Gezellig hier... Ik heb een fotografieopleiding gedaan en mij is tijdens een paar lessen duidelijk gemaakt dat flitsen wel degelijk schade kan toebrengen aan de ogen van een klein kind. Hetzelfde geld voor dieren. Als ik wel eens zie hoe mensen foto's maken van hun huisdier, met flits en dan zoooo dichtbij.. Daar krijg ik echt de kriebels van. Maar dat even terzijde. Het maakt eigenlijk helemaal niks uit waar het over gaat, je schoonmoeder heeft jou wensen gewoon te respecteren als het over je kind gaat. Ik geloof dat ik eens flink boos zou worden. Als ze na 4 keer vragen nog steeds doorgaat dan haalt ze het bloed wel erg onder je nagels vandaan zeg... Pfff! En over de reactie van je vriend..... Tsja, zo'n man loopt hier ook rond.. Kom je aan z'n mama, dan kom je aan hem
Ik vind dat je best wat mag zeggen als er telkens foto's worden gemaakt met flits.Ik vind het ook irritant.Verder vind ik dat ze je niet respecteren als ze je negeren.Maar zo hebben wij er ook een paar in de familie.Mensen die alles beter weten en negeren wat jij wilt/denkt. Verder wou even wat zeggen over flitsen.....het kan wel degelijk niet prettig zijn en soms slecht.Zo werd mijn zoon steeds misselijk en kreeg hij hoofdpijn als er foto's werden gemaakt met flits. Achteraf gezien had hij een zeer lichte vorm van epilepsie en kreeg hij migraine aanvallen ervan. Misschien moet je toch weer een gesprek aangaan met de familie?
Zag het ook niet als een aanval hoor. Als je een topic opend zijn er natuurlijk altijd mensen met een andere mening. Gelukkig maar, daar kan ik alleen maar van leren. En idd, hier moet ik samen met mijn vriend uitkomen. We moeten samen goede afspraken maken.
hey suzie jij kunt het niet zo brengen: mag ik een keer u fototoestel want zo krijgt u veel mooiere fotos !! ( en dan de flits uitzetten) zo voelt het lekkereder voor jou en je sm heeft gewoon haar fotos ?? maar snap jou heeel goed als jij iets niet wilt moeten ze dat respecteren , maar zo maak jij het jezelf mischien iets makkelijker . want ik denk niet dan jou sm nog veranderd als ik dat zo lees. sucses
Heb dit al een aantal keer gedaan, de flitser uitgezet. Maar steeds als ze een foto gaat maken staat ie spontaan weer aan. Misschien dat de camera dit automatisch doet als ie uitgestaan heeft ofzo, maar als je dat weet houd je daar toch rekening mee?
Mocht je het écht niet willen en er wordt niet naar je geluisterd dan vertrek je toch gewoon? Als ik iets echt niet wil en niemand luistert dan ga ik gewoon weg. Dan neem ik mijn zoon mee en zeg dat ze het kunnen bekijken. Dan moet je in mijn ogen ook gewoon op je strepen gaan staan.
Dan volgende keer neem je de touwtjes nog wat meer in handen. Als ze dan weer aanstalte maakt de camera erbij te pakken, zeg je terwijl je hem pakt "zo ik zet even de flits uit. Daar werd vorige keer geen gehoor aangegeven, dus ga nu de irritaties vast voor zijn. Veel plezier met foto's maken." Dat je vriend het niets eens is met je, is jammer. Gelukkig dat hij je niet zozeer heeft afgevallen waar zijn moeder en zus bijwaren. Pak de ruimte die je krijgt, en als er niet geluisterd word onderneem jezelf actie, door zelf de flitser nogmaals uit te zetten of je kind op schoot te nemen. In dit geval gaat het om een flitser, maar het had over van alles kunnen gaan. Ik begrijp heel goed dat het je irriteerd, als jij als moeder iets zegt en er gewoon geen gehoor aan gegeven word. Vervelend is dat. Soms is een 'goed gesprek' niet voldoende, en moeten mensen keer op keer geconfronteerd worden. Feit blijft dat zij wel te accepteren hebben als jij als moeder iets niet wilt. 'Feit' blijft ook (niet in dit geval, want ik geef je groot gelijk met dat irritante geflits) dat wij moeders soms wat door kunnen slaan, maar dan nog geen reden om zo te kakken te worden gezet.
Haha, vind je laatste stukje wel leuk . Heb vandaag een gesprek gehad met mijn vriend. We hebben afgesproken dat hij gewoon achter me moet staan, en als hij het ergens niet mee eens is hij dat thuis tegen me zegt. Het duurde even voordat hij me snapte, maar uiteindelijk is het wel duidelijk denk ik. Heb hem gewoon rustig uitgelegd waarom ik het zo vervelend vond. En dan bedoel ik niet de flitser maar het feit dat hij me niet verdedigde. Hij snapt nu wel dat dit vervelend is. Vanmiddag was mijn vader hier en die maakte een foto met flits. Ik vroeg of hij hem uit wilde zetten en dat deed hij meteen. Mijn vriend wist toen even niet wat te zeggen. Toen mijn vader weg was zei hij "jah, het is idd maar een kleine moeite om dat even te doen". Ik helemaal happy . Maar misschien is jou idee wel goed ja. De volgende keer dat we haar zien zal ik het proberen.
heb niet alles gelezen dus misschien is het al eerder gezegd Ik vind dat je schoonmoeder jou moet respecteren hierin.. Als JIJ wilt dat de flits niet gebruikt word, moet ze daar gewoon naar luisteren.. Dat geldt trouwens voor dingen in het algemeen.. L. kan ook niet tegen de flits.. hij schrikt ervan en gaat huilen.. En natuurlijk gebeurd het wel eens per ongeluk als één van de oma's of opa's een foto maakt en de flits nog aanstaat, dat kan gewoon gebeuren, maar verder houdt iedereen hier rekening mee gelukkig.. Geldt voor alles trouwens.. Mijn ouders en schoonouders hebben ook ieder hun eigen mening en opvattingen, maar ze respecteren ONZE keus en manier van opvoeding.. En over je man.. Je gaf al aan dat het met pasen de sterfdag van zijn vader is.. Misschien dat hij daar moeite mee heeft, evenals je schoonmoeder.. Het is toch de sterfdag van haar man.. Maar goed, omdat je zei in de bericht dat het met meerdere dingen zo gaat ziet het er inderdaad naar uit dat ze je niet respecteerd.. Misschien is het idee (weet de hele situatie met je schoonmoeder natuurlijk niet) om wat mee te veren in andere dingen.. Een beetje tegemoet komen in de kleinere dingen, zodat ze misschien meer het gevoel krijgt dat zij ook iets 'mag'.. Elk geval heel veel succes,
hoi.. ik wil ook even mn mening geven. ik kan heel goed begrijpen dat je wil dat jouw keuzes gerespecteerd moeten worden. en ik denk dat als het om een belangrijk punt gaat, jouw schoonmoeder heus wel zal luisteren en je vriend je echt wel bij zou staan als dit niet gebeurd... maar om een flits terwijl zijn moeder een foto van zijn kind maakt??? ja dan kan ik begrijpen dat hij denkt zeik maar lekker tegen de dichte deur en weg gaat..
Afgezien van het hele verhaal, kan ik het ook absoluut niet waarderen als mijn kind(eren) met flits worden gefotografeert, als het echt niet anders kan prima. Maar als het anders kan dan doen ze het maar zonder. Daarbij wordt Louise er ook erg boos van dus die heeft er zeker wel last van, zou ik zelf ook hebben trouwens!
Ik vind foto's waarbij geflitst moet worden vaak niet eens mooi, dus ik maak m'n foto's eigenlijk altijd overdag
Hoi meiden, Van de week komt schoonmoeder en schoonzus bij ons op bezoek. Wat zouden jullie doen als ze gewoon weer doen wat ik niet wil? En dan bedoel ik de flitser uiteraar. Dus wat zouden jullie doen als ze mijn wensen weer niet respecteren? Ze komen pas over een paar dagen maar lig er nu al wakker van. xxx
Hoi Suzie, Jammer zeg dat je je daar nu al zo druk om moet maken. In jou geval zal ik zeggen zodra die camera erbij komt: *naam schoonmoeder* voor er een foto genomen word wil ik dat de flits uitgezet word. Want heb aan vorige keer een heel naargevoel over gehouden. En als ze er geen gehoor aangeeft, dan zeggen dat je wilt dat ze nu stopt tot de flits uit is. Geen reden tot zorgen hoor, het is jou kind. En zorgen maken moet je helemaal niet doen. Lekker relaxed, en gewoon aangeven wat je niet wilt. Als je vriend niet achter je staat, is dat heel jammer en doe je het lekker zelf. Gaat niemand neervallen als jij even je mond opentrekt. Hup opkomen hoor voor jezelf en je eigen wensen. Succes!
Als ji jhet niet wil om welke reden dan ook moet je het niet laten gebeuren. Je bent niemand verantwoording shuldig. Jij wilt het niet punt.Duidelijk aangeven dat je niet wil dat er foto's gemaakt worden met flitser. Gelijk wanneer ze naar dr camera grijpt. Doet ze het wel? Dan worden er helemaal geen foto's gemaakt en kun je zeggen dat als je zelf foto's hebt gemaakt je ze wel opstuurd.
Ik heb het ook een keer gehad, ik deed toen mijn hand voor het gezicht van mn dochtertje en zei geen flitser gebruiken. Tjah dan moet het maar zo
Ik zou je kindje dan gewoon een zonnebril opzetten, net zolang tot de flitser uit is Wil ze niet horen, dan moet ze maar voelen.
Hoi! Ik vind die van HabibiAna wel goed, hand voor het gezichtje houden. Wat vervelend dat het zo loopt, trouwens. Volgens mij maak je idd vooral ook over andere dingen druk dan alleen die flitser, toch? Het lijkt me echt heel naar als je je steeds ongemakkelijk voelt bij je schoonmoeder en -zus. Daar zou je vriend misschien wel bij kunnen helpen. Ik heb altijd wel veel gehad aan het gezegde dat je andere mensen niet kan veranderen. Je hebt alleen maar invloed op je eigen gedrag. Als je vriend het niet met je eens is over die flitser en je niet wil verdedigen is dat zijn keus, maar jij kan wel ingrijpen als de situatie voor jou niet prettig is (bijv. door een hand voor Milan's gezichtje te houden). Als je schoonmoeder niet wil luisteren kan je haar niet dwingen, maar je kan wel kind afschermen. Dat worden dan stomme foto's Veel succes, het lijkt me idd echt heel vervelend, vooral als je al niet lekker met haar omging!