Ten eerste claim ik mijn kind helemaal niet en ten tweede wil ik graag zelf baas blijven over mijn kind Want als je alle tante en ooms en opá en oma's dr gang laten gaan zijn ze constant kotsmisselijk en hebben ze als ze 5 jaar oud zijn geen melktandjes meer over en dan heb ik het ook nog niet over bepaalde dingen in huis die bij oma wel mogen, en bij mama niet een kind weet niet dat het bij Oma wel mag , maar thuis niet, dus ik trek daar 1 lijn, en samen met mijn man En ik had het over het feit dat je als moeder zijnde gewoon genegeerd wordt, want de foto wordt gewoon wel met flits genomen, en dat beetje softijs wordt er toch ingedouwd als ze pas 7 maanden zijn En dat vind ik gewoon niet kunnen, ze hebben je maar te respecteren als mama
Ben het deels ook wel met Tupp,Minya en Jess eens! Ik vergeet mijn vriend soms ook wel eens. Hij is de vader en heeft ook wensen wat onze zoon betreft. Als hij iets niet wil, wat ik niet erg vind, dan heb ik dat ook te respecteren. Maar misschien moet je idd ook eens met je vriend om de tafel gaan zitten en dat bespreken. Jullie moeten wat opvoeding betreft wel op 1 lijn zitten, dat is zo belangrijk. Maar zoals ik al eerder zei, communicatie in zijn geheel is gewoon heel belangrijk! Niemand kan in het hoofd van een ander kijken en dus ook nooit raden wat er in diegene om gaat
Ik kan de situatie van Suzie wel begrijpen. Het gaat niet zozeer om het flitsen van de camera zelf, maar om het feit dat er geen gehoor wordt gegeven aan haar vraag om er mee op te houden. Ongeacht of het kind er tegen kan ja of nee, als jij als ouder zegt dat het nee is is het ook nee. Als mijn man vind dat iets niet kan, dan sta ik hem bij op dat moment ook al heb ik zoiets van nou van mij had het wel gemogen. En andersom ook, dan praten we er thuis over waarom wel of waarom niet. En ongeacht of het op een sterfdag is van een dierbare, ze horen nog naar je te luisteren. Jij bent de ouder en jij weet wat je het beste vind voor je kind. Je probeert het alleen maar goed te doen, en dan is niets fout (tenzij je helemaal over beschermend bent dat je kind helemaal niets mag, en alleen maar bij je op de arm hangt en nog geen erwtje mag eten bij wijze van spreken natuurlijk, mijn man heeft zo'n nicht en die is echt over de top dit is er nog niets bij). Maar goed dat ter zijde. Ik vind gewoon dat je ieders mening moet respecteren of het nou om flitsers gaat of om chocola of om roken of om wat dan ook. Ook al vind je het stom of nergens op slaan, het is hun mening en hun gevoel. Ik zou het ook erg vervelend vinden als er niet naar mij geluisterd werd als ik iets niet wil dat met mika gebeurt. Als ze hem steeds maar chocola geven (beetje vind ik niet erg, maar niet de hele tijd door). Hier krijgt hij wel gewoon jogho hoor. Niet altijd, maar aangezien ik geen melk lust en wel iets van melk binnen wil krijgen drink ik jogho, wel in een mok zodat mika dan niet ziet wat ik drink als hij een keertje melk krijgt. Kindjes gaan daar niet van dood (sorry als het hard klinkt). Maar goed, al met al vind ik dus dat de mening van de ouder ongeacht wat er voorgevallen is gerespecteerd moet worden. Nee is gewoon nee klaar.
Pappa zit (althans) niet van 's morgens vroeg totdat hij weer gaat slapen met het kind. Mamma wel. Hier werkt pappa in de horeca en ziet Aaron dus niet tot nauwelijks. En ja....dan weet ik dus inderdaad beter wat goed is voor hem (in de zin waar hij wel en niet tegen kan) en wat hij wel en niet leuk vindt.
Klinkt heel erg denigrerend naar je vriend/man toe dit, sorry dat ik het zo zeg. Alsof je hiermee wilt zeggen dat, omdat hij dus zijn zoon zo weinig ziet (wat me voor je man ook al niet leuk lijkt), jij dus ook meer hebt te bepalen. Lijkt dan wel een soort spelletje zo: wie weet het beter?
Er wordt steeds gezegd dat een flitser niet zo veel kwaad kan....nu kan ik zelf helemaal niet tegen flitsers...nooit gekund ook...later bleek dat ik epilepsie heb...en een flitser lokt een aanval uit!! Zo ongevaarlijk is een flitser dus ook weer niet ! En TS zegt dat haar kindje er last van heeft...dus snap werkelijk niet waarom een oma er dan toch mee door gaat. x
ik denk dat ze bedoeld, dat zij weet wat hun zoon wel en niet aan prikkels kan hebben, juist doordat ze er de hele dag bij is en haar man niet Mijn man zegt ook wel eens tegen mij, ga jij maar naar die meiden toe, want jij weet precies hoe het zit.. Hij is ook veel weg voor zijn werk
Zo zal ze het ook wel bedoelen dan Hier gelukkig geen last van. Mijn ex ziet haar ook niet zo vaak als ik haar zie, maar weet dondersgoed wat ze leuk vind en wat niet, of waar ze wel of niet tegen kan. Lijkt wel (vind ik) of mannen hiermee echt onderschat worden, maar weten vaak meer dan je denkt, vooral als het om hun kids gaat.
Dat bedoel ik inderdaad Het is absoluut niet denigrerend bedoeld en ik weet dat hij het wel eens jammer vindt dat hij er minder is.
Het zal ook vast niet voor iedere man opgaan, maar voor mijn man dus wel. En hij zal vast niet de enige zijn. De leeftijd van het kind zal denk ik ook meespelen in hoe een man er mee omgaat. Maar goed volgens mij ga ik een beetje off topic
Ja dat is ook wel weer zo. Moet toegeven dat mijn ex totdat mijn dochter een half jaar was, regelmatig om advies vroeg. Daarna is het eigenlijk vanzelf gegaan en nu ze (morgen) 2 is kan zij het natuurlijk ook wel duidelijk maken. Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens. Maar goed, dat was idd even offtopic
ten eerste heeft ze zelf al in 1 van haar berichten aangegeven dat zij het erger vind dan haar zoon (die flitsen) dus voordat je reageert even ALLE berichten lezen en ja ik vind dat wel claimen als je je kind opeist en niemand anders in zn leven toelaat
jij hebt het over heel andere dingen dan waar het topic over gaat heb weinig zin om daar op te reageren...
Volgens mij heb ik dit niet geschreven. Maar misschien is dit wel zo. Maar het is duidelijk dat hij het wel vervelend vindt. Maar dat is niet echt de isseu. En wie zegt dat ik niemand in zijn leven toelaat? Dat vind ik nogal een uitspraak. Als hij er is zit hij de hele middag bij haar op schoot, zit hij heerlijk met sm en szus te spelen. Dus hoezo laat ik ze niet in zijn leven toe? Die uitspraak begrijp ik niet helemaal.
Ik heb het hele topic gelezen en ik heb dat nergens zien staan. Spijt me zeer. En claimen vind ik hier totaal niet aan de orde. Ze heeft het over dat ze iets niet wil voor haar kind en dat daar niet naar geluisterd wordt en dan laat ze opeens haar kind bij niemand toe Zal wel aan mij liggen maar die redenering vat ik niet helemaal.
volgens mij gaat het in mijn stukje ook maar over 1 ding in het algemeen en dat is dat als moeders zegt ik wil het niet hebben dat het toch gedaan wordt en volgens mij begon jij zelf over claimen en daar heb ik gewoon een reactie op gegeven...
Tuurlijk heeft mijn vriend het recht om aan te geven wat hij wil en wat niet. Maar ik vind wel dat we dat dan thuis met zijn tweeën moeten bespreken. En als ik zijn moeder al 4 keer ergens op aangesproken heb hij me daar best wel in bij kan staan. En waarom ben ik toch degene die niks mag zeggen? Zoals al vaker gezegd, heb ik mijn schoonmoeder nog nooit ergens op aangesproken. Wat is dan de kleine moeite om dit voor mij te doen? Ik vraag haar niet van een brug te springen, alleen maar of ze even de flitser van de camera uit kan zetten. En als je het idee hebt dat ik alleen MIJN wensen opdring, heb ik het idee dat je niet al mijn berichten gelezen hebt (kan het je niet kwalijk nemen )
Volgens mij heeft jou schoonmoeder dezelfde gebreken als de mijne. Hoort niet goed, luistert nog slechter en heeft een heel selectief geheugen. Maar verder is ze wel lief hoor
Lieve meid, het was geen aanval. Zo kwam het alleen op mij over. Ik heb inderdaad niet alle berichten gelezen, dus mijn excuses als mijn bericht misplaatst is. Maar ik ben wel van mening dat je hier toch samen met je vriend (en je schoonmoeder) een tussenweg in zal moeten vinden. Zo is het voor iedereen gewoon een stuk fijner! Succes
als er iets is bij bijvoorbeeld mijn ouders waar wij mee zitten mbt ons kind dan zeg IK daar wat over en andersom geldt dat ook....ik zou het mijn man zelfs erg kwalijk nemen als hij tussen mij en mijn ouders zou komen en dat geldt voor mijn man ook, we houden van elkaar maar ook zeker heel veel van onze ouders en daar hoeft niemand aan te komen...dus kan je man wel begrijpen op dat punt dit werkt voor ons heel goed en soms wat meegaandheid tonen voorkomt een hoop hoofdpijn, kom zeker voor je kind op als het iets schadelijks betreft maar wat betreft de flitser vindt ik het persoonlijk een mug-olifant situatie in ieder geval succes ermee