Vriend op mannenweekend en jij thuis met baby. Wel of niet.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Saskia82, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Ik zou daar geen probleem mee hebben. (Overigens zou ik dan ook een keer een weekend weg willen hoor :p) Wel met het “zuipen” en dan heb ik het niet over een paar biertjes of wijntjes en een beetje aangeschoten raken. maar je compleet lam zuipen dat je van voor niet meer weet dat je van achter leeft daar zou ik echt niet blij mee zijn.

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.639
    1.443
    113
    Ik zou het geen probleem vinden. Wel nog eens zeggen dat hij ook verantwoordelijkheid heeft, dus lam zuipen ofzo dat hij half in coma ligt zou ik echt zeker niet waarderen.
    Zelf een weekend weg zou ik ook wel willen. Doe ik alleen niet, maar dat is mijn eigen keus.

Een weekend als gezin zou ik dan in boek geval zelf inplannen. Mijn man neemt ook dat initiatief niet. Geeft ook niet, doe ik dan wel.

Alleen blijven met een baby zou ik niet weg vinden.
    Mijn man is afgelopen weekend weg geweest (wel voor werk) en ik was alleen met baby en de 2 oudere kinderen. Behoorlijk pittig hoor, maar hulp vragen aan familie of vriendin kan ook toch?

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Maar waarom dan? Echt, je hebt daar toch helemaal geen last van? Of zo wel, in welke zin dan?
    Misschien is er iets waar ik niet aan denk ofzo, maar ik snap het echt niet.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Maar welke verantwoordelijkheid heeft hij dan tijdens zo'n weekendje? Alleen voor zichzelf toch? Dat is juist zo fijn aan zo'n weekend, juist ff géén verantwoordelijkheid (en dan bedoel ik niet bushokjes in elkaar trappen ofzo:D) maar gewoon weer even alleen voor jezelf zorgen. Tenminste, zo voelt dat voor mij wel..

Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als hij dan twee dagen thuis zit met een kater waarmee meneer niks kan zou ik dat ook niet zo tof vinden :')

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.639
    1.443
    113
    Nou ik bedoelde meer de extreme varianten. Denkend aan gezondheid, en bushokjes in elkaar trappen.. haha Niet dat hij dat ooit gedaan heeft maar toch.
    Je bent wel een vader dus gezond verstand gebruiken vind ik normaal dan.

Melief vindt dit leuk.
  7. Melief

Melief Niet meer actief

Nouja dusdanig ver weg zijn dat je niet meer weet wat je doet en geen verwantwoorlijkheid meer kan nemen vind ik er niet bij horen als je een gezin hebt.
    (Maar ik heb dit soort fases ook nooit gehad toen ik jonger was, ik snap al die lol om grote hoeveelheden alcohol en drugs dus sowieso al niet)

NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Lijkt mij heel gezond om naast je gezin en relatie nog iets voor jezelf te hebben. Alleen maar iedere avond op de bank naast elkaar is toch ook niet goed. Je hebt toch ook nog een eigen leven? Bent toch meer dan een huisvrouw/man?

1x per maand is echt niet veel. En 1 vriendenweekend per jaar ook niet. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er daarna geen geld of tijd meer voor een gezinsvakanties is. Of dat hij dat niet zou willen. Het is en en niet of of. Bespreek het op een rustig moment.

Heb je geen logeerbed in huis waar hij niemand stoort die ene keer per maand? Mag hij de dag jou laten uitslapen of iets met de kinderen doen.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dán ben ik het wel met je eens. :D

10. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Mijn vriend gaat standaard 2x per week een avond met vrienden weg.

Als ik eens een keer echt echt erop sta dat hij niet gaat, gaat hij ook niet maar goed ik ga zelf ook graag weg met vriendinnen.
    (Nu is mijn zoontje niet zijn kind, wonen we niet samen maar toch)

1x per maand vind ik echt heel weinig. Dan zou ik ook een lange dag plannen en blijven slapen.

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Maar daar ben jij toch niet bij en daarbij maakt het dan toch geen verschil of je een gezin hebt?
    Als mijn man iets stoms zou doen, hoeft hij zich niet te verschuilen achter dronkenschap hoor.
    Maar ik heb ergens het gevoel dat een biertje of wat drinken door sommige vrouwen al snel als 'je laveloos zuipen' wordt gezien. Dan moet je toch echt wel heel veel drinken hoor.

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Geldt hopelijk ook voor niet-vaders.....

Bloem2310 en Pechvogol vinden dit leuk.
  13. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja tuurlijk zou hij dat mogen. Hij gaat zijn gang maar en hopelijk heeft hij het naar zijn zin.
    Ik vermaak me wel met de kinderen.

harlene2014 vindt dit leuk.
  14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn man is vorig weekend op mannenweekend geweest. Geen zuipweekend, meer een wandelweekend :D Ik heb voor onze drie kids gezorgd. Vind ik prima hoor. Ik vind het zelf ook heerlijk om een weekend weg te gaan met vriendinnen!
    Dus ja, ik vind zeker dat dat kan.

harlene2014 vindt dit leuk.
  15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Heerlijk lekker een weekend "rust". Zou het niet erg vinden en ook niet een "weekend samen eisen". Zijn toch allemaal volwassen? Laat je een keer lekker verwennen in een beautysalon ofzo.

Hier gaan we elk jaar in de zomer met zijn alle op vakantie. Man houd ook van wintersport. Ik totaal niet. Maar als hij dan gaat, ga ik niet tijd samen eisen. Vind dat een beetje stom.....

En een weekend of een aantal dagen alleen met een baby is toch niet zo erg....

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou mijn man inderdaad veel plezier wensen. Geniet ervan! Ik zou niet weten wat de komst van een baby daaraan veranderd, tenzij er bijzonderheden zijn zoals ernstige medische zorgen ofzo.

Maar dat hij vervolgens niet enthousiast lijkt voor een vakantie met het gezin, zou mij ook steken.

17. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
    Heb je het al weleens besproken met hem? En dan geen vage hints geven, maar gewoon direct zijn, anders snappen de mannen het niet... En vraag eens aan hem waar hij graag met jullie naar toe wil op vakantie.

Mijn man heeft al zo langs ik hem ken één avond per week mannenavond. Ik hou daar rekening mee, maar als het een keer een weekje niet kan, dan accepteert hij dat uiteraard. Weekendjes weg doen we als gezin, maar ook apart van elkaar. Dat gunnen we elkaar ook echt! Kijk, als hij nou thuis zou komen met de mededeling dat hij 4 weken met zijn vrienden naar Amerika gaat en dat wij dus als gezin slechts een weekendje weg kunnen omdat de vakantiedagen op zijn, dan hadden we wel even een goed gesprek gehad... Net zoals wanneer een vriendenweekend én een gezinsvakantie financieel niet haalbaar is, dan gaat gezin toch echt voor.

18. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.252
    306
    83
    Mijn man gaat 1x per 2 jaar een week/midweek zonder gezin. Ik vind het wel pittig alleen maar geen probleem. Ben wel blij als hij er dan weer is Vakanties met t gezin vind hij ook prima, maar neemt daarvoor weinig initiatief, ben ik inmiddels aan gewend en zie ook de voordelen daarvan wel. Ik kies iets, vraag wat hij ervan vind en meestal vind hij t best. Lekker makkelijk

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier geen probleem hoor. Zowel hij al ik gaan minstens 1x per jaar 2/3dagen weg met onze vrienden. Heerlijk, de ene lekker er even tussenuit en de ander thuis lekker bij onze zoon.
    Onze gezinsvakanties staat hier wel los van. Die gaat wel voor altijd.

Mijn man is ook niet van het plannen en organiseren. Ook niet bij het mannenuitje. Ik boek en regel dus ook al onze vakanties en uitjes. Hij is altijd enthousiast en zegt altijd "leuk!" Dus hier geen problemen mee omdat zelf te regelen..

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    En mijn man drinkt dan ook biertje hoor met zijn vrienden. Helemaal prima, hij snurkt bij hun, is brak daar en ik heb er geen last van ;).

Ik zou dus gewoon in ts haar situatie zelf initiatief nemen voor de familie vakantie en die lekker boeken.
    En doe zelf ook wat leuks als hij weer thuis is, heb je soms gewoon nodig!

Deel Deze Pagina