Vruchtbaar slijm of ei geweest??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Moefoe, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Help! ik weet het even niet hoe het nou zit?:$

Ik had net bij het afvegen (sorry) een soort van eiwit-achtig slijm. Doorzichtig.
    Ik verwacht binnenkort mijn eisprong een keer. En voel dat altijd heel goed. Volgens mij is die nog niet geweest. Ik heb een hele lange cyclus namelijk. ik heb dit keer geen ovulatie testjes gedaan. Maar nou is mijn vraag; is dat slijm juist in je vruchtbare dagen, of is het een teken dat mijn ei nét is gesprongen. Ik heb niets gevoeld namelijk, dus daarom snap ik het even niet meer. En ik heb nog wel een beetje eipijn, maar het zet niet door lijkt het wel. Ik hoop dat het nog vlak voor de eisprong is. Donderdag avond komt mijn man weer thuis. Dus ik hoop dat het allemaal meezit zeg maar.:D

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
    PS Heeft het zin om nu alsnog ovulatie testjes te doen?

2. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat slijm is een teken dat je in je vruchtbare dagen zit, en volgens fertility friend kan dat al zo'n 5 dagen voor de ovulatie beginnen: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting

Zelf merk ik het nooit met zekerheid eerder dan de dag voor de eisprong, maar dat kan ook aan mij liggen, ik vind het erg lastig te beoordelen namelijk. Maar ovulatietesten kunnen zeker nog zin hebben, de kans dat je ei al geweest is en je ziet dit slijm voor het eerst lijkt me erg klein.

3. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tenzij de medicijnen die je gebruikt dit beïnvloeden, maar ik weet niet of dat kan?

4. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    @ jup,

Hé, bedankt voor je reactie. Ik ben nu weer wat gerust gesteld. Ik dacht namelijk even dat m`n kans al verkeken was namelijk. Ik heb `s avonds en vanmorgen alsnog even een ov test gedaan, en je ziet een heel licht blauw streepje. Maar dat kan geloof ik altijd in je urine zitten. Ik baal er zo van dat die eisprong maar niet doorzet en een beetje blijft hangen zeg maar.
    Ik slik daar inderdaad medicijnen voor om mijn cyclus weer op gang te brengen. Ze trekken daar ongeveer een half jaar voor uit, en ik ben 15 juli begonnen met slikken, en ben nu een keer (12 sept) ongesteld geworden. Toen ging hier de vlag uit , hoe raar dat ook klinkt.
    Nu ben ik dus al een hele tijd aan het wachten op m`n eisprong.
    En ik wil `m echt niet missen.

Hoe is het voor jou?, zit je nu op het wachtbankje? Ik zie dat je over 13 dagen mag testen? Lang duurt dat dan hé.:x.
    Ik ben benieuwd!

Liefs Moefoe

5. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou al een tijdje mijn cyclus bij met temperaturen en ovulatietesten. Deze maand hebben we voor het eerst een poging gewaagd met inseminatie. Ik (vrouw) ben namelijk getrouwd met een vrouw, en een goede vriend van ons is donor. Zo bijzonder!
    Op de 15e dag had ik al een positieve ovulatietest, en normaal is mijn eisprong dan dezelfde dag of de dag erna, deze keer mooi niet. Uiteindelijk is dat pas de 20e of 21e dag gebeurd. Waarschijnlijk sprong mijn ei niet door de spanning (tsja, dat kan ik toch ook niet helpen). Dus dat 'blijven hangen' herken ik wel, echt heel irritant. Ik hoop dat je je ei vlug vindt!

Share This Page