Hoe in bed stappen/gaan liggen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ben 33 wkn zwanger en het in bed gaan liggen wordt steeds een moeilijkere aangelegenheid. ....dan bedoel ik het moment van staan->zitten->liggen...Hoe doen jullie dit zonder al te veel pijn en beknelling in je buik? Mijn bed is ongeveer kniehoogte kwa instap. Ik ga altijd eerst zitten en laat me dan een soort van opzij 'vallen'. Maar dit is niet erg fijn gevoel in mn buik

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coƶrdinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    In principe is dat wel de juiste manier, alleen moet je er dan voor zorgen dat alles langzaam gaat. Eerst rustig op je elleboog gaan leunen, benen bij elkaar houden en op bed leggen. Dan van elleboog steun langzaam gaan liggen, even wachten en dan de juiste houding zoeken.
    En echt fijn zal het niet meer gaan worden tijdens de zwangerschap. Hopelijk heb je hier wat aan.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Heb ook een hoog bed ( boxspring) Dus ook hier eerst zitten en dan opzij liggen en benen gaan vanzelf mee:D. Zo stap ik vervolgens ook weer uit bed. Tijdens het slapen gebruik ik een voedingskussen voor ondersteuning van de buik, heerlijk.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier ook al een paar weken hetzelfde probleem. Heb zelf de juiste handeling hiervoor helaas nog niet gevonden. Voel me elke keer weer zo een walvis die terug de zee in geduwd moet worden als ik in en uit bed stap :p

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Idd eerst op je zij. Ook met uit bed stappen.

Wat ook kan helpen is je bekkenbodemspieren aanspannen en je onderste buikspieren. Zo heb ik het van de fysio geleerd ;)

6. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt, had ook van de fysio wat trucs, maar heb af en toe echt het gevoel dat ik mn kind Door mn strot naar buiten duw of helemaal dubbelvouw met het moment van zitten -> liggen.

Deel Deze Pagina