Vriend overhalen om te trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe

2. Oke dus erkennen tijdens de zwangerschap en daarna hoeft niet meer toch?

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

je moet daarna wel voogdij regelen als je geen geregistreerd partnerschap hebt, maar daar kan je gewoon online formulieren voor aanvragen opsturen en die krijg je dan ondertekend terug ...

Hebben wij ook gedaan, kost niets ... ja je print papier ;)

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Nope.. ja papiertje meenemen na het gemeentehuis waar je je kindje moet laten inschrijven.. wel belangrijk..

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ben getrouwd op een tuinlocatie super mooi voor vriendenprijsje met eten drinken taart all in 40 pers, bandje (kennis)
    eigen auto, kasteel, miss kelly jurk, sluier, onderkleding, schoenen (alles nieuw), pak, film (kennnis) foto's door kennis later in een hema album zelf een boek gemaakt (kost bij fotograaf 400 :confused: ) corsages zelfgemaakt, uhm oh ja ringen , kapsel zelf make up ook nagels gewoon laten groeien en zelf lakken hahaha vooraf op vakantie naar lanzarote normale holiday niks apparts ivm trouwen!

en wat denk je.....
    5000 eurie :thumup:

en super feestje met dus alles erop en er aan tenminste vind ik! :D

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik vond het altijd maar een papiertje...
    Manlief vond t wel erg belangrijk om te trouwen....in ieder geval voordat we zouden beginnen aan kindjes...
    Hij vind het fijn om echt een gezin te zijn en hij vind dat je dat pas bent als je getrouwd bent en allemaal dezelfde achternaam hebt.

Ik ging akkoord...maar niet alleen even ja zeggen dan zouden we het doen zoals in mijn dromen ook ;) we zijn uiteindelijk naar Curacao gegaan en hebben daar een droomhuwelijk gehad.

Echt waar de dag was zooo perfect en echt de mooiste dag van mijn leven (tot nu toe)
    Het is absoluut niet zoals ik dacht maar een papiertje...je voelt je echt man en vrouw (ik kan het niet omschrijven) maar het gevoel is nu anders op de een of andere manier.

Tips om je vriend over te halen heb ik niet......misschien kan je mijn verhaal vertellen...en erbij zeggen dat dat het verschil is tussen trouwen en geregistreerd partnerschap ;)

Succes meid!

7. mona23

mona23 Niet meer actief

idd geregistreerd partnerschap is in principe hetzelfde als trouwen. Mijn man en ik hebben dit vorig jaar gedaan. Je krijgt ook een toespraak door de ambtenaar van de burgerlijke stand, je krijgt een trouwboekje, je hebt getuigen.
    Het enige verschil is dat als er kinderen komen je het indd moet erkennen als vader zijnde. En scheiden is makkelijker ( wat ik nooit hoop te doen ).

Wij hebben dit gevierd met familie en zijn daarna lekker geweest uiteten.

Je kunt het ook gratis doen op een bepaalde morgen, het kan zelfs zonder toespraak, dan hoef je alleen maar een papiertje te tekenen en klaar.

Ons is toen verteld dat ger. partnerschap in het leven is geroepen voor homo stellen omdat die voorheen nog niet mochten trouwen.

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Dan vraag je HEM toch ten huwelijk? Niet tussen de afwas en journaal door, maar dat je er echt iets van maakt?

9. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    gelukkig wilde mijn man wel trouwen,en we hebben de mooiste dag van ons leven gehad.

ik denk altijd,je leeft maar 1x..
    het i echt een super dag!

ik heb niet naar geld gekeken,zo'n dag moest goed zijn.

hoop dat je ook zo'n mooie dag mee kan maken!

10. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vroeg een keer aan mijn vriend: Wat zou je doen als ik jouw ten huwelijk vroeg toen zei hij: Zou ik ook nee zeggen :oops:

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Geloof me, wij hebben er ook over nagedacht om niet te gaan. Maar weet je wat het is, mijn nicht is getrouwd met mijn ex en als ik niet was geweest, dat had de hele familie gedacht dat het daarom was.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    bah, wat moest dat een verschrikkelijk dilemma zijn geweest :)

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

wij zijn al 7 jaar samen en ik wacht nog steeds op mijn aanzoek...

14. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik wacht ook nog steeds :(
    Hij vertelde me wel, als ik het doe dan is het heel onverwachts, dus we wachten maar af

15. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Wat jammer zeg dat hij dat niet voor je overheeft! Het is tenslotte geven en nemen in een relatie/huwelijk! Ook al heeft hij er totaal geen zin in, jij hebt soms ook geen zin in dingen toch?

16. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    dat meent hij toch niet serieus hé?? :confused:

17. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ooh wat moooi! dit bedoel ik nou! het is echt geven en nemen! ook al zag je het niet zitten je hebt het toch gedaan uit liefde!

18. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    Het is inderdaad niet hetzelfde, Trouwen maakt het toch anders, maar ik heb wel mijn eigen naam gehouden hoor! Zou niet opeens anders willen heten .

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Trouwen kan je niet afdwingen, het moet uit beide komen, ik ben dan wel getrouwd maar een vriendin van mij wil ook trouwen maar haar vriend wil echt niet trouwen, onder geen beding (heeft iets te maken met een ex) en zij vind het erg jammer maar zegt ook "je kan niet dwingen".

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik wacht al 13 jaar op een aanzoek.
    En toen ik zwanger was van ons meisje kwam het ter sprake (niet echt een aanzoek waar je van droomt dus) en zijn we in ondertrouw gegaan.
    Dan heb je nog 1 jaar om te trouwen.
    Na die ondertrouw kwam er niks meer van zijn kant, ik heb een paar keer aangegeven dat dat zo niet werkt en niet fijn is, dat er ook iets vanuit hem moet komen zodat ik merk dat HIJ het ook graag wil want anders hoeft t vor mij niet.
    Dat jaar is ondertussen ruimschoots voorbij en getrouwd zijn we niet. Want als er niks vanuit hem komt vertik ik het om dat wel te doen.
    Wij moeten wel op huwelijkse voorwaarden (eigen zaak) trouwen en zien beide op tegen het geregel daarvan, ook geven wij ons geld liever uit aan andere dingen, en na de bevalling wilde ik niet trouwen voordat ik mn slanke figuur terug had, wat natuurlijk niet gebeurd en nu weer zwanger, dus tja....ooit zullen we vast wel trouwen :-D

Deel Deze Pagina