hallo, ik wil het hier graag even van me afschrijven omdag ik me zo rot voel. het ging hier al enkele weken niet zo goed en sinds gisteren ben ik er eindelijk achter gekomen wat de reden was, mijn vriend is verliefd geworden op iemand anders, ben er kapot van. hij ziet mij nog altijd graag zegt hij en wil niet alles opgeven maar kan die ander ook niet vergeten hij heeft er nog niets mee gehad zegt hij maar is heeft er wel gevoelens voor! hoe kan ik hier nu best mee omgaan , ben ten einde raad! zie hem zo graag en wil hem niet kwijt! help mij!
Ohhh lieve meid, heeel erg veel sterkte en een knuff Hij zal toch moeten proberen om van zijn gevoelens af te komen als hij met jou verder wil, anders dan hebben jullie geen toekomst samen ... (klinkt hard maar zo is het helaas)
Oh wat vreselijk! Heel veel sterkte hiermee, ik moet er echt niet aandenken dat die van mij gek is op een ander. Vergeet niet: verliefd zijn is een gevoel dat over gaat. Zolang hij niets met die ander heeft gehad of gedaan is hier volgens mij samen overheen tekomen. Misschien dat jullie eens met een relatietherapeut gaan praten? Helemaal als hij jou niet wil opgeven! Veel sterkte!
Het klinkt heel hard, maar laat 'm gaan. Mijn man had voor mij een relatie (van ong. 10 jaar) en zij vertelde hem na ong. 7 jaar dat ze ook gevoelens had voor een collega. Toch is ze nog 3 jaar bij mijn man gebleven. En je raadt het misschien al, na die 3 jaar ging ze weg bij mijn man en binnen een half jaar was ze al getrouwd met die ander.
Ja als hij echt met jou verder wil, en zelf ook van zijn verliefdheidsgevoelens af wil, dan zal hij er hard aan moeten werken, misschien idd met een therapeut!
ik wil hem niet laten gaan ! ik kan hem niet laten gaan. maar als hij met haar contact wil blijven houden zal er geen andere weg zijn. wij hebben sinds een jaar een eigen huis , en alles wat we willen en hij wil dit ook niet allemaal opgeven , maar hij zal toch een keuze moeten maken , ik kan niet leven met de gedachte dat er nog een ander is . dit is een zware klap , kan niet meer eten niet meer slapen .... ben al 7 kilo afgevallen en hij zit er ook helemaal onderdoor! maar er moet hier toch iets mis zijn in onze relatie anders geef je toch niet toe aan die gevoelens!
Tja hier helaas ervaring ermee met een slechte afloop. 3 maanden na de bevalling is mn ex man ook wat voor een andere meid gaan voelen en heeft veel contact met haar gehad. Heb hem toen gezegt van of je blijft bij mij en je kapt met haar of je gaat maar weg. We hebben toen gevochten voor ons huwelijk en ik dacht dat het goed ging tot Juli dit jaar. Hij is zo ineens op een avond weggegaan met de mededeling dat hij bij me weg wou en heeft ons zo in de steek gelaten. En waarvoor! ja diezelfde meid weer he als 1,5 jaar daarvoor dus tja ik zou zeggen kap ermee maar jah dat is makkelijker gezegt dan gedaan het heeft mij allemaal heel erg veel verdriet gedaan en ben er bijna aan onderdoor gegaan daardoor en dat was/is hij echt niet waard. Meid denk heel goed na wat je wil en praat erover en hopelijk komen jullie tot een beslissing waar jullie beide vrede mee hebben. succes
Het ligt erg aan hoe de relatie is. Als je uit gaat van dan je trouw moet zijn aan elkaar in goede of slechte tijden dan is verliefdheid iets waar je over heen kunt komen. Zo lang je vriend dat wil en het los wil laten. Gaat hij wel verder met dat grietje en gaat niet ontwijken dan is het hopeloos... Wij hebben dat afgesproken, verliefdheid mag, dat kan weer over gaan. maar een relatie heb je maar met 1 persoon
Verliefheid binnen een relatie kan vaker voorkomen, en daar kun je als stel overheen komen. maar dan zal je vriend inderdaad in staat moeten zijn de verliefdheid los te laten en haar niet meer te zien.. veel sterkte, ik hoop dat alles goed komt!
jeetje meis, ik zou het niet weten als het mij zou overkomen, neem in idergeval een beslissing waar jij een goed gevoel bij hebt.
Lieve meid Wat vervelend voor je! Ik hoop dat jullie er uitkomen samen. Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was ik degene die verliefd werd op een ander. Dat was ook onvoorstelbaar, want ik was tot op de laatste dag dol op mijn toenmalige vriend. Hij was er ook kapot van, maar wij wisten toen dat het niet meer ging samen. Ik was toen 22 jaar, hij een paar jaar ouder. We hadden net een jaar een koopwoning samen. Alles leek goed te gaan. Totdat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat ik nog van alles moest doen in mijn leven voordat ik me definitief ging settelen. (we waren 5 jaar samen en woonden 4 jaar samen). Ik werd opeens verliefd op een andere man en besloot een punt achter de relatie te zetten. Met de nieuwe geliefde heb ik het kort uitgehouden, bleek voor mijzelf enkel een vlucht te zijn geweest en geen verliefdheid. Uiteindelijk heb ik gedate en een jaar samengewoond. Toen die relatie over was ben ik alles op een rijtje gaan zetten voor mijzelf en besloot dat ik eerst mijn eigen leven op orde wilde hebben alvorens ruimte te maken voor een eventuele nieuwe relatie. Dit is enkele jaren terug en voelde mij op een gegeven moment rustig en tevreden en plotseling kwam daar, op een moment dat ik rust in mijn hoofd en leven had, mijn lieve vriend waar ik nu een heerlijke relatie heb. We hebben allebei onze ervaringen en veel geleerd, waardoor wij ons nu beiden rijp voelen voor een leven samen. Het is geen vrijbrief dat wanneer je samen bent, dat je ook samen blijft. Je moet er beiden voor gaan. Het is afschuwelijk als een van beiden verliefd wordt op een ander, maar als je relatie goed en je band stevig is, dan komen jullie er vast en zeker samen uit. Zolang je vriend nog niets met deze verliefdheid heeft gedaan, moeten jullie samen voor je relatie vechten als je voelt dat deze nog te redden valt! Ga eens een (lang) weekend of een weekje als dat mogelijk is, saampjes ergens heen, praat erover geniet van elkaar en respecteer elkaar. Mijn ouders hebben vroeger ook even een rustperiode in de relatie ingelast en zijn uiteindelijk weer bij elkaar gekomen. Soms is een van de 2 gewoon nog niet 100% klaar en heeft een beetje ruimte nodig. Dit betekent niet altijd dat dat de liefde is opgebrand. Heeeel veel sterkte, lieve meid, ik voel met je mee. Mijn (positieve) gedachten zijn bij jullie Silvana
ik heb nogaltijd iets dat wanneer je in een relatie bent je onmogelijk op een ander verlieft kan worden als je je 100 procent aan je partner geeft mijn moto is dan ook alles of niets want je kan je gevoelens niet delen met 2 personen dat is niet eerlijk. ik zou zeggen loslaten want verlieft zijn op een ander is volgens mij veel erger dan vreemdgaan.
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Mijn vriend werd verliefd op een collega. Wij zaten toen ook in een relatie-dip, en dit was zijn uitvlucht. Hij kon met haar over dingen praten waarvan hij dacht die niet met mij te kunnen bespreken. Vriendschap zette zich om in verliefdheid... en het was wederzijds! Ik ben toen bij mijn vriend wegggegaan en ben weer bij mijn moeder gaan wonen. In de tussentijd hebben we nog veel contact gehad en hebben we veel met elkaar gepraat. In de tijd dat ik weg was, realiseerde hij zich, dat ik de enige voor hem ben. Geloof me, hij heeft me echt terug moeten verdienen en hij moest zich bewijzen tegenover mij. En dat is gelukt: we zijn weer dolgelukkig samen en hebben inmiddels een zoontje. Wij zijn er samen sterker dan ooit uitgekomen.... In ons geval een positieve gebeurtenis. Ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo mag uitpakken! Enige advies dat ik je kan geven is: zet alles op een rij. Wat wil je voor jezelf? En praat veel met je vriend over deze situatie. Ik wens je heel veel sterkte... Ik weet wat je nu doormaakt. Je mag me altijd een PB sturen als je daar behoefte aan hebt! Veel liefs Minya
Iemand met "druk" tegenhouden om weg te gaan werkt alleen maar erger...dus wie wil gaan mag gaan de deuren staan wijd open. Wie wil blijven mag blijven die omarm je met beide armen. Iemand die het in zijn hoofd heeft geplaatst om weg te gaan die heeft jou al verlaten in zijn hart dus of hij fysiek nog bij je is heeft een waarde van 0,0..
Wat mooi, Minya, dat het zo goed uitgepakt heeft bij jullie! Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde te zeggen, alleen had ik daar wat meer schrijfruimte voor nodig. Jij hebt een beetje hetzelfde meegemaakt als mijn ouders vroeger. Jouw verhaal is vast een hart onder de riem voor de dame die deze topic begon. Ik geloof ook dat echte liefde heel diep zit. Soms moet je nog wat ervaring opdoen in je leven. Dat kan heel pijnlijk zijn en ik denk dat we dit allemaal wel een keer meemaken, al is het dan op verschillende manieren. Melanietje, ik hoop echt het beste voor jullie Liefs Silvana [/quote]
Ook al is je relatie nog zo goed,dit kan altijd gebeuren. Praat er met je vriend over als volwassenen onder elkaar,wees blij dat hij het je verteld heeft. Er zijn veel mannen en vrouwen die stiekem gaan lopen doen en zo hun partner nog meer kwetsen. Ik zou niet meteen zeggen:eruit gooien! Goed praten! Succes meid.
tja het kan je zo oberkomen! wij zaten ook eens in een dipje in die tijd werd ik ook verliefd op een ander. wij hebben gewoon heel goed gepraat over onze relatie en hoe nu verder wij besloten verder te gaan en gelukkig maar! achteraf gezien was ik eigenlijk heel niet verliefd op die andr maar vond zijn aandacht gewoon leuk en liep het tusen mij en mijn vriend gewoon niet top wat die ander in de gaten had en daar dus gebruik van maakte. dus ik zal goed gaan praten met je vriend en vragen of hem iets dwars zit over jullie relatie of iets dergelijks. en als jullie bezig zijn met kinderen krijgen zet dat evn op een laag pitje tot alles weer in orde is. sterkte meid ik hoop voor je dat alles goed komt!