@Katjak: waarom zouder er financiële topics en topics over eten enzo aangemaakt mogen worden maar niet over het feit dat je bezorgd bent dat je vriend wegblijft? Ik vind ook niet dat het veel met leeftijd te maken heeft hoor.
Maar inderdaad als je zo'n topic opent maak dan het hele verhaal af en doe niet zo vaag allemaal van hij is er weer en verder niks. Vertel dan gewoon het hele verhaal of had gewoon dit topic niet geopend.
Goh, dat zou handig zijn als dat vuur wacht. Als ik dat voor elkaar kan krijgen heb ik toch wel t beste idee van nederland vermoed ik zo
Ondertussen kan ik dat ook, weet waar ik moet zijn op internet. Wat ik hier vertelde is uit de begin periode en toen wist ik dat allemaal nog niet.
chrisje, ik geloof dat mariekje het met een lach bedoelde (dus als grapje) kijk maar naar de smile achter de zijn
nee toen had ik het ook hoor dat hij gewoon niet tebereiken was nou ik ben echt wel een x goed over de zijk geweest.toen hebben we gelijk maar de site op geschreven bij de pc zodat ik kon kijken. ja en nu heb ik al 2 jaar weer me eigen pieper dus dan heb ik het niet meer nodig maar toen wel veel naar gekeken hoor. 1 keer heeft hij een uitruk gehad een peletons inzet grote brand distributie centrum was al grip gegeven toen hij er naar toe is gegaan hij zou om 6 uur thuis zijn dus moeders zit met het eten te wachten en niets 7 uur nog niets 9 uur eten maar weer ingepakt om 5 uur in de nacht kwam hij thuis. maar als het echt uit de klauwen liep dan werd er wel even gebeld na een uur of 2 waar hij was en de telefoon was 1 keer over gegaan.
@blusvrouw, even off-topic. 1 keer ben ik echt zoooooooo kwaad geweest, dat kun je je niet voorstellen. Ik had al een paar dagen rond de 40 graden koorts, en mijn 3 jongens waren nog klein, en zoals bekend kunnen moeders niet ziek zijn, dus strompelde ik al moederend de dag door. Vriendlief kwam gelukkig op tijd thuis dus hij kon boodschappen doen en koken. Meneer vertrekt dus naar de winkel en komt vervolgens om een uur of 2 s'nachts thuis. Laaiend was ik. Was zijn pieper gegaan en zonder nadenken had hij zijn boodschappenkarretje laten staan en was naar de kazerne gesjeesd. Had geen seconde aan thuis gedacht...
ja dat zijn dat echt die dingen waar je zo boos over word.maar wat denk je dan als je samen in de winkel loopt.dat kreng gaat af en dan sta je alleen in de winkel met een kar vol boodschappen 15 flessen drinken en 2 kratten bier zonder auto op de parkeer plaats want ja die neemt meneer mee.nou toen was ik ook boos ik kon niets ik heb de boodschappen af gerekend en heb die leiding daar gevraagd de kar in de koeling te zetten.ben maar naar de garage gelopen en heb daar de auto maar weer op gehaald. maar jongens ze denken nergens meer aan als dat ding gaat. als de dieren dat ding horen duiken ze onder de tafel.want die hebben allemaal al een keer een duw/ schop/vliegles gehad.maar het wen wel hoor en ik zou niet anders willen hoor. en daarbij die de verdiensten zijn ook een leuke extra en dan straks weer 3 kerstpakketen.
Moest ik toch ff lachen hoor. Zie t al helemaal voor me... cavia's en konijnen schieten weg onder de bank (en dan met zon tekenfilm actie dat ze er niet snel onder kunnen komen en die kont er nog uit steekt en ze nog ff n paar seconden trappelen voor ze verdwijnen) honden en katten vliegen onder de tafel en zitten bibberent af te wachten tot baasje langs geweest is en weg is. Zelfs de vogel in zn kooitje duikt zn voederbak in om maar veilig te zijn En als die dan weg is zie je ze een voor een voorzichtig hun koppie uit hun verstop plekkie steken om te kijken of t echt wel veilig is voor ze weer helemaal te voorschijn komen. Maareuh...vind ik toch wel fijn om te lezen hoor ergens. Dat brandweer mannen zo reageren als er brand is. Als je huis in de fik staat heb je ook liever dat ze EERST blussen en dan aan de telefoon hangen om moeder de vrouw te bellen dat er brand was Maar kan me ook indenken dat als je met zo'n vracht boodschappen staat dat je niet echt blij bent En verder vraag ik me idd ook af wat de afloop van dit spannende nachtje was. Maar kan ik me ook indenken dat ons dat niks aan gaat. Ik hoop maar dat alles in orde is daar en ze geen slaande ruzie hebben/hadden. Kortom ik hoop dat hij n goede rede had en dat alles weer goed is...en dan boeit t niet zo of ik dat nou wel of niet te horen krijg.
Wilde ik net zeggen Wilma, vind het ook erg fijn om te lezen dat brandweermannen zo reageren! (voor 'vrouw-van' kan het inderdaad wel wat irritant zijn, dat begrijp ik) Had het er van de week nog over met me man, dat in NL binnen zeer korte tijd de Brandweer, Ambulance of politie voor de deur staat wanneer je ze nodig hebt! Petje af hoor, voor die beroepsgroepen! (en hun achterban )
Het is nog maar de vraag of dat ook zo blijft. Ik weet niet hoe t met de politie en ambulance is gesteld, maar de brandweer heeft t erg moeilijk, ze kunnen amper mensen vinden. Het merendeel van de brandweer draait op vrijwilligers, het is echt niet zo dat elk dorp beroepsbrandweer heeft. Het komt hier af en toe voor dat ze 1 wagen niet eens vol krijgen. Of dat ze een 2e keer iedereen moeten oppiepen om toch maar die wagen vol te krijgen, en dan duurt t dus ook langer eer de wagen kan rijden. Dus als iemand bij de brandwer wil, meld je vooral aan, zijn ze heel blij mee. (en wat velen niet weten, je verdient er ook een leuk bedrag mee) Fijn om die reacties te lezen dat t erg gewaardeerd wordt, zal t vanavond tegen hem zeggen
Het gaat ons natuurlijk geen donder aan waar hij is geweest, maar ik word nu ook wel heel benieuwd eigenlijk. :ff offtopic: Ik vind het ook knap dat de vrijwilligers/beroeps het doen. Als ik soms hoor wat ze voor hun kiezen krijgen, ze geven soms echt hun leven om andere mensen te helpen, echt respect hoor.
Even nog een uitleg... er waren geen enge dingen hoor, hij was gewoon aan het werk. Hij werkt in de bouw en dan werken ze wel eens 's nachts, omdat er dan veel minder verkeer is. Maar goed, uiteindelijk was het een gigantisch misverstand: hij had gezegd dat hij middernacht klaar zou zijn en bij middernacht denk ik aan 12 uur 's nachts en hij bedoelde dus gewoon: enorm laat.