Ja, dan zou ik er ook wat van zeggen. En als ik het 4 keer moet zeggen en er wordt geen gehoor aan gegeven zou ik ook bozig reageren. En nee, Milan wordt er echt niet blind van. Maar als het voor mij niet goed voelt mag ik er als moeder zijnde dan niks van zeggen? Zeker als ik merk dat hij er last van heeft?
nou ik zie niet in dat ie er in het licht last van heeft hoor..... oke je schoonma maakt misschien veel foto's so what! ben blij dat ze er zo gek van is... jayla haar oma moet niets van der hebben die zwijgt haar zelfs dood! zou je dat dan liever hebben? damnzz ik snap niet dat er mensen zijn die n issue maken waar er geen is! en als het donker is en ze zet de flits aan kan ik het nog begrijpen dat ie er last van kan hebben en je er wat van zegt maar toch niet op klaarlichte dag?? dat is problemen zoeken waar er geen zijn...
Lastig voor je zeg! Ik vind ten eerste dat wat betreft je schoonfamilie, zij jouw wensen wat betreft jouw kindje 100% moeten respecteren. Op iedere dag van het jaar! Verdriet om een geliefde is geen vrijbrief om anderen en hun rechten opzij te kunnen zetten. Wat zij ook vinden, onzin of geen onzin, jij bent de moeder en bepaalt dus wat wel en niet kan totdat je kindje dat zelf kan. Het klinkt misschien hard, maar niemand wordt er beter van om iemand anders te ergeren als je verdriet hebt om een geliefde. En natuurlijk hoorde zij je wel, maar dacht er wel mee weg te komen. Daarnaast vond ik te veel foto's direct in het gezichtje van mijn kindjes ook erg vervelend. Ze waren net een paar dagen oud en gingen ook erg met hun oogjes knipperen. Dus ik vind dit ook geen onzin. Natuurlijk ben je veel meer beschermend voor je kindje, zolang je kindje nog niet voor zijn eigen rechten kan opkomen. Ook al is een foto flits niet het ergste , als het jouw mening is, dan is dat zo. Ik snap dat het voor je vriend misschien veel gevoeliger lag die dag/periode. Normaal zou ik ook zeggen dat hij één lijn moet trekken met jou, en ook zou moeten zien dat het jullie kindje stoort. Maar misschien dat hij juist op die dag zich niet solidair met jou kon tonen, en wilde dat jij dat met hem zou doen. Ik ben zelf niet iemand die een overleden geliefde meer mist op de ene dag (door een datum) dan een andere dag. Maar hij misschien wel, en hij vindt misschien dat je je daardoor wat milder had moeten opstellen. Maar goed, dat is speculeren over wat hij vindt. Ik hoop dat jullie het goed kunnen bespreken als jullie allebei wat zijn 'afgekoeld'. Dit soort kwesties kunnen erg lastig zijn, als de sfeer bij familie gespannen is. Ik denk dat je sowieso een eind komt als je elkaars meningen en gevoelens bespreekt!
Word!! Ben het met je eens...Ik ben ook niet altijd blij met mijn schoonmoeder, maar vind het wel heeeel fijn dat ze zo gek is op Jason en hij op haar! En ja die flits, ik vind het ook niet altijd fijn, maar goed als het niet midden in zn gezicht is van dichtbij dan vind ik het niet zo erg. Vergeten erbij te zetten, zijn opa (mijn schoonvader) kijkt niet op of om naar hem..Dat is ook niet leuk.
Begrijp je reactie goed hoor. En misschien gaat het idd om meer dan alleen die flits. Maar op dit moment was dit hetgene dat me irriteerde. Zeker na 4 keer zeggen. En dat was alleen nog maar vandaag. Heb het zó veel vaker gezegd. En dat ik wil dat mijn vriend me bijstaat heeft wel zijn rede ja. Tussen mij en mijn schoonfamilie heeft het nooit lekker gelopen. Het is altijd zo dat ik totaal genegeerd wordt. Als ik iets zeg wordt daar overheen gepraat, zeg ik niets dan vragen ze waarom ik zo stil ben. Maar goed, dit zijn dingen die al veel langer spelen en waar ook veel aan vooraf gegaan is. Maar heb toen met mijn vriend afgesproken dat hij voor me opkomt.
Goed, misschien heb je wel gelijk. Maar als het niet uitmaakt, wat is dat de moeite om het voor mij te laten? Zeker als ik het al een aantal keer besproken heb?
misschien omdat het die generatie is?? ik zeg ook 1000 x iets tegen me moeder en nog doet ze het op haar manier ik heb me erbij neergelegd en gewoon omdat ik weet dat ze gek is op mijn dochter en alles voor haar kleinkinderen zal doen en nooit iets zou doen om hun pijn te doen... en ja zij maakt ook 100 foto's teveel op n dag maar ja boeiend liever een foto teveel dan dat ik later ga denken shit wat hebben we weinig foto;s kijk dat is iets wat we gemeen hebben we zullen nooit n periode vergeten dankzij de fotografie van de oma's
Ik herken het wel hoor, want hier is ook een keer de bom gebarsten over foto's die ze van mn hyve haalde zonder te vragen, maar er zat veel meer achter.. Veel en goed praten zou ik dan doen,maar als ik jouw verhaal lees, is dat niet echt een optie. Maar het blijft toch zijn oma...hoe moeilijk ook.
laat oma dan toch die paar foto's maken en agg die flits zal best een beetje vervelend zijn maar die blinde witte vlek in je oog is na n paar seconden alweer weg
hahahaha dit doet me denken aan n vriendin van me die ligt ook vaker overhoop met der schoonma die vrouw had ook foto's van haar kleinzoon van hyves gehaald had ze die bewerkt ehehehe en hoe! kind stond voor n altaar met n engeltje op zn schouder tot zn middel in t water en toen met n krabbel naar me vriendin gestuurd hahahaha en nu staat er elke dag wel weer n bewerkte foto van me vriendin der zoon in de krabbels
Nou ja, die witte vlek blijft dan wel staan aangezien de camera niet neer gaat als ze er is (lekker overdreven he) Maar nogmaals, het gaat mij nu niet om die flits. Maar om het feit dat ik haar heel vaak iets vraag en ze daar geen respect voor heeft.
nogmaals ik denk niet dat het met respect te maken heeft... misschien eens opheldering vragen aan je schoonma
@female hhahahah neee moet er niet aandenken hoor Mijn sm doet dat gelukkig niet. Ze heeft ze alleen op de pc, maar ik zet er nu telkens mijn naam op hehehe @ts kun je helemaal niet met haar praten dan en vertellen wat je allemaal dwars zit? Gewoon echt alles, en dan ook samen met je vriend, dat scheelt miss een hoop frustratie
Ik kan niet snappen dat er meiden zijn die zeggen dat zij zich aan het aanstellen is. NEE is nee! basta. Op wat voor een dag dan ook. Laatst zat mijn jongste op schoot bij de de oma van mijn man. Opeens zag ik een witte chocolade in haar mondje. Toen ik zei:'' niet doen'' werd er GEWOON geen gehoor aan gegeven. Dat geld ook voor schoonmama, die elke keer de discussie aangaat over cevitan en water. Het gaat gewoon om het principe. dus meid, ik deel je mening wel. Of het nu gaat om een flits of iets anders. Manlief heeft wel een menig hoor, maar ik vind wel dat hij je mag steunen. Meer in de trand van: '' Goh, mama , ga eens weg met dat flitsen'' Ik had zelf een flits voor de ogen gekregen, nee is nee! En er zit inderdaad wel meer achter.
volgens mij kan je het zoiezo niet hebben dat ze foto's maakt van jou kind. ik maakte ook altijd foto's van me nichtjes. en toen ging het contact met moeders(schoonzus) niet zo goed. dus als we elkaar dan zagen maakte ik zoveel mogelijk foto's omdat ik niet wist hoe snel ik ze weer zou zien en we van haar toch geen foto's zouden krijgen. volgens mij vond ze dat in die tijd wel vervelend. maar als er een kind word geboren is het niet alleen kind maar ook kleinkind, nichtje/neefje en dat vinden mensen dan ook erg bijzonder.