Vriend vind mij nu al niet meer aantrekkelijk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fall, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier ook een tijgervelletje en uitgerekte huid, wij zeggen dat ook tegen elkaar!

Hihi ik grap altijd, T heeft me wel uitgewoond hoor, niet netjes voor de volgende huurder:p;)

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ben blij dat mijn man genoeg respect heeft voor mij in welke vorm ik ook ben, hij is met me getrouwd op mijn "lelijkst" (veel overgewicht hihi) en nu ben ik weer dunner maar dat heb ik voor mezelf gedaan (gezondheid, leuke kleding kunnen kopen zeg maar) hij vind me juist mooier met een beetje curves.

En zwanger vind ie me helemaal een groot lopend wonder en "aanbid" ie mijn lichaam echt , hij vind dat zo'n geweldig iets een vrouwenlichaam, dat dat allemaal kan en zo veranderd, sinds ik zwanger ben geweest en moeder ben geworden heeft ie zo een andere kijk op mij gekregen, hij was natuurlijk al trots op zijn meissie maar nu heeft ie een nieuw gevonden respect voor mij als vrouwwezen zeg maar, en die streepjes, bultjes, deukjes weet ik veel wat horen gewoon daarbij, dat zijn oorlogswonden van de geweldige prestatie die mijn lichaam al twee keer heeft geleverd en nu weer voor de derde keer.

Hij vond trouwens seks wel moeilijk bij de eerste, niet vanwege mij maar vanwege de baby en het hele idee dat ie dat "oneerde" of iets, juist uit respect voor mijn lichaam en voor ons kindje vond ie dat moeilijk, aan het einde was ie er aan toe en dat was prima (je moet geen seks hebben als 1 van de partijen dat niet wil of leuk vind, vinden wij, een relatie bestaat uit meer dan dat) bij de tweede was ik onzekerder vanwege medische redenen en mocht ook een hele tijd niet en nu bij de derde is het prima, als ik geen zin is prima, als ik zin heb dan laat ik dat hem weten en vind ie helemaal geweldig natuurlijk haha

Hij vind altijd jammer dat ie zo weinig mag "oefenen" we zijn altijd binnen 1 ronde zwanger, en nu zelfs ongepland (maar wel welkom) maar dat is meer een grapje tussen ons, want hij weet hoe groot wonder het is en we heel erg "blessed" zijn.

Ik zou het vreselijk vinden als mijn man me niet aantrekkelijk zou vinden, want ja niemand blijft zo mooi als ie nu is (jong strak, niet grijs noem maar op) je veranderd allemaal (ook hij straks als ie ouder word, zou wat zijn als ie kaal word of grijs en jij hoeft hem niet meer) houden van gaat dieper dan hoe je eruit ziet, het is een waardering voor hoe iemand is als persoon en ja je bent misschien gevallen in eerste instantie voor hoe iemand eruit ziet maar je weet allemaal dat dat "vergaat" (tenminste als je het lang met iemand uit wil houden haha) dus dan tellen andere dingen meer...

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

haha mijn man grapt altijd dat mijn dochter zijn speeltjes heeft afgepakt (ik heb BV proberen te geven bij haar maar dat werkte niet en lang ontstoken geweest en dus mocht ie echt niet aankomen en nog is dat gevoeliger dan voorheen, niet fijn gevoelig maar pijnlijk zeg maar)

En dan nog niet te praten over je daar van onder veranderd (meeste vrouwen dan) bij de eerste totaalruptuur gehad en zeker 4-5 maanden daarna ook niets kunnen (en mogen) doen, onze relatie word daar zeker niet minder op, ik kan zelfs zeggen alleen maar beter..

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jee, je vriend is wel erg oppervlakkig ingesteld zeg. Ik zou hem op de man afvragen of hij nu op jou gevallen is om je figuur of om hoe je bent als persoon. Wat doet die (juist mooie) buik er dan toe? Hij vrijt toch met jou en niet met je buik?

Het wordt hoog tijd dat je eens een hartig woordje met hem wisselt en opkomt voor jezelf! Want weet je wat mijn man tegen me zegt? Hij vond me altijd al mooi en tijdens mijn zwangerschap vond hij me ook prachtig. Hij was trots op mijn buik. En na de bevalling tot mijn nieuwe zwangerschap had ik nog steeds een buikje overgehouden, was door complicaties nog te moe om er hard aan te werken. Hij bleef mij mooi vinden en het buikje dat ik had kon wat hem betreft best. Ik voel mij nu onzeker door mijn buik, maar hij blijft me herhalen dat mijn buik logisch is door de zwangerschappen en dat het allemaal goed komt als ik dat wil na de volgende bevalling.

ZO!

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Zo is mijn vriend ook! Vind het echt triest om te lezen dat sommige mannen zulke uitspraken maken. Een vrouwenlichaam verandert nu eenmaal. Net alsof een man zijn hele leven strak blijft pff.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid dat is niet fijn natuurlijk! Hij zou trots moeten zijn op die bolle buik want dat is een mooi teken dat jullie kindje groeit en eraan komt! Zo jammer als mannen over het vrouwelolijk figuur zo makkelijk kunnen praten :(
    Ik heb altijd gewoon mazzel gehad, woog 2 maanden na mijn bevalling alweer 54 kilo (zonder dieet) ben nu 17 weken en je ziet weer nog niks :p niemand ziet aan mij dat ik een kind heb gehad of dat er weer een aan komt. Mijn ex zei gister ook tegen me dochter 'kijk mama krijgt een bolletje' en dat vonden ze helemaal geweldig, ik stond daarintegen echt als een zoutzak haha.
    Maar meid idd laat niet over je heen lopen en je onzeker maken door je man, je bent mooi! Je bent zijn vrouw! Je bent een mama in wording!
    Wees trots op jezelf en heb schijt aan je vent! :)

7. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    hier nog zon man!:D

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wow ik schrik hier enorm van!
    Mijn zwager is ook zo tegenover mijn zus.
    Mijn zus is zo ontzettend knap! En nu hoogzwanger.
    Meneer wil geen sex sinds ze voller wordt en een dikke buik heeft totdat ze weer helemaal slank is.
    Ik vind dit te belachelijk voor woorden en hij zegt bijv ook gewoon dat hij die dikke buik walgelijk vindt.

Als t mijn kerel was had ik m meteen eens even wat duidelijk gemaakt.
    Misschien is jouw vriend/man wel 'bang' maar durft hij dat gewoon niet te zeggen :-/
    Zou er iniedergeval nog even met m over praten.

Die mannen die zo praten snappen denk ik niet helemaal wat een wonder een vrouwenlichaam eigenlijk is.

9. Ik schrik hier wel van!! :$

Als je van elkaar houdt is dat toch 'in voor en tegenspoed', ook als je niet getrouwd bent, lijkt me? Als hij er al niet tegen kan dat je door een tijdelijke zwangerschap in zijn ogen minder aantrekkelijk bent, hoe gaat hij dan reageren als er écht iets aan de hand is? Bijvoorbeeld een ziekte waardoor je dikker wordt, of borstkanker waardoor je borst moet worden geamputeerd?

En zelfs al blijf je gezond, iedereen wordt ouder en als je ouder wordt, verandert je lichaam ook... Hoe zal hij daar dan mee omgaan??

Brr, ik moet er niet aan denken om een relatie met zo'n man te hebben!! Sorry :)

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    +1!

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    bah wat zou ik daar boos van worden als zus, die had allang een stomp te pakken, niemand die dat zegt over mijn zusje (de enige die p haar mag schelden ben ik haha)

Lijkt me ook vreselijk verdrietig in zo'n mooie tijd (wat het moet zijn tenminste)

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    we kunnen met zn alleen wel gaan zitten vitten op die kerels maar voor hen is het natuurlijk ook een hele verandering.

zij staan naast de zijlijn en moeten toezien hoe het allemaal gebeurd.
    ik vind een aantal dames hier wel heel erg fel in hun reacties.

als mijn vent een paar pondjes aan komt zeg ik ook rustig dat het misschien tijd word om even te gaan sporten.

en wellicht dat er en heleboel mannen zijn die het maar raar vinden om te vrijen als er iemand tussen jullie in zit. want zo is het nou eenmaal. het is nou niet echt het toppunt van extreem sexy zijn ofzo,

zij verwoorden het misschien niet zo subtiel. maar ze zijn wel eerlijk! en daar is ook wat over te zeggen.

ik kan het me wel voorstellen als je altijd mooi slank bent en dat het voor de man belangrijk is om een slanke vriendin/vrouw te hebben omdat het zijn smaak is...... hij kan er toch niks aan doen dat zijn piemelo weer naar beneden zakt omdat hij het niet meer opwindend vind.

ik snap dat het niet leuk is. dat is het ook niet. maar praat erover met elkaar. zeg tegen hem dat je je wel een beetje gekwetst voelt als hij dat zo zegt, dat hij het misschien de volgende keer iets subtieler moet brengen. dat je daar nu niet zo goed tegen kan (hormonen ) hihi.

zij voelen niets
    geen kindje niet dat je lichaam veranderd...
    voor hun word je alleen dikker

en laten we eerlijk zijn er lopen genoeg vrouwen rond die het niet belangrijk vinden om die kilo's er weer af te krijgen.
    misschien is je mannetje ook wel een tikje onzeker. is hij bang dat het je straks niet uit maakt en dat je er niks aan gaat doen. en is hij bang dat hij je dan niet meer aantrekkelijk vind.

ik zou het er met hem over hebben.
    en kop op meid! als je straks verder bent en een bolle toeter hebt denkt hij er misschien wel anders over

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Waar gaat het in een relatie met elkaar om?
    Om het uiterlijke plaatje of het innerlijke plaatje?
    Kan van buiten heel mooi zijn maar denk niet dat een vent me wil als ik een mega b*tch ben.
    Dat haar vriend er zich aan stoort en een slanke vriendin wil had ie zijn jongeheer er niet in moeten hangen.
    De mijne maakt ook wel eens een opmerking als "bolle, olifant of dikke" mijn antwoord; tja zelf schuld, jij gaf me teveel proteïne :p en als je het erg vind, zoek een slanke meid.

14. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    nou ik denk dat dat het niet alleen om het innerlijke gaat maar om beide.
    iedereen heeft zo zijn voorkeur. iedereen zoekt iemand uit die bij hem past.
    en tuurlijk als je een bitch bent..... dat snap ik ook wel. en hij zal ongetwijfeld geweten hebben dat zij dikker gaat worden. maar je kent verder de situatie helemaal niet. voor hetzelfde had hij dit ook helemaal niet verwacht.

hij kan er toch niks aan doen dat hij haar niet aantrekkelijk vind.
    het is voor een man al erg genoeg als zijn piemelo naar beneden zakt.

het is een tijdelijk probleem wat ze moeten oplossen.

als ik een man zie met vieze gele tanden en een stinkend geurtje word ik daar namelijk ook niet opgewonden van want ik hou daar niet van.

snap dat het heel lullig is en kwetsend voor TO maar we maken het alleen maar erger als we gaan roepen wat een eikel! en ik zo maken dat ik weg kom wat moet je met een vent die zo reageerd.

die kerel is eerlijk geweest en heeft er moeite mee dat zn vriendin veranderd. en ik vind dat helemaal niet raar dat die man daar moeite mee heeft.

want dit zou betekenen dat ze nooit samen kinderen kunnen krijgen???
    dit is iets waar ze even doorheen moeten. en wat heus wel weer goed komt

15. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik vind het erg verdrietig om te lezen, lijkt me verschrikkelijk om zo iets te horen van net die ene persoon die jouw juist nu erg mooi zou moeten vinden. Wij hadden geen sex tijdens zwangerschap, vonden het idee raar er zit namelijk baby in mijn buik. Mijn man lachte vaak dat hij zijn piemel met pensioen ga sturen, want hij heeft zijn werk gedaan en is nu niet meer nodig:)), praat open met jou man over jou gevoelens, ik denk niet dat hij dingen zegt om jou bewust te kwetsen. Een dikke knuffel van mij, jij zit er vast prachtig uit!!!!

16. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dan mag hij nog rekening houden met wat ie zegt.
    En dat zijn jongeheer ervan zakt hoeft inderdaad niet veel te zeggen.
    Ik zal niet zeggen dat ie een e*kel is, maar zich wel zo gedraagt met zulke opmerkingen en dat mag ze gerust even duidelijk maken ;)

17. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Een man die stinkt en zichzelf niet verzorgd is een heel ander verhaal als een zwangere vrouw kan je niet met elkaar vergelijken.

Mijn man zit nu ziek thuis vanwege hart problemen, mag niet sporten en (te veel) inspannen en ja hij komt nu aan in gewicht.
    Maar weet je?
    Ik hou van hem, van zijn persoonlijkheid niet om zijn gewicht.
    Ik steun hem waar ik kan maar ik hou onvoorwaardelijk van hem, met of zonder extra kilo's en dit zou ook zo zijn als hij niet ziek was.

18. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Jeetje sorry maar wat een eikels! Mijn man haalt het echt NIET in zijn hoofd om zoiets te zeggen! Wat hij denkt moet hij zelf weten maar het gewoon zo bot zeggen, stijlloos en respectloos.
    Jij 'werkt' keihard om in 9 maanden tijd een compleet mens (!) in elkaar te zetten! Ook voor hem! Heropvoeden die vent hoor, dat ie iets niet mooi vind daar kan hij misschien niets aan veranderen maar hoe hij daar mee omgaat wel. En dat gepush dat je weer slank moet worden, ik zou hem eruit flikkeren tot hij op zijn knietjes terugkwam...

19. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind ook dat er erg fel wordt gereageerd.. Nee, het is absoluut niet goed te praten wat hij zegt maar om nu meteen te zeggen dat de relatie niets voorstelt en dat ie op straat moet worden gezet, vind ik echt helemaal nergens op slaan. Wanneer je samen voor kinderen kiest, is het de bedoeling (over het algemeen) dat je samen oud gaat worden. Daar kies je voor omdat je in elkaar heel veel mooie eigenschappen ziet en liefde voor elkaar voelt. Een leven is heel lang en af en toe, vooral bij ingrijpende gebeurtenissen zoals een zwangerschap, gebeurt er veel en is het een heftige tijd voor beiden. Als iemand daar soms niet zo handig mee om gaat, moeite mee heeft en keuzes maakt die op dat moment voor de ander kwetsend kunnen zijn, gooi je in mijn optiek niet meteen je kerel buiten maar praat je erover, probeer je elkaar te begrijpen (hoe moeilijk soms ook!) en werk je eraan. In een relatie word je soms gekwetst en is het soms moeilijk maar een belangrijke kracht van een sterke relatie is volgens mij dat je er dan samen probeert uit te komen en niet meteen de handdoek in de ring gooit. Je houdt van iemand; als diegene dikker wordt tijdens een zwangerschap maar ook wanneer iemand soms even bot uit de hoek kan komen door bepaalde achterliggende gevoelens.

Praat met elkaar..

20. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Mijn man noemt me ook regelmatig "dikkie" nu en als ik een stapje achteruit doe dan maakt hij het geluid van een vrachtwagen die achteruit rijdt. Maar dat is wel allemaal met een gekke bek en ik kan het prima hebben, omdat hij zegt dat hij me heel mooi vindt nu!

Deel Deze Pagina