jah misschien een gekke vraag... voor ons alweer bijna 2 jar geleden maar ik kan het er niet mee verglijken toen moesten we alles... nou goed, we denken erover om een ander huis te kopen maar wat gaat het evrven ed kosten? jah ongeveer dan maar heb even geen idee waar ik allemaal aan moet denken! Gordijnen, beneden Gordijnen, slaapkamer kyana gordijnen, onze slaapkamer badkamer "gordijn" verf / behang beneden verf behang slk kyana verf behang onze slk evt laminaat bovenverdieping weten jullie nog meer? ik vind het echt heel moeilijk... er moet nog wel vanaalles veranderd worden maar dat mopeten wij bij de hyphotheek doen {zoals muurtje uitbreken enzo}
je maakt het zo duur als je zelf wilt. sorry kan je niet verder helpen, ga eens naar een doe-het-zelf-zaak,bekijk wat je wilt hebben aan verf (zoveel merken, zoveel prijzen) en maak voor jezelf een prijsopgaaf. ps niemand weet hoe groot je ramen en muren zijn dus ook moeilijk inschatten
jah daar ligt het zeker aan... maar een schatting......... je kunt het nooit precies weten.... maar zal het 1000euro zijn of 3000? snapje meer op die fiets
Gordijnen, beneden +- E 70; Gordijnen, slaapkamer kyana +- E 30; gordijnen, onze slaapkamer +- E 30; badkamer "gordijn" +- E 20; verf / behang beneden +- E 200; verf behang slk kyana +- E 70; verf behang onze slk +- E 70; evt laminaat bovenverdieping +- E 600; (met leggen) ----------------------------------- kosten +- E1090; dus E1000; in ieder geval apart leggen om het huis op te knappen, ik zou zelf nog wat extra geld opzij zetten. verf is duur, vooral als je het goed wilt doen (2, 3 lagen). laminaat (+ laten leggen) loopt ook hoog op. je moet zelf even een lijstje maken, en zoeken wat je wilt. en dan ben je er zo met een rekensommetje succes
Wij hebben een klein 1 gezinswoning, en waren in totaal al 1500 euro kwijt alleen voor de bovenverdieping (laminaat 550 euro)verf,behang,kwasten,lijm, en nog meer kleine dingetjes Je hebt het niet zo goed in de gaten, maar het geld smijt je echt over de toonbank. In het begin , tijdens het winkelen, lijtk het niet zoveel, maar aan het einde van de rit..... ben je zo leeg geplunderd
Als ik daarvoor zou kunnen verhuizen, zou ik meteen gaan. Vergeet ook niet al die tripjes naar de bouwmarkt, voor al die kleine dingen. Daar gaat ook een hoop geld in zitten. Mara je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Wij hebben bv alles laten stucken dan zit je al gauw op 4.000 euro en dan heb je alleen stuckwerk. Wij hebben met onze verhuizing zo'n 15.000 euro uitgegeven en dan hebben we niet allemaal dure spullen hoor.
jah ik weet het gordijnen zijn idd erg duur maar hier hanger er van de ikea en die bevallen prima dus dat zou ik weer oden... boven zijn rolluiken en die van kyana zijn pas niet {en nog niet eens omgenaaid } dus daar zou ik 1 setje van bij kunnen halen dan is dat klaar, onze gordijnen kunnen mee.... dus misschien zijn boven geen gordijnen nodig {voor het begin dan} en idd het geldvliegt weg! wij hebben 2 jaar geleden een nieuwbouwhuisje gekocht {dit waar we nu dus wonen} hier hebben we alles in gedaan, van vloer tot wc, van badkamer tot keuken..... maar we waren zo een hoop geld lichter maar toen moesten we ook de hele uitzet! dus vind het nu erg moeilijk schatten! mmm vind het fijn dat jullie meedenken!
pf 15.000 vind ik veel! ik heb voor dat bedrag me hele huis incl badkamer met wirhlpooh {arg weet niet hoe ik het schrijf!} gemaakt hihi
Een lijstje maken is inderdaad geen gek idee. Kijk 'ns rond in de winkels wat verf en behang zoal kost en laminaat en schrijf bedragen op van wat je mooi vindt. Als jullie dan een huis vinden die jullie willen kopen en maten weten en zo, kun je een kostenplaatje maken. Je kunt het natuurlijk zo duur of goedkoop als je wilt. Er gaat natuurlijk wel een tijdje overheen voor je een huis gekocht hebt en de sleutel krijgt, dus jullie kunnen alvast beginnen met sparen. En als je grote dingen van plan bent, zoals het vervangen van een badkamer of het plaatsen van een dakkapel, dan kun je een bouwdepot in je hypotheek overwegen. En het behangen en schilderwerk, gaan jullie dat zelf doen of laten jullie dat doen, dat scheelt namelijk ook nogal in de kosten. En het verhuizen zelf, een verhuisbedrijf of zelf? Er zijn best wel veel dingen waar je rekening mee moet houden. Zelf hebben we recentelijk een ander huis gekocht en ons huis is vorige week verkocht. Begin volgend jaar krijgen we de sleutel en we hebben inmiddels al een aardig bedrag gespaard. Verder hebben we een bouwdepot van 15.000 euro voor een dakkapel, badkamer en toilet.
fantasy wat leuk joh keuken moet nieuw {in dat huis wat ik gezien heb} verbreken muren, doen we meeste zelf denk ik verven,laminaat leggen kan ik zelf {heb ik hier ook gedaan} vloer woonkmaer latenw e doen, hebben we hier zelf gedaan maar niet het suc6 dat we nog eens willen! hihi en idd het bouwdepot ken ik, hadden we hier ook voor het huis, hebben we namelijk zelf keuken, badkamer, wc's en alles ingezet zou ik mn voor verven en gordijnen met 2000 genoeg hebben? de grote dingenw orden toch voor het bouwdepot
verven valt bij ons ook onder het bouwdepot! wij gaan in november in ons nieuwe huisje! wij hebben idd een beetje rond gekeken en bladen door gelezen! -douche deuren 200 -wastafel een witte vierkante 100 -wc 200 -kraan en douchekop 200 -extra muur in fay der kamer 110 -muren verven door heel het huis 100 -vloer laminaat 500 -ondervloer 150 -extra deur 100 dus das 1660 euro en wij nemen ook gordijnen van ikea wij zijn helemaal dol op die paneel gordijnen op zon rails echt super!
Wij waren met de verhuizing naar ons nieuwe huis (eensgezinswoning 360 m3) in totaal 7.500 kwijt. Dit is inclusief een nieuwe keuken en ik moet erbij zeggen dat wij echt alles maar dan ook alles moesten schilderen. De muren, plintjes, deuren en verwarmingen... de bewoners hiervoor hadden namelijk alles in alle kleuren van de regenboog geschilderd (inclusief verwarming en buizen... lekker!). Aan verf en toebehoren waren wij 557,00 kwijt. We zijn veel bij een bouwmarkt geweest en hebben daar eigen merk verf gekocht met van die stickers erop uit de reclame met 20% korting. Dat was wel ideaal. De keuken kostte (inclusief toebehoren en verleggen van de leidingen) 5.083,00. Op zolder en de eerste verdieping hebben we laminaat gelegd. Dit kostte ons 490,00 (inclusief ondervloer). Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat we alles zelf hebben gedaan en mijn schoonvader is super handig! Dat scheelt echt zoveel geld! We prijzen ons daarmee gelukkig. Verder hebben we overal gordijnen gehangen (want er hing niets). Beneden vouwgordijnen zonder touwtjes en overgordijnen (sier, ze kunnen namelijk niet dicht maar wij hebben rolluiken dus dat leek ons een beetje onzinnig). Boven hebben we ook overgordijnen gehangen... ook voor de sier. In totaal waren we dik 300,00 kwijt (dat is dan inclusief roedes en dergelijke dingen). Andere dingen die we aan hebben geschaft: lampen voor het hele huis (plaffonières over het algemeen), trapmatten, tegels voor de keuken, schroefjes en moertjes, plakplinten, rookmelders, overal in huis nieuwe afdekplaatjes, lichtpunten en stopcontacten, vensterbanken en radiatorbekleding voor de benedenverdieping, kamerthermostaat en glasfolie. Mocht je een lijst willen hebben van wat het allemaal precies heeft gekost, stuur me dan even je mailadres. Dan mail ik mijn Excel-lijstje naar je door. Groetjes en succes met verhuizen! Josien
nee.. in mijn huis ook niet... maar ik dacht, als je je nu al zorgen maakt ove het geld bij de verhuizing..kan je het maar beter heeel goedkoop houden
wbt "het zorgen maken" valt dát wel mee. we hebben 2 jaar geleden en heel huis gedaan dus die zorgen vallen wel mee! ik vroeg het me gewoon af! om een reeële schatting te maken... en tja als je 22 bent een nieuwbouw huis hebt gekocht 2 jaar gelede, een kindje hebt van 7 maanden en er binnen nu en 3 jaar heel graag een twede bij zou willen én nu weer wilt verhuizen tja helaas staat er op mijn bankrekening geen 15000 euro anders zou ik het wel weten!