Wat ontzettend rot voor je! Jij kunt er niks aan doen en je moet het ook nooit op jezelf betrekken maar misschien zou je hem kunnen vragen hoe hij los van haar tegen jullie relatie aan kijkt, want iemand wordt denk ik niet zomaar verliefd op een ander.. Nogmaals dat is niet jou schuld, maar er kan iets zijn dat hem dwarszit, of wat hij mist. Daarna zou je hem kunnen laten kiezen, of voor jou en dat jullie er samen aan werken of voor haar. Kan hij niet kiezen of wil hij niet 100% voor de relatie met jou gaan, dan zou ik hem hoe erg dat ook is, toch laten gaan..
Verliefdheid kun je voeden of verwaarlozen. Hij moet dus kiezen, voor jou of voor die ander. Kiest hij voor jou, dan moet hij die andere verliefdheid verwaarlozen. Liefde is meer waard dan verliefdheid. Praten, praten, praten, maar hem een duidelijke beslissing laten nemen ook. En daar samen voor gaan.
Jeetje wat vreselijk voor je! Ik denk niet dat een verliefdheid hoeft te betekenen dat er iets mis is in je relatie, sommige mensen zijn sneller verliefd dan een ander en dat kan je natuurlijk een keer overkomen. Maar zolang hij bewust kiest met jou verder te willen en niet toegeeft aan zijn gevoelens voor dat andere meisje en haar niet meer zal zien zou ik er voor vechten. Het feit dat hij het je eerlijk vertelt en er (nog) niets meegedaan heeft klinkt alsof hij wel voor zijn relatie met jou wil gaan. Praat er veel over met hem en ik zou wel van hem eisen dat hij geen contact meer met dat meisje heeft. Als hij dat wel blijft houden wordt die verliefdheid zeker niet snel minder. Heeeeel veel sterkte!
Pffff ik wens je allereerst heel veel sterkte! Helaas weet ik uit ervaring hoe je je moet voelen. Bijna vier jaar geleden gaf mijn (nu man haha) toe dat hij verliefd was op zijn collega. We zaten ook in een kleine dip toen. Verliefd zijn is een gevoel en kan overgaan... Die collega heeft het voor ons erg moeilijk gemaakt door allerlei verhalen te verzinnen en mij lastig te vallen. Hierdoor viel ze al snel door de mand en is de verliefdheid over gegaan in 'haatgevoelens'. Heb heel duidelijk gezegd dat wanneer hij voor onze relatie zou gaan, hij een andere baan moest zoeken. Gelukkig is zij toen ontslagen! Onze relatie is er echt sterker door geworden (al kunnen sommige mensen zich dit waarschijnlijk niet voorstellen). We zijn nu een jaar gelukkig getrouwd en hebben dus besloten dat we dolgraag zwanger willen worden. Zoals al eerder gezegd is...praat erover..en het ligt er ook aan hoe je relatie is. Volg je gevoel en geef het niet zomaar op. Heel veel sterkte meid!
dankje voor alle steunende berichten ben weer even niet hier geweest omdat ik me de laatste dagen erg rot gevoeld heb. ik heb het er vreselijk moeilijk mee en wil hem niet loslaten. alhoewel ik het gevoel heb dat hij toch voor de ander gaat kiezen , hij knuffelt me nog wel en zegt dat hij mij nog graag ziet maar ik heb hier geen goed gevoel bij. we waren echt gelukkig samen ik deed ALLES voor hem en hij ook voor mij . ik weet niet waar het fout gelopen is. misschien heeft hij bindingsangst gekregen? hij is trouwens ook nog maar 23 en wij wonen al 3 jaar samen waarvan nu 1 jaar is ons eigen huisje! ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. we praten er wel veel over maar komen nooit tot een besluit. ik heb hem gezegd dat hij goed moet nadenken en weten wat hij wil. en dat hij voor de ander wil gaan dat hij mij dan ook moet laten gaan maar dat wil hij niet , hij wil niet dat ik wegga. ik weet het allemaal niet , hij wil niet dat ik wegga maar we komen toch niet tot een oplossing pffffff wat moeilijk allemaal
Als blijkt dat hij geen beslissing kan maken en dus ook niet kiest om, zoals freewilly zei de verliefdheid te verwaarlozen, dan moet jij het doen. Hoe ongeloflijk moeilijk dat ook is. Denk er goed over na, je relatie gaat helemaal kapot (en jij ook) als je maar de helft van de aandacht van je vriend krijgt en verder leeft in een leugen. Als je echt even uit elkaar gaat en pauze neemt dan komt hij misschien wel achter hoeveel je voor hem betekend. Zo niet... dan is dat pijnlijk maar kun je wel door. Mét verdriet maar zonder dat je eigenwaarde een flinke deuk op loopt. Ook bij mij en mijn man (toen nog vriend) is het een en ander gebeurt. Ik heb toen even gebroken, we gingen uit elkaar met duidelijke voorwaarden hoe het weer goed zou kunnen komen. Na hard werken en duidelijke keuzes maken hebben we het nu helemaal geweldig met elkaar, ons leven had nooit zo goed geweest als we niet samen door zo'n diep dal zouden zijn gegaan. Geloof me, je hebt het ook nodig om hieruit te komen dat hij duidelijjk voor je kiest, want dit doet al zo'n pijn. Sterkte meid!
Ik ben het met Sjaantje eens. Als hij de knoop niet kan doorhakken, dan moet jij het doen. Defenitief of tijdelijk is om het even... En geloof me, ik weet hoe moeilijk en pijnlijk het is. Alles wat je samen het opgebouwd, wordt zo even de grond ingeslagen. Kies nu echt even voor jezelf. Zolang hij dat andere meisje nog niet los kan laten, doet jou vriend je te kort, maar bovenal, doe je jezelf te kort! Gun elkaar even de ruimte om uit te zoeken wat het beste is voor jullie.