Vriend oververmoeid? Burnout?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat jammer dat hij er zo over denkt. Gaat hij later ook zo reageren als jullie kinderen wat moeite met iets blijken te hebben?

Soms helpt het om op die manier uit te zoomen: vraag hem wat hij zou doen als hij zijn zoon steeds ziek zag, moe, prikkelbaar... Zou hij het dan ook wegwuiven, of zou hij toch liever eens naar de dokter gaan om te laten checken?

2. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Misschien een beetje gek, maar een testosteron tekort een idee? Mijn vriend heeft dat ook (nu onder behandeling), maar kan zich ook heel heel neehtig voelen en daarbij ook echt ziek worden.. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord, totdat het bij hem is uitgezocht. Als je meer info wil, PB me maar, wil liever niet teveel uitweiden op een openbaar forum.

3. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    *neehtig moet zijn neerslachtig. Sorry typ dit op mijn telefoon en had het niet op tijd gezien.. :o:

4. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat was niet het eerste het eerste dat ik dacht nee.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Als hij iedere dag mopperend van zijn werk thuiskomt en een 'kl*te' dag heeft gehad... dan zit er daar iets echt niet goed. Dat geeft chronische stress en dat heeft een hoop gevolgen voor je lichaam, zoals slaapproblemen, slechte weerstand, prikkelbaarheid (en nog wel een hele rits meer).

In het jaar voordat ik echt instortte met mijn burnout was ik ook erg vaak ziek (minstens iedere maand koorts/griepje/buikgriep), echt alles wat voorbij kwam, pikte ik meteen op. Toen ik eenmaal aan herstellen was van burnout was ik eigenlijk zelden meer ziek... (wat dus eigenlijk normaal is).

Ik zou blijven praten met hem dat het je opvalt dat hij zo slecht slaapt, zoveel moppert, zo vaak ziek is, dat dit niet normaal is (en een jaar geleden ook niet zo was!) en dat je vindt dat hij actie moet ondernemen, want zo lijdt het hele gezin er onder. En dan hopen dat het kwartje een keer valt.

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    To, ik herken het van mijn man! Die was ook al bijna een jaar zichzelf niet, veel mopperen en op mij afreageren. Echt niet meer gezellig...
    Hij is nu van baan veranderd, met 2 maanden rust tussendoor en het gaat zoveel beter! Hij was echt toe aan iets anders en hij kon de stress van werk eerder ook thuis niet meer van zich afzetten.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Vindt
    Ik moest ook denken aan wellicht ongelukkig in zijn werk. Dus niet zozeer vanwege stress oid maar het werk/ collega’s etc. waar hij ongelukkig van wordt.

Ik herken het van mijn man, hij is 4 jaar geleden begonnen aan een studie en heeft een bijpassende baan gevonden en hij is weer zoveel blijer!

Ik zou daar eens naar vragen, of hij het nog naar zijn zin heeft op zijn werk.

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Grapje zeker :roflmao:

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Nee, zie mijn vervolgpost

10. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Klinkt vervelend. Hoe lang speelt het al?
    Misschien kan hij even bloed laten prikken? Gewoon uit voorzorg, is helemaal niks geks aan dat even te doen als je al een poos kwakkelt.

En ik zou het er toch even goed over hebben met je vriend. Dus je zorgen uitspreken, dat je bang bent dat ie verder 'afglijdt', dat je hem weer blij wilt zien. Aangeven dat je het wil oplossen met hem, er voor hem bent. Sommige mensen willen hun geliefde niet opzadelen 'met hun eigen problemen', dat herken ik eerlijk gezegd van mezelf. Ik blijf ook altijd net te lang doorlopen met mijn sores en als ik erover kan praten met iemand dan ziet het er allemaal ineens een stuk minder erg uit.

Ik zou lekker jezelf blijven en dan kan je eigenlijk niks verkeerds doen (of zeggen). Althans, dat is mijn redenatie. Sterkte!

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hij blijft erbij dat er niks aan de hand is, wil geen bloed prikken, niet naar de huisarts, geen Valeriaan oid proberen. Kortom: hij wil zo doormodderen. Prima, dan heb ik mijn best gedaan...na deze week is hij 2 weken vrij, even afwachten maar of dat wat helpt.

Witmi001 vindt dit leuk.
  12. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Eigenwijs is ie wel! ;) Hopen dat de vakantie hem goed doet.

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoop echt dat hij gelijk heeft.
    Op dit moment zit ik thuis met een burn out. Ik dacht ook altijd dat het mij nooit zou overkomen maar wat had ik graag gewilt dat iemand anders voor mij aan de rem getrokken had en ik niet zolang had aangemodderd.

Ik kon op een dag niet meer mijn bed uitkomen. De eerste maand was ik echt een wrak. Ik ben nu zes weken thuis en ben er echt nog lang niet.

Al die klachten van je man kunnen nog veel erger worden en hoelanger hij doorloopt des te langer zijn herstel zal zijn.

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft ook lange tijd krav maga gedaan en daar een blijvende blessure aan over gehouden aan zijn arm/schouder. Hier heeft hij nog iedere dag pijn aan en dat vreet best veel energie.

Daarnaast slaapt hij slecht, vooral door de kinderen. We hebben net een jaar van gebroken nachten achter de rug en ookal is mijn man al heel lang gestopt met roken en drinken, hij pikt ieder virusje van de kinderen op! Hij heeft gewoon een slechte weerstand maar geen tekorten.

Mijn man denkt dat het echt komt door te weinig en slecht slapen. Hij heeft onlangs op aanraden van een fysio een spijkermat aangeschaft en dat helpt wel wat.

Kortom, wat ik eigenlijk wil zeggen. Als ik het verhaal van jouw vriend zo lees dan vind ik het niet heel zorgwekkend klinken, athans het zou best te verklaren kunnen zijn. Maar ik vind wel dat hij voor de vorm even naar de huisarts zou moeten om zijn waardes te checken. En eens bij zichzelf te rade moet gaan of hij zijn werk nog leuk genoeg vindt of gelukkig wordt van een andere baan.

Deel Deze Pagina