Vriend op mannenweekend en jij thuis met baby. Wel of niet.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Saskia82, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Mijn man gaat ieder jaar met zijn vrienden een lang weekend naar het buitenland. Ik heb nog nooit er bij nagedacht dat ik degene ben die hem dan ‘laat gaan’. Dat beslist hij helemaal zelf. Het enige wat we daarin samen doen, is kijken wanneer het wel/niet uitkomt.
    Dus ja, een volwassen kerel ‘mag’ van mij gewoon een weekend weg met zijn vrienden. En of hij daar aan het bier gaat of niet vind ik ook totaal zijn keuze. Wat ook niet relevant voor mij is, is het hebben van kinderen. Zolang die niet meegaan zuipen, en veilig thuis zijn, doet dat er niet toe.

Ik ga ook weleens met vriendinnen een weekend weg. En volgende maand ga ik een lang weekend helemaal alleen weg. Heerlijk! En nu al zin in. Mijn man zou het niet in zijn hoofd moeten halen om me toestemming te geven ;)

Bloem2310, Salentein, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.897
    5.207
    113
    Home
    Ehm ja tuurlijk mag dat
    Je leven gaat toch gewoon door???
    We doen zovaak dingen terwijl 1 op de kinderen let

Noorie en lovewinnie vinden dit leuk.
  3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zie het probleem niet zo. Zie dat vaak in relaties dat wnr er een baby komt mannen ineens moeten stoppen met voetballen, darten, mannen uitjes etc.
    Als hij nu elke weekend de stad in ging en flink zuipen oké, maar lekker weekend ff bijtanken ? Zie daar niks verkeerd in. Wellicht ga jij ook wat zoeken en keer weekendje spa.met vriendinnen

4. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    #104 jadie, 10 apr 2019
    Laatst bewerkt: 10 apr 2019
    Ik ga zelf ook een weekend weg dat wil zeggen vrijdag na 18 uur weg en zondag om 16 uur thuis. Heerlijk hier wordt ook de nodige wijn genuttigd hoor. Voor mijn man geld dat dat natuurlijk kan geen probleem. Toen mijn zoontje nog heel klein was kon ik ook niet weg hoor vond het vreselijk maar ik moet zeggen na het eerste jaar wordt het toch wat makkelijker en is het ook wel heerlijk om even lekker rustig te zitten zonder gespitste oren etc. Mijn man heeft de eerste 4 maanden ook wel moeten wennen dat het anders werd nu de kleine er was. Ik haalde hem altijd op ook diep in de nacht etc. Aangezien wij in het buitengebied wonen voelde ik me hier ook rustiger van. Goen onze zoon er eenmaal was heb ik dit niet meer gedaan en gaat hij met de fiets of regeld hij iemand die de bob is of hij is zlf de bob. Sommige Mannen hebben daar gewoon iets meer tijd voor nodig denk ik.

Dit jaar ben ik niet geweest was 26 weken zwanger en dan vond ik het toch niet zo heel gezellig en mijn man zou eigenlijk as weekend gaan maar aangezien ik nu 38 weken ben gaat hij ook niet gelukkig uit eigen beweging anders had ik het ook echt verboden hoor.

Buiten de weekendjes weg gaan we gezamelijk een week of 10 dagen op vakantie en dat vinden we wel echt heerlijk. Als dit niet zou gebeuren zou ik het misschien ook lastig gevonden hebben.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nou ja stoppen met voetballen oid kan ik me best iets bij voorstellen. Mijn ex was dan iedere zondag de hele dag weg. Je wist nooit of hij überhaupt thuis kwam eten en we konden dus nooit iets doen op zondag. En alle zondagen waren dus automatisch ook voor mijn rekening.
    Wij hebben hele duidelijke afspraken over wie wanneer gaat sporten. En ook andere activiteiten gaan in overleg. Niet omdat hij of ik niet mag gaan maar omdat het de ander automatisch beperkt.

6. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik denk dat het allemaal gaat om overleggen bijv: wanneer komt het goed uit om te gaan. Het moet ook niet ten koste gaan van het gezin. Bijv dat er dan geen geld is om met het gezin iets leuks te doen. En dat beide partners op hun eigen manier de mogelijkheid krijgen om iets voor zichzelf te doen. Voor de een kan dat een weekend weg zijn terwijl de partner bijv een keer ongestoord een boek kan lezen oid en de andere ouder dan ook echt de kinderen op zich neemt.

Ik zou het zelf niet waarderen als mijn man wel weg zou gaan met vrienden maar moeilijk zou doen over vakantie met het gezin.

Ook kan ik zo veel drinken niet waarderen. Ik drink zelf helemaal niet. Mijn man drinkt gelukkig niet veel. Dat zou ik niet fijn vinden omdat er toch ongelukken kunnen gebeuren. Door hem zelf of omdat hij minder goed op let wat een ander doet, en daar dan door in de problemen komt. Ik vind het toch wel prettig als hij weer heel thuis komt :)

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.128
    5.046
    113
    Vrouw
    Mijn man gaat in oktober ook op mannenweekend, onze jongste is dan nog net geen half jaar.
    Ik zie daar totaal geen problemen in. Ik gun hem zijn uitjes, net zoals hij dat ook bij mij doet. Dat is denk ik wel belangrijk, dat het van beide kanten komt.

Ik kan me ook voorstellen dat het steekt als je man niet enthousiast wordt van een gezinsvakantie maar wel van een vriendenweekend. Dat is hier totaal niet zo.. Dus dat maakt het denk ik ook dat ik het wel prima vind.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier was het mijn "voorwaarde" voor een 2e kindje. Dan wilde ik dat hij zou stoppen met voetballen. Hij was ieder weekend de hele zondag weg +2 avonden in de week. Die avonden vond ik prima maar die hele zondag beperkte mij zo enorm in mijn doen dat ik dat met 2 kids niet zag zitten.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Mijn man gaat ook twee keer per jaar één of twee nachtjes weg met zijn vrienden, zij gaan door heel Europa voetbalwedstrijden kijken, uit eten en bier drinken. Is toch fijn dat soort dingen.
    Ik ga met mijn vriendinnen naar een festival of een avondje maarde kroeg of iets dergelijks. Misschien moet ik ook eens zo’n weekendje voorstellen.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. Dat er een kleine is, betekend niet dat alles daaromheen moet stoppen. Ik zou er absoluut geen probleem van maken, sterker nog ik zou ook iets voor mijzelf plannen!

11. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mijn man gaat ook jaarlijks een weekendje weg. Daar wordt het nodige gegeten en gedronken en ik ben thuis met de kinderen. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Hij is meer dan alleen papa.

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn man overnacht voor zijn werk vaak een paar nachten. Ik ben vorig jaar drie nachten weggeweest met mijn zus. Zou er ook geen moeite mee hebben als ie voor vakantie weg zou gaan. Heerlijk toch, even de ontspanning zonder die verantwoordelijkheid?

13. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Als de baby een beetje doorslaapt en mijn bekkenpijn bijna weg is vind ik dat prima. Mijn vriend doet het ook elk jaar. Zoontje was een half jaar toen hij dat weer voor het eerst deed. Als volgende zoontje 8 maanden is en andere 4.5 gast hij weer. Helemaal prima hoor.

14. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hier wel...

Natuurlijk heb ik mijn man liever thuis bij mij op de bank, maar hij kan zo genieten van zijn mannenavond/weekenden...
    Als ik weg zou willen vindt hij dat ook leuk voor mij.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik moeite heb met het "zuipen om het zuipen concept", maar dat is mijn probleem.. Ik wil hem dan thuis alleen niet horen klagen over hoofdpijn en vermoeidheid :p.

Ik zou hem lekker laten gaan en zelf ook een weekendje weg plannen!

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn man gaat al zo lang ik hem ken ieder jaar een weekend weg met vrienden. Ook sinds de kinderen. En ze drinken ook meer aankunnen dat weekend :rolleyes: Hij vindt het super leuk en zo spreken elkaar nog eens, en ik gun dat.

Echter, hij is weer gewoon in de weekenden en de week voor ons als gezin, en we gaan ook met elkaar op vakantie en soms met zijn tweetjes even weg. En ik hoor in de post van ts dat daar voornamelijk het probleem zit: hij onderneemt niets met haar of het gezin, maar wel zijn vrienden.

Dus een tip: benoem wat het probleem is en focus je niet op dat weekendje.

16. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Mijn man gaat ook elk jaar. En ik moedig dat alleen maar aan! Allemaal redelijk jong vader geworden, drukke banen en dat weekend is echt iets waar ze hele jaar naar uitkijken.
    Het begint al met bestemming uitzoeken en plannen. Alleen die avonden genieten ze al van plezier samen en het allemaal bij elkaar zijn.

Komende donderdag vertrekt die voor 4 dagen weg met de mannen. Een jubileum reis. Precies 10 jaar geleden zijn ze er ook met mannen geweest

Ik heb peuter van 2,5 en ben zwanger. Wordt het even pittig, ja. Maar ik gun het hem! Zoals hij mij 1 weekend per jaar uitje met mijn vriendinnen gunt:)

Wel kijken de mannen bij ons altijd met plannen naar of niet een van de vrouwen 30+ weken zwanger is of baby een maand is ofzo.

Hij is ook gegaan toen mijn zoon 2,5 maand was. Ik vond zelfs achter af wel fijn. Even helemaal alleen met de baby en echt rust met elkaar en kunnen genieten van Mn klein hummeltje

17. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Tuurlijk moet dat kunnen. Met een pasgeboren baby zou ik het misschien een ander verhaal vinden, maar uit je verhaal begrijp ik dat je kindje al geboren is. Dan moet november toch gewoon kunnen? En dat zuipen, tja.. moeten ze lekker zelf weten toch? Als ie maar weer nuchter thuis komt :D Ik denk dat het belangrijk is om elkaar zulke dingen zeker te gunnen.

Wij doen het ieder jaar. Ik ga volgende week vrijdag 5 dagen naar Spanje zonder man en kids, ik kan niet wachten!

Hij gaat ieder jaar naar de F1, dit jaar naar de race in Duitsland, 2 weken voordat ik uitgerekend ben. Hopelijk blijft de baby dat weekend nog even zitten, aangezien ik niet denk dat hij nog naar huis mag rijden :roflmao:

Strandbal vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina