Vriend overhalen om te trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Chantal: geweldig dat cadeautje van je vriend.. maar nu ben je natuurlijk nog niet verder..

ik heb ooit in de bios gezeten toen er tussen de voorfimpjes door ineens een bericht op het scherm verscheen met een aanzoek.. had een man geregeld die met zijn vriendin naar de film ging. echt heel erg leuk maar je moet wel heel zeker weten dat je vriend dan ja zegt.

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Veel mannen draaien uiteindelijk wel bij hoor!

Flauw kadootje :)

Ik ben zelf overigens superblij dat wij getrouwd zijn, ondanks ik tot m'n 19e altijd zei dat ik nooit wou trouwen (door de twee echtscheidingen van m'n ma geloofde ik daar niet echt in), maarja als je dan Mr. Right tegen het lijf loopt :)

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

als je je vriend al moet overhalen om met je te trouwen zou het voor mij al niet meer speciaal voelen.. je moet het wel allebei willen.. en anders lekker zo blijven leven.. maakt toch geen verschil...

4. Niet meer actief

Ja dit wilde ik ook net posten..
    Als ik mijn vriend al moet overhalen om met mij te trouwen dan zou ik er al helemaal geen belang meer bij hebben. Sorry.
    Je moet het beide toch écht willen vind ik..

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Daar hebben jullie gelijk in, daarom ook dat ik zei dat het dan misschien beter is om af te wachten tot hij zelf van gedachte verandert.

6. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

denk dat veel mannen niet durven omdat ze bangzijn dat edan ineens iets veranderd... tenminste heb dit vaak gehoord...

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het is ook niet echt overhalen maar ik wil hem gewoon aan zijn verstand brengen dat het geen hol uitmaakt of je trouwt of een geregistreerd partnerschap hebt ... tja en als hij echt echt echt echt echt echt niet wilt dan moet ik de hoop maar opgeven en maak ik maar gebruik van het kroontje :)

Gelukkig kunnen we er om lachen .... :)

Het is echt niet zo dat ik iedere keer op mijn knieeen smeek of tie wilt trouwen ofzo ;) ... we hebben er gewoon een discussie over,

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat trouwen een soort van kleine-meisjes-droom is, die (bijna) iedere vrouw wel heeft (gehad). Sommigen raken die droom kwijt, door de ervaringen, maar bij velen blijft die droom.

Ik had die droom ook -ook vanwege die mooie jurk hoor- maar een kindje ging voor, dat was een nog grotere droom. We waren echter al 11 maanden aan het proberen om zwanger te raken, toen m'n man me ten huwelijk vroeg.

Wij zijn uiteindelijk zo'n 6000 euro kwijt geweest. Beetje creatief zijn, rondhangen op trouwforums levert vaak en veel goede (besparings)tips op.

Maar ik kan me voorstellen dat je liever trouwt dan een geregistreerd p. aangaat. En dat cadeautje; erg grappig en lief zou ik het vinden, maar anderzijds ook wel een grote teleurstelling, alsof hetgeen je voelt, zo simpel is...

maar oke, tips kan ik je dus niet geven, je moet hem alleen zien te overtuigen, van hoe belangrijk dit voor je is, qua gevoel. En dan is het verder aan hem lijkt me..

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben het ook klein gehouden, geen feest, alleen een etentje met de naaste fam. Wij hebben er 2000 euro aan overgehouden, haha :D Van mijn ouders en zijn vader kregen we geld, en van alle broers en zussen ook :)
    We hebben ongeveer 800 euro uitgegeven, waarvan 500 voor het eten, en 300 voor het trouwen zelf. Ik had de jurk van mijn ouders gekregen, dat was echt een verrassing :D Mijn man moet altijd in pak naar zijn werk, hij is area manager, hij heeft 3 hele dure pakken en 2 goedkope, dus hij heeft gewoon zijn mooiste aangedaan met een nieuw overhemd en stropdas voor de gelegenheid.
    Tis dus maar net hoe duur je het zelf maakt, wij hadden geluk met sommige dingen, zoals dus de jurk, daar had ik 500 euro voor uitgetrokken.

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nog een groot verschil:

Bij trouwen krijg je enveloppen met geld :)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    die van mij heeft heel lang volgehouden dat hij niet wilde trouwen
    dat dat niks toevoegd aan de relatie enzo
    en uiteindelijk na 5 jaar wilde hij het wel..
    gewoon uit zijn eigen

12. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Wij zijn ondertussen negen jaar samen, ik zou het wel leuk vinden om te trouwen maar mijn vriend ziet er echt niets in. Dat is voor mij een reden om niet meer te willen. Het lijkt me het meest bijzonder als je het samen graag wilt!
    Toen we een paar jaar geleden een huis gingen kopen hebben we ook geinformeerd naar geregistreerd partnerschap, maar de notaris raadde ons dat af, dan kon je beter gaan trouwen dan was alles zeker goed geregeld.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou ja zeg... dit vind ik dus écht mega belachelijk hé :confused:
    Waar haal je in godsnaam het lef vandaan om zoiets van je gasten te eisen denk ik dan... Als mijn familie dat zou eisen konden ze me mooi de boom in :confused:

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Nou ja zeg! inderdaad belachelijk....ik was uit protest niet eens gekomen denk ik 8)

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik was ook niet gekomen, wat een lef zeg!

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Is wel een idee om op de trouwkaartjes te zetten dat je minimaal een bepaald bedrag als kado wilt :)

Nee hoor grapje, vind het belachelijk om andere er aan mee te laten betalen, bedoel wij willen dat feest dus moeten wij er financieel voor opdraaien, kijk als je nou van je ouders bv je jurk krijgt ofzo oke das wat anders...

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhh wij zijn getoruwd met alles er op en dr aan geloof ik ....maar van mij had het niet per se gehoeven ....op de fiets samen naar het gemeentehuis voor dat briefje was ook prima geweest

18. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben een geregistreerd partnerschap..
    En even 1 misverstand wegwerken..

Ger. Partnerschap = trouwen alleen geen huwelijk.
    Werd ons heel duidelijk door de ambtenaar verteld.

En ja je kunt sneller scheiden, maar als een van de twee moeilijk doet dan ga je ook de "gewone" weg langs van de rechtbank.
    En kinderen moet je erkennen.

Wij hebben een tent gehuurd voor achterin de tuin en een nette bbq gehouden..

Zelf had ik graag in het buitenland willen trouwen en dit zouden we ook nog altijd doen, maar mijn man blijft maar volhouden "dat kan ook nog als we 50 zijn" tja laat maar denk ik dan..
    Nu heb ik echt die behoefte niet meer en mijn meisjes droom is aan duigen..
    Dit heb ik hem ook verteld!

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb mijn man over weten te halen, voor mij voelt het toch anders nu we getrouwd zijn. Velen zullen het onzin vinden, maar het voelt voor mij meer "af" nu we dezelfde naam dragen en elkaar voor de wet (en ten overstaan van alle gasten) een aantal dingen beloofd hebben.
    Ik heb alleen geen tips voor je, ik heb tot in den treure uitgelegd wat er voor mij zo belangrijk aan was, en uiteindelijk zijn we vorig jaar getrouwd. En mijn man is daar achteraf toch wel blij om ;)

20. Mijn man en ik hebben 15 okt jl ook geregistreerd partners geworden.
    En ons is verteld dat het presies het zelfde isals trouwen, het is zelfs zo dat als je niets bij de notaris heb vastgelegt, wat van hem van jou is en andersom(gemeenschapvan goederen.)
    En over het erkennen van het kindje hebben wij niets gehoord.
    Wij hebben wel de vrucht erkent omdat we toen nog niet "getrouwd" waren.

En mij man staat echt niet achter het huwelijk dus was dit de enige oplossing om alle rompeslomp rond de kleine niet te hebben.

En kwa kosten nou je kan het veel goedkoper maken dan trouwen hoor.

Ik heb trouwens ook gewoon de achternaam van mijn man dat is ook een keuze die je kan maken.

Deel Deze Pagina