Ehm..als hij dat werk doet neem ik aan dat hij wel vaker laat thuis is? Kan me best voorstellen dat je een beetje ongerust bent , maar ik snap niet echt dat je dan 112 gaat bellen hoor... alsof het een kwestie van leven of dood is.
Streepjes, hij was sowieso al aan het overwerken en hij zei middernacht (12 uur 's nachts in mijn ogen) thuis, dat is meestal echt wel het maximum wat hij klaar is. Bovendien werkt hij overdag normaal gesproken, maar hij wou wel even overwerken. Bovendien hij heeft uiteindelijk die dag 24 uur achter elkaar gewerkt, dat zou wel een beetje veel overwerk zijn hoor. Daarom maakte ik me gewoon enorm zorgen. Hij was 6 en een half uur later thuis dan hij gezegd had. Maar goed, ik ben heel boos op hem geweest, heb hem goed uitgescholden, daar is hij van geschrokken en nu gaan we even alle nummers in zijn telefoon opschrijven, zodat ik zijn ouders ofzo kan bellen als er wat gebeurt. Mensen reageren ook wat fel hierzo, maar goed ik had de rest van gisteren geen tijd om nog te reageren, dus doe ik dat nu even. Ben nu gewoon blij dat er helemaal niks aan de hand was, hij weet dat hij het niet weer moet flikken en dat hij mijn nummer maar eens uit zijn hoofd moet gaan leren. Ow ja.. ik had het topic geopend, omdat ik zelf gewoon geen idee had wat ik moest doen, ik bedoel ik had het nou niet bepaald eerder meegemaakt. En bovendien de politie doet ook weinig, dus zat gewoon enorm te twijfelen wat ik nou kon doen. En je hebt in zo'n geval echt behoefte aan mensen die je geruststellen, want als je alleen in je huis zit te wachten dan vreet je jezelf helemaal op. De tijd gaat dan al zo langzaam en bovendien maak je jezelf helemaal gek met allemaal ideeen en gedachten.
hier komt het idd ook voor er zijn geen vrijwilligers te krijgen met wervings acties komen er 40 man kijken waarvan er mischien 3 per jaar over blijven puur omdat het toch gevaarlijk is. veel mensen vergissen zich in wat de brandweer inhoud. 1 keer inde week ben je de hele avond druk. je heb 24 uur per dag 7 dagen per week de kans gepiept te worden ook op de meest stomme tijden je moet toestemming hebben van je baas de brandweer is niet alleen brand de brandweer is blussen vals alarmen (oms) reanimaties dieren in nood til assistenties en zo zijn er veel meer dingen vrijwilligers zijn nodig dat is zeker. en wilma ze blijven verstopt tot de deur met geweld word dicht gesgegooit
over de brandweerdiscussie: Ze hebben ons vroeger(de jeugdleden) ook wel eens bijna voor de sokken gereden bij een melding. Wel apart hoor, sta je daar zo te kletsen *woesh* weg persoon!
Of je toestemming nodig hebt van je baas ligt eraan. Hier zijn ook vrijwilligers die alleen s'avonds en in t weekend actief zijn. Het hoeft overigens niet zo te zijn dat je perse in je dorp moet werken. Mijn vriend werkt door t hele land, hij is actief vanaf t moment dat hij thuis is (of in de buurt werkt, is eigen baas dus hij geeft zichzelf wel toestemming ) Er is nog iets belangrijks wat de brandweer ook doet en waar je tegen moet kunnen (maar dat leer je ook wel), ze doen ook mensen uit auto's snijden en tja, die zien er niet altijd even fraai uit. en waar ze ook voor gepiept kunnen worden, wat ik echt belachelijk vind trouwens, als iemand zich buiten sluit en nergens n sleutel heeft liggen.
ja dat is iid zo ongevallen met beknelling. hier is het wel zo dat je toestemming moet hebben van je baas ivm als er een uitruk is en die loopt uit de klauwen dan moeten ze wel kunnen blijven.mijn vent werkt ploegen en dat is ook iets wat ze graag zien. wij rukken trouwens niet meer uit voor buitensluitingen enz dat soort ongein. wij zitten op 180 uitrukken per jaar met dat soort geintjes kunnen we de 250 aan raken dat is niet echt de bedoeling natuurlijk
Ik kwam meer kijken of het niet TE gek werd hierzo! Maar ook dat zal niet worden geloofd vrees ik Enne...brandweerclubje misschien een idee?
@ Tinke, Fijn dat er niks ernstigs aan de hand was! Kan me wel voorstellen dat je ongerust en van de rel was. Ik las net pas het topic, maar ook ik was wel benieuwd naar de afloop. Das toch niet zo gek? Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat er soms zo heftig op elkaar gereageerd word. Iedereen is anders en iedereen denkt anders. Natuurlijk kun je het niet met elkaar eens zijn en dat moet je dan respecteren van elkaar. Maar om elkaar zo heftig aan te vallen dat vind ik persoonlijk wat ver gaan. Maar ja, das mijn mening
nah ik had hem niet meteen op straat gezet hoor, mijn vriend is nu ook nog niet thuis na de nachtdienst (lees normaal 8 uur thuis) en heeft mij niet gebeld zodat ik lekker verder kon slapen heb hem net even gebeld en hij heeft gewoon auto pech moest versleept worden en hij wacht nu op leen auto