ook nog eens 1 a 2 keer per maand gaat stappen waarbij er ook de nodige alcohol gedronken wordt.
Dank voor jullie reacties! Ik vind het drinken, noem het zuipen omdat het zo extreem schijnt te moeten, kinderachtig. Ik drink zelf ook maar ga me niet laveloos drinken. Die tijd houdt een keer op. Persoonlijk heb ik een hekel aan een kater gekregen en mijn vriend is ook niet leuk met een kater en kan daar zelfs wel 2 dagen last van hebben. We zijn op vakantie geweest, vorig jaar bv maar hij lijkt dan idd minder enthousiast als ik begin over op vakantie gaan. De vakantie zelf is wel leuk, al wil hij dan bv niet een keer op stap en ik wel haha. Meestal liggen we er beetje op tijd in. Met een jong kind vliegen doe ik niet omdat ik het zelf soms irritant vond als mensen met huilend of zeurend kind in vliegtuig zaten. Ik vond dit als mede passagier vervelend. Het kind beseft ook niet waar die is dus voor je kind hoef je niet te vliegen. Daarom zou ik zelf nu met de auto ergens heen gaan en eventueel in NL blijven. Maar dat is een andere discussie Ik vind een eigen leven naast je relatie ook belangrijk. Hij spreekt ook elke maand wel een keer af en dan gaan ze gamen of kaarten van 13u tot s nachts. Zelf spreek ik ook wel eens af , een avondje. Ik denk dat het misschien gaat om initiatief vanuit hem om samen iets te doen en gewoon een gevoel is nu we ouders zijn. Maar ik wil absoluut daarnaast ook andere dingen doen. Ik realiseer me wel dat dat nu minder wordt, meer plannen etc en denk dat mijn vriend niet realiseert dat het dan even iets minder mag. Toen ons kindje onrustige dagen had en ik dood moe was ik idd niet zo amused dat hij perse zo lange dag naar een vriend ging en hij niet tevreden kon zijn met een halve dag. Ik wil hem zijn dag niet afnemen maar had me erop verheugd dat hij die dag meer met haar kon doen. Ik stel me dan misschien idd beetje aan.
Ik denk echt dat je hierover met je vriend moet praten. Misschien heeft hij het echt niet in de gaten wat het met jou doet. En wat je zegt van die onrustige dagen snap ik ook. Maar bedenk je dat november nog ver weg is en je kindje dan alweer een stuk ouder. Jouw gevoel komt wellicht ook doordat je net moeder bent, dan lijkt de rest van de wereld even minder belangrijk. Maar er komt een tijd dat je weer meer jezelf wordt, en weer ruimte krijgt voor andere dingen (en die ook weer meer prioriteit gaat geven). Verder zou ik me niet zo druk maken om dat drinken. Je bent er toch niet bij, dus je hebt er ook geen last van toch? Laat hem dan zelf maar met die kater van 2 dagen dealen, eigen schuld, dikke bult.
Ik vond ook dat mijn man wel iets meer initiatief mocht tonen met vakanties; resultaat hij boekte een stacaravan in Umbrie, Italie voor een 1 week. Erg mooi en heet, niet handig voor een 1,3 jaar oud meisje... maar goed hij begreep wel dat niet alles op mijn schouders hoefde te rusten. (overigens heb ik snel het vliegtuig en huurauto bijgeboekt, want ik ga van mijn week vakantie niet 2 dgn heen en 2 dgn terugreizen met auto....)
Deze dingen vallen me op. In eerste instantie zeg je dat hij 1 keer per maand afspreekt, maar later zeg je: "ik denk dat mijn vriend zich niet realiseert dat het wat minder mag". Nog minder dan 1 keer per maand? Dat is toch sowieso al helemaal niet vaak? En dan zeg je dat je niet zo amused was dat hij persé zo láng moest. Maar.. hij gaat kennelijk niet zo vaak, waarom moet hij dan "tevreden" zijn met een kort(er) bezoek? Ik vind inderdaad dat je je een beetje aanstelt (sorry) en dat je misschien niet zo moet piepen als hij zijn maandelijkse afspraak heeft. De andere 30 dagen is hij er wél gewoon voor jullie toch?
Ja hoor geen probleem. Mijn man gaat ook ieder jaar met vrienden naar oktober-fest. Een groot zuipfestijn. Totaal niet mijn ding maar als hij dat leuk vind moet hij dat lekker doen. Ik ga ook regelmatig met vriendinnen weg, volgende week een weekje naar portugal. uiteraard wil ik wel daarnaast regelmatig met het gezin leuke dingen ondernemen en uiteraard minimaal 1x per jaar 3 weken op vakantie. De deal is dat de gezinsvakantie niet te lijden heeft onder onze uitstapjes. De gezinsvakantie is wel iets wat ik altijd uitzoek en regel, geen enkele probleem wat mij betreft
Mijn man is vorig jaar 2 keer een week op vakantie geweest zonder ons. En dit jaar gaat hij weer. Alleen maar fijn, heb ik al die dagen tegoed voor iets leuks voor mezelf