Tja ik begrijp je wel. Hier ging het niet om een flitser, maar om roken als Aaron er is. Wat ik dus absoluut niet wilde. En daar werd ook geen gehoor aan gegeven en manlief stond niet achter me. Na een paar fikse ruzies begrijpt hij eindelijk waarom ik wil dat hij achter me staat en waarom ik niet wil dat er gerookt wordt bij Aaron. Maar een dikke maand geleden ging het alsnog mis. Weekend weg en er werd voluit gepaft terwijl we afspraken gemaakt hadden. Dus toen ben ik resoluut opgestapt en weggegaan. En volgens mij is de boodschap nu wel duidelijk. Zij zullen vast vinden dat ik me aanstel (want zij zien er serieus het erge niet van in om onder een afzuigkap te roken dan), maar het is MIJN kind en ik bepaal wat ik goed vind en niet goed vind. Maakt niet uit waar het over gaat. En ik vind dat je vriend er wel degelijk achter hoort te staan of hij het er nou mee eens is of niet. Als ik jou was, zou ik eerst met hem bespreken waarom je iets niet wil en tot welke concessies je bereid bent (hoort er nu eenmaal bij) en hem vragen om het met zijn moeder te bespreken. Naar hem zal ze waarschijnlijk eerder luisteren dan naar jou.
Ik snap wel wat je bedoeld. Mijn dochter was ook eens helemaal overstuur nadat we thuiskwamen, van alle flitsers van schoonouders. We hebben ze savonds gebeld en gezegd dat dit het resultaat was van hun flitsers. Ze hebben boos opgehangen, maar nooit meer geflitst. En nu is ze ouder, nu kan ze wel wat flitsers aan. Maar niet de hele dag door, daar word toch ieder mens gestoord van? Misschien het er nog eens goed over hebben met je vriend. Hij moet toch ook wel zien dat je zoontje het niet fijn vind??
Hmmm ik snap je reactie wel al is het omdat er meer aan de hand is dan alleen het gebruiken van een flits. Ik kan er ook niet mee zitten als ze foto's maken met flits en als mijn dochter het vervelend vind dan laat ze dat wel merken. Wel vind ik dat iedereen rekening moet houden en moet luisteren naar jou wensen. Als jij niet wil dat je kind iets krijgt zoals chocola (las ik ergens) dan hebben ze te luisteren. Ik zeg het 1 keer dan vriendelijk en de tweede keer dat ze het weer geven ben ik niet aardig meer. Luisteren ze dan weer niet vraag ik of ze doof zijn. Wat je vriend betreft, over de gesproken situatie kan hij het er inderdaad niet mee eens zijn dat jij zo reageerd. Ik kan me voorstellen dat hij dan aangeeft dat hij vind dat je je druk maakt om niets, gewoon omdat het zijn mening is. Wel hoop ik dat hij op andere vlakken wel achter je staat anders word het nog leuk als je zoon door krijgt dat hij papa en mama uit kan spelen tegen elkaar hahahaha.
Ik ben afgehaakt bij pag 2 want ik begrijp die reacties van velen hier niet! Wat maakt het nou uit of JIJ vindt dat Suzie zich aanstelt? Daar gaat het helemaal niet om! Die schoonmoeder heeft maar te luisteren naar wat ze vindt, zeker als ze het vaker aangeeft! En haar vriend moet haar daarin steunen , ook als hij het onzin vindt, dat vindt ik echt. Hij heeft niet een kind met zijn moeder en zus maar met Suzie. En ik lees wel meer verhalen obver die schoonmoeder van haar en petje af dat je dat mens überhaupt nog wil zien zeg. En de één vindt problemen hebben met een flits aanstellerij, de ander vindt dat van roken waar een kind bij is. Ik heb bijvoorbeeld grote problemen met suiker en snoep voor de kleine en ik weet nu al dat daar een discussie over gaat ontstaan met mijn schoonouders (die hun kinderen echt tot op het BOT hebben verwend met snoep, te gek woor woorden, hebben geen gebit meer over). En dat mogen jullie en zij allemaal onzin vinden, maar ik wil het zo en dus gebeurt het zoals ik wil. En mijn man steunt me daarin. Zoals het hoort. Suzie, veel sterkte. Ik heb geen oplossing voor je want ik ken je vriend niet. Ik vind het jammer voor je en van weinig volwassenheid getuigen dat hij zijn eigen ding niet opzij kan zetten voor jouw gemoedsrust...
Volgens mij hebben de meeste schoonmoeders BANANEN in de oren! Maar het is idd knap vervelend dat ze niet luisteren! En dan ook nog eens zo belachelijk gaan doen dat jeje aanstelt! Dan stel jij je maar aan! Het is en blijft jouw kindje! Zo doen ze bij mij altijd zo belachelijk dat ze bijv. geen chocolade , of chippies of YOGHO (ja jullie lezen het goed!) mag hebben! Maar als ik weg ben en mn meisie is er , dan kom iker toch iedere keer weer achter dat ze dingen heeft gehad wat echt niet kan! En ze heeft dan ook nog een s problemen met maag en reflux! dan denk ik????? Dat geef je toch niet?????????? Maar hoe vaak ik het ook zeg! Ik zei toen ze mag geen gewonen melk (producten). Zegt ze de volgende dag: hoe is het gister gegaan! Ik zei zoals gewoonlijk! Oh kijk dus die melk heeft niks gedaan! Ze heeft hier melk gehad... Maar goed zo zie je dat er veel schoonmoeders zijn die gewoon niet luisteren ! Of je zo belachelijk aan kijken! Dat je een aansteller bent! En het vervelende bij jou is oook nog eens dat je vriend er niet achter staat! Op zich is dat ook wel zijn recht om een andere mening daar over te hebben! Maar het voelt zo klote! Je staat er dna zo lekker alleen voor !!! Je zult het toch nog maals aan moeten kaarten! En anders de volgende keer kind onder de arm en DOEI
Wat ben ik blij om jou berichtje te lezen Het gaat idd niet om die domme flits, maar om haar reactie. En die van mijn vriend. IK ben degene die bepaald wat er met Milan gebeurd, en zij hoort daar maar naar te luisteren. En vind het gewoon erg jammer dat mijn vriend zo reageerd. Als hij het er niet mee eens is, prima. Maar vind wel dat als ik 4 keer iets tegen haar zeg hij daar best iets van kan zeggen. En dan hebben we het er thuis nog wel over. Heb altijd al een rotgevoel als ik daar weg ga en dat wordt nu alleen maar versterkt. Hij zal zijn moeder en zus gewoon nooit tegenspreken. Alles om een discussie te vermijden. Maakt niet uit wat ze doen, alles is goed. Daar hadden we al afspraken over gemakt maar die komt hij helaas niet na.
dat is toch heeeel wat anders??? van teveel snoep kan ze misselijk worden van teveel flitsen houden ze echt niets aan over hoor! maar ik hoor wel dat jullie je kinderen liever claimen dan dat jullie hun een opa en oma gunnen... ik las hier net van iemand een bericht en dat vond ik wel een goeie en ik denk ook dat de meeste van jullie dat vergeten.. kinderen zijn niet alleen jullie zoon of dochter maar ook kleinkind, achterkleinkind, nichtje, neefje e.d. en ja ik snap dat er wat gezegd wordt als iets echt niet goed is voor een kind en ja ik snap ook dat het irritant is als iemand niet luistert naar jou mening maar jullie claimen die kinderen echt...
suzie wat vervelend zeg dat je het gevoel krijgt dat je schoonmoeder jouw mening helemaal niet respecteert. kan me voorstellen dat , dat grote irritatie opwekt! en dan al helemaal als je merkt dat je man ook niet echt achter je staat... uit je verhalen lees ik dat er veeeeeeeeeeeel meer speelt , dan alleen de flitser..... inderdaad als jij er al 4x wat van hebt gezegd en vervolgens wordt er over je heen gewalst , en heb je het idee dat er totaal echt niemand naar je luistert.... en zelfs je man je niet bijstaat. ongeacht of hij het nou met je eens is of niet.... dat is echt moeilijk hoor! als eerste dacht ik miss ook dat hij er geen issue over wilde maken omdat het de sterfdag van zn vader is??? dat zou ik me goed kunnen indenken. lastig hoor zulke schoonouders! miss kun je ze een brief schrijven met daarin je irritaties en gevoelens? liefs Ella
Ik snap dat je het vervelend vind dat ze niet naar je luisterd. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Maar misschien begrijpen ze (je vriend en je schoonmoeder) niet wáárom je het liever niet wilt hebben. Misschien moet je eerst aan je vriend duidelijk maken waarom je liever niet wilt dat ze flitst en hem vragen de volgende keer achter je te staan omdat jij dat belangrijk vind. Misschien kun je bij je schoonmoeder ook aangeven waarom je het liever niet hebt en daarbij de tip geven dat foto's zonder flits mooier worden. Succes ermee!
Jij weet dus hoe haar kind reageert op een flits? Knap hoor! Zij zal heus wel weten wat ze vraagt en als zij denkt dat het niet goed is voor haar kind omdat haar kind aangeeft dat hij het niet prettig vindt, dan heeft zij alle recht om haar kind te beschermen! Laat haar gewoon in haar waarde in plaats van afkraken over hoe zij met haar kind om wil gaan. Zij claimt haar kind toch niet door haar kind in bescherming te nemen voor iets waarvan zij weet dat hij er last van heeft? En ja ze zijn ook iemand kleinkind etc etc, maar alleen zij is moeder en alleen zij weet hoe haar kind precies in elkaar steekt. Niemand anders!!!
En haar man/vriend weet dat dus niet? Als hun kindje er écht zo op reageert dan ziet haar man dat toch ook, en de opa en oma ook wel? Misschien vindt haar man juist wel dat hij hun zoontje op deze manier beschermt tegen het overbeschermen van zijn moeder? Te beschermend opvoeden is toch ook niet de bedoeling lijkt mij? Ik vind ook niet dat je het kunt vergelijken met roken en/of te veel suiker. Roken is hartstikke ongezond en suiker is ook niet goed voor kinderen. Van een dag foto's maken met een flitser houdt je kindje echt niets over en veranderd je gedrag ook niet (zoals bij suiker vaak het geval is).
Volgens mij gaat het je niet om het flitsen maar om de middelste zin van je stukje: 'Ik ben zijn moeder dus Ik bepaal". Is het niet een machtsmiddel van je om je gelijk te krijgen? Dit bedoel ik niet aanvallend maar oprecht. Je lijkt steun van je vriend te willen in een strijd tegen je schoonfamilie en 'gebruikt' het flitsgebeuren. Bedenk goed dat je (als het goed is) nog heel lang met je schoonfamilie door een deur moet en dat vijandigheid of strijd weinig oplost. Probeer je wél gelijk te halen, dan maak je straks meer kapot dan je lief is...
Een man ziet niet altijd alles wat een vrouw ziet! Soms is dat ook wel weer goed! Maar soms ook wel frustrerend! Maar er zijn toch wel onderzoeken naar gedaan hoor, flitsen bij baby oogjes! En de meeste onderzoeken wijzen er toch op om niet te flitsen bij baby oogjes! Of het wel of niet schadelijk is kunnen we in het midden laten, want ook daar komen de onderzoekers niet helemaal uit.
Ik denk dat als een moeder iets niet wil, het niet gedaan moet worden. Anders kan iedereen wel van alles over je kind zeggen en bij je kind doen. Jij maakt de regels en daar heeft iedereen zich aan te houden. Hoe onbenullig schoonmoeders dat ook mogen vinden. Ik snap wel dat het voor hen anders is, maar zij hebben alleen de lusten van het kind, niet de lasten. Die heb jij, en hij, met zn oogjes..
Ik begrijp echt wel dat wanneer je schoonmoeder niet je wensen respecteert dat heel erg vervelend is, heb ik alle begrip voor, want het is idd zo dat JIJ de moeder bent en jij bepaalt. Maar je vriend is ook zijn vader en ook hij heeft daar iets over te zeggen. Als hij op dat moment vind dat er niets vervelend aan is dan zou ie van jou toch ook mogen vragen om met hém 1 lijn te trekken?
Je haalt me de woorden uit de mond. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg vervelend voor je dat jouw schoonmoeder jouw wensen niet respecteren, maar je hebt het elke keer over 'jouw wil is wet' idee. Jouw vriend is toch net zo goed de vader? Hij heeft toch ook recht om aan te geven wat wel en niet kan/mag gebeuren? Hier zullen jullie samen een tussenweg in moeten vinden, en ik vind het eerlijk gezegt overkomen alsof jij alleen jou wensen opdringt. Hier ga je dus niks mee bereiken en zal het frustratie-gehalte juist alleen maar groter worden. Nogmaals, ik vind het echt wel vervelend voor je, maar probeer samen eerst met je vriend een tussenweg te vinden en bespreek dit daarna met schoonouders.
Ik sluit me volledig aan bij het berichten hierboven van Minyaweth en Jessy77. Zoals al eerder is geroepen: het is duidelijk dat het hier eigenlijk niet zozeer om de flits gaat, maar om jouw relatie met schoonmoeder en de rol die jou vriend daarin wel of niet speelt. Of je er met je schoonmoeder uit kunt komen, weet ik niet. Maar ik denk dat jij en je vriend zeker wat werk te doen hebben om ervoor te zorgen dat dit in ieder geval geen probleem wordt in jullie relatie. Enne... ik sta echt te kijken van berichten van anderen waarin gesteld wordt dat alleen moeders zouden weten wat goed is voor hun kind en dat zij dus 'alleen-heerser' zijn. Je bent samen ouder en opvoeder. En echt waar: ook moeders maken fouten!
Ach meid,mannen en hun moeder..pff Ik hoef hier echt geen kwaad woord over mn schoonmoeder te zeggen hoor,dan krijg ik de wind van voren! Gelukkig is het een geweldig mens en kan ik heel goed met haar opschieten dus die situaties komen niet of nauwelijks voor. Ik erger me meer aan het feit dat mijn schoonmoeder en mijn vriend elkaar niet los kunnen laten,die MOETEN elkaar echt iedere dag zien en zijn moeder doet dan alsof hij net een half jaar naar Australie is geweest.. Terwijl we (bij wijze van spreken) om de hoek wonen. Sorry,even off-topic maar wilde het even kwijt