Hoi meiden, leuke paasdag gehad? Moet het even kwijt. Vandaag zijn we bij mijn schoonmoeder geweest. Mijn schoonvader is met pasen overleden en gaan dan altijd naar het graf. Mijn sm maakt altijd heel (heeel) veel foto's van Milan. Ik vind het niet fijn als ze met een flitser foto's maakt dus als het gewoon licht is zeg ik daar wat van. Dit heb ik al meerdere keren gedaan op verschillende momenten maar altijd zonder veel resultaat. Nu zei ik er vanmiddag weer wat van. Tot 4 keer toe want ze deed het steeds weer. Bij de 4e keer zei ik het iets wat geirriteerd want vond het gewoon erg vervelend dat ze niet luisterde. Nu gaat het wel om een kleine ding, maar ik vind wel dat als het om Milan gaat ze mijn wensen moet respecteren. Dus toen zei ik "ik heb het nu 4 keer gezegd, ik zou het fijn vinden als je daar ook een keer gehoor aan geeft". Toen ging mijn schoonzus er tegenin en zei dat ik niet zo moeilijk moest doen want hij werdt er echt niet blind van. Toen zei ik nog dat ik het gewoon niet fijn vind en het wel míjn zoon is. Mijn vriend zei dus helemaal niks! Ook niet toen mij schoonmoeder (nadat ik het duidelijk gezegd had) nog 3 foto's stond te maken met flister. Heb toen mijn spullen gepakt en ben gegaan. Maar we stonden ook op het punt om te gaan dus maakte niet echt een "statement" . In de auto vroeg ik nog aan mijn vriend waarom hij me niet verdedigde. Maar hij vond het maar onzin en ookal vond ik het vervelend, dat was dan maar aanstellerig. Hebben er net nog een discussie over gehad. Maar mijn vriend vindt dat ik niet zo moeilijk moet doen. Als ik hem uitleg dat ik wil dat hij achter me staat ookal is hij het er niet mee eens vindt hij dat onzin. En dat zijn moeder iets doet waarvan ik haar al herhaaldelijk gevraagd heb dat niet te doen moet ik het maar laten gaan. Heb toen huilend tegen hem gezegd dat ik me altijd ongemakkelijk bij hen voel. Er wordt tegen mij gezegd dat ik altijd moet zeggen wat ik vind maar vervolgens is er niemand die het hoort of begrijpt. En toen liep hij gewoon de deur uit om naar de stad te gaan, zonder nog iets te zeggen . Weet echt niet wat ik nu moet. Zo doet hij normaal helemaal niet, maar als het om zijn moeder gaat...... GGrrr
Het is wel rot dat je schoonmoeder niet doet wat jij zegt. Maar als ik eerlijk ben snap ik ook niet zo goed wat er erg is aan een flits. Misschien kun je je schoonmoeder en anderen goed uitleggen WAAROM je het niet fijn vind?
Ik merk aan Milan dat hij er last van heeft. Hij gaat met zijn oogjes knipperen en na een aantal keer krijgt hij traanoogjes. Maar het gaat me niet zo zeer om die flitser. Het gaat me er om dat IK zijn moeder ben en dus IK bepaal. Er is niemand die daar naar luisterd. Ook niet na 10 keer vragen. De relatie tussen mij en mijn schoonfamilie gaat altijd al erg moeizaam. Mijn vriend had gezegd me hier in te steunen, maar dit dus blijkbaar niet.
He hoi, Altijd vervelend, zulke wrijving. Ik krijg een beetje het gevoel, correct me if i'm wrong, dat jij je boos maakt over die flitser terwijl je eigenlijk andere dingen dwars zitten. Dat het zeg maar de bekende druppel is. Dit omdat je aangeeft dat je je bij hun nooit op je gemak voelt. Het lijkt of er veel meer is. Elmo
Als jij het haar netjes gevraagd hebt niet te doen, is het juist respectloos dat ze het wel doet. Dat het hier om 'maar een flits' gaat maakt niet uit. Uit respect voor jullie zou ze het dan juist niet meer moeten doen. Misschien moet je het idd nog een keer aan haar uitleggen waarom je het liever niet hebt.. suc6 meis!
Oh.. heb je al meerdere malen gezegd lees ik net.. tjee.. ja, wat kan je dan eigenlijk nog meer doen? Je vriend het laten zeggen tegen je schoonmoeder, als hij dat wil? Misschien dat dat wel effect heeft..
suzie ongeacht wat het is als jij iets niet wil en je dit duidelijk aangeeft moeten ze dit respecteren en vind ik dat je vriend dat op dat moment moet respecteren en je moet steunen thuis kan die altijd er nog iets over zeggen wat betreft foto's heel herkenbaar heb er vorige week ook wat van gezegd zo humpie iedere keer dat geflitst boven zijn gezichtje....... maar ook hier een schoonmoeder die af en toe bananen in de oren heeft en niet luistert voor de rest schatten van schoonouders hoor
Mmm... ja. Ik heb persoonlijk ook niet zo'n probleem met flitsen, maar moet zeggen dat ik ook niet meemaak dat mensen dat veel doen. (Je krijgt er namelijk ook geen mooie foto's van.) Maar wat ik me afvraag... Zou je vriend misschien een beetje over de zeik zijn omdat het de sterfdag van zijn vader is? Ik heb zelf mijn moeder verloren in december, en heb dan ook elk jaar ongeveer twee weken lang een kort lontje. Bovendien is dit de eerste sterfdag van zijn vader dat hij zelf vader is, toch? Misschien is dat toch wel erg moeilijk voor hem...
Werd al bang dat ik de enige ben die dat vervelend vind. En het gaat met idd nog niet echt om die flitsen, al vind ik het wel vervelend. Maar vind het gewoon respectloos dat ze het gewoon blijft doen. Waar ik me ook aan irriteer is dat mijn vriend het er niet mee eens is. En weet zeker dat als ik er niet bij ben mijn vriend er ook niets van zal zeggen.
Dit kwam ook in mij op....Op de sterfdag van mijn vader hoef ik echt niet een verhaal over een flitser aan te horen. Niet lullig bedoeld, maar dat valt echt in het niets, en dat zou dan voor mij niets te maken hebben met dat ik mijn man in dat geval laat vallen maar gewoon, het is een hele beladen dag en dan komen dat soort dingen als een beetje ´zeurderig´ over. Maar tis maar een interpretatie!
Ik denk dat er niet wordt geluisterd juist omdat iedereen het misschien een beetje overdreven vindt? Niet vervelend bedoeld, maar ik zou er zelf een beetje om moeten lachen als iemand vraagt mijn fliters af te zetten. Tenzij ze natuurlijk heel dicht en recht in zijn gezichtje flitst. Is er ook duidelijk te zien dat hij reageert op de flits? Want als dit niet zo is, dan denken zij misschien dat je je een beetje aanstelt? Ik kan mij ergens wel voorstellen dat je schoonzus zo reageerde, helemaal op zo'n dag als dit. Dat je vriend het niet voor je op nam vind ik inderdaad niet heel netjes, maar misschien is hij het gewoon echt niet met je eens en zit hij met zijn gedachten bij (in mijn ogen) belangrijkere dingen?
Ik begrijp je wel. Ik heb zelf er ook een hekel aan flitsers. Zie zelf altijd lang sterretjes en zwart gewoon. hier hield me moeder er zelf altijd rekening mee toen ze baby was zeker. Maar overdreven of niet als je vriendelijk vraagt het niet te doen vind ik gewoon dat ze jou wensen moeten accepteren daarin. Het is jouw kind jij vind het niet fijn dus vind het raar dat ze het niet accepteerd dan. Misschien morgen even met je man rustig praten erover? en het voor nu even laten rusten?
Dat je vriend je niet op dat moment steunt is misschien niet zo heel netjes maar dat hij het er niet mee eens is vind ik nog niet eens zo heel erg? Ook hij heeft recht op een eigen mening lijkt me en hoeft het niet met alles eens te zijn. Verder vind ik wel, overdreven of niet, dat je schoonmoeder idd maar heeft te respecteren wat je van haar vraagt.
Misschien wel, maar eerst kwaad op mij worden omdat ik het ergens niet mee eens ben en daarna gezellig naar een feest in de stad gaan gaat er bij mij niet in. En zo beladen zijn die dagen niet. Mijn schoonzus heeft het alleen over haar scharrel van de week en verder wordt er wel veel gelachen. Maar heb dit 3 mnd geleden ook gezeg den toen regageerde hij precies hetzelfde. En het gaat mij er meer om dat ze blijkbaar geen resprect voor mij heeft. Normaal vragen helpt niet, boos worden blijkbaar ook niet. En ookal vind zij het onzin, het is mijn kind, niet dat van haar. EN Milan heeft er gewoon last van, dat ziet zij ook.
Tuurlijk mag hij het ergens niet mee eens zijn. Maar dan mag hij dat thuis tegen mij zeggen maar op het moment zelf me wel bijstaan. Zeker als hij ziet dat zijn moeder niet luisterd. Het ligt er natuurlijk wel aan waar het over gaat. Maar als het over onze zoon gaat vind ik dat we 1 lijn moeten trekken. Als er iets is wat hij niet wil en mijn moeder luisterd niet zeg ik daar ook wat van.
sorry maare ik vind ook dat je je enorm aansteld! je schoonzus geef ik er wel gelijk in hoor hij wordt er echt niet blind van... je hebt geen porseleinen poppetje op de wereld gezet... en waarom moet jou vriend hoe dan ook achter jou staan? mag hij geen eigen mening hebben?? ik vraag me ook af of het je echt om die flits gaat of meer om je schoonmoeder.. stel het je eens in als het iemand was die je wel mocht, had je er dan ook zulke issues mee als er een flits op de camera staat???
Dat hij de stad ingaat om zijn zorgen even te vergeten, vind ik juist ook wel begrijpelijk eigenlijk. En ook dat hij geen zin heeft in discussies op dit soort dagen. Want het kan misschien lijken alsof het allemaal niet zo beladen is, maar je weet natuurlijk niet wat er in het hoofd van je man, schoonzus en schoonmoeder omgaat. Misschien is je schoonmoeder met haar hoofd ook alleen maar bij haar overleden man en hoort ze je opmerkingen niet. Wij hebben ook wel van dat soort bijeenkomsten bij ons in de familie (rond de verjaardag van mijn moeder bijvoorbeeld) en dan gaat het vaak inderdaad niet over mijn moeder, maar zitten we gewoon gezellig te kletsen. Het gaat dan meer om het samenzijn in de nagedachtenis van mijn moeder - en mijn tante. Tegelijkertijd vinden we dan wel dat het gezellig moet zijn en blijven, dus als er bij ons iemand zou zitten met een zuur gezicht, of met een paar kritische opmerkingen, zou dat niet echt gewaardeerd worden... Maar goed, dit gaat natuurlijk om iets dat al langer speelt en ook iets waarin jij en je man niet een lijn trekken. Misschien moet je daar dan toch een keer goed over praten. Ik ben alleen bang dat de sterfdag van zijn vader daar niet zo'n geschikt moment voor is.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik toch dat wanneer jullie zoontje er écht zo'n last van heeft je man/vriend dit ook wel ziet en er iets van zegt? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat een kindje zo reageert op een flits dat het nodig is om er iets van te zeggen. Natuurlijk bij een pasgeboren kindje, of wanneer er vol en van dichtbij in het gezicht wordt geflitst wel. Maar ik heb het gevoel dat het hier om iets anders gaat dan alleen maar de flits? En daarnaast vind ik niet dat een man het voor zijn vrouw op hoeft te nemen als het om zoiets onzinnigs gaat en waar hij het niet mee eens is. Als ik over zoiets begin dan hoop ik toch dat mijn vriend mij er even op wijst dat ik een beetje overdrijf.