Vriend vindt zwangere buik niet mooi

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Ik wil even alles van me afschrijven, want op het moment voel ik me er erg rot door.

Ik ben nu ruim 15 weken zwanger.
    Vanaf 11 weken begon mijn buik al flink te groeien ( ja tis toch echt de 1e!) en nu met 15 weken heb ik echt al een flinke buik, je kunt er niet meer omheen. Ik ben veel afgevallen hiervoor, 25 kilo, dus in het begin moest ik even wennen dat ik weer aan ging komen.

Inmiddels ben ik best trots op mijn buik, ik krijg al van iedereen complimenten, hartstikke leuk natuurlijk.

Behalve... van mijn eigen vriend.

Hij zegt er niets over en als ik er naar probeer te vissen, dan nog zegt ie er niets over. Ik had hem gisteren een buikfoto gestuurd, echt uit trotsheid, en hij stuurt terug: ga je dat nou naar iedereen sturen? Verder niets...

Voordat ik zwanger werd zei hij regelmatig dat ie zwangere vrouwen gewoon niet mooi en aantrekkelijk vindt. Hij vindt het zelfs lelijk.
    Nou hebben we geen problemen met de seks of zo (nog niet in ieder geval), ik weet ook wel dat ie me wel mooi vind zoals ik ben blabla.

Maar hij raakt mijn buik zelfs niet eens aan. Ik zeg wel eens tegen hem van geef er nou eens een kusje op en dat doet ie dan met tegenzin voor mijn idee. Hij doet alles om mijn buik te ontwijken, ook tijdens de seks.

Gisteren lagen we in bed en toen vroeg ik hem: waarom heb je niet gereageerd op mijn buikfoto, vindt je mijn buik niet mooi?
    Zijn reactie: tis niet heel lelijk of zo. Dus ik herhaalde: maar je vindt hem dus niet mooi? en toen zei hij niks. Ikke helemaal in tranen. Iedereen vindt mijn buik mooi en ik ook!!! Alleen juist mijn eigen man niet.. Nou dat doet wel pijn hoor. Nu al... Terwijl ik pas 15 weken ben.

Ik lees soms verhalen van mannen die altijd hun hand op de buik van hun zwangere vrouw leggen, kusjes geven en tegen praten etc.
    Die van mij doet helemaal niets.
    Niet dat hij het niet leuk vindt dat ik zwanger ben, want hij vindt het super. Maar hij laat met zijn gedrag wel super goed merken dat hij het echt niet mooi vindt. Hij probeert het dan nog goed te maken van: jij bent altijd mooi hoe je bent. Maar daar hoeft ie dan niet meer mee aan te komen. Als laatste poging legde ie nog heel voorzichtig een hand op mijn buik en begon te wrijven, maar ja dat doet ie alleen maar nu dat ik me rot voel, voor mij.

Ik was helemaal in tranen gisteren en als ik er nu aan denk, word ik weer verdrietig.

Hopelijk zijn er mensen die me begrijpen en die het ook hebben meegemaakt. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. :(

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.070
    1.303
    113
    Nederland
    Ik snap dat het inderdaad een behoorlijk rot gevoel kan geven. Je bent natuurlijk zo trots op dat wondertje.

Mijn vriend vind een zwangere buik ook echt niet aantrekkelijk. Hij vind het wel heel bijzonder, dat zijn zoon daar in zit en vind het ook mooi om te zien als mn buik heen en weer gaat, ook praat hij wel eens tegen mijn buik, maar hij vind het alles behalve aantrekkelijk! Gelukkig is hij wel super trots, maar zo te horen is jou vriend dat ook! Dat is natuurlijk wel erg belangrijk.

Ik kan je helaas ook niet echt advies geven, behalve door er samen wel over te praten. Het is voor jou natuurlijk ook vervelend, dat je er onzeker over wordt.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik sluit me bij G89 aan

Ook mijn man vind zwangere buiken niet aantrekkelijk dus ook de mijntes niet. hij wrijft wel over mijn buik bij de beide zwangerschappen ,maar mooi nee dat vind hij niet.hij houd van mij zoals ik ben maar liever niet met een dikke buik. haha

wel lastig, blijf er over praten!!

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Of hij hem aantrekkelijk vind daar zul je helaas weinig aan kunnen doen, maar over het aaien en kusjes geven aan je buik: wacht maar tot hij de kleine straks kan voelen bewegen! De meeste mannen zijn dan niet meer bij je buik weg te slaan! :)

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heel herkenbaar. Mijn man had ook geregeld opmerkingen als: ik hoop maar dat ie snel weer wordt als voorheen! Ben daar echt wel kwaad over geworden. Inmiddels vindt hij het wel heel bijzonder dat er een beebje in die buik zit, maar mooi... Nee, dat nog steeds niet. Bij ons is sex wel minder. In het begin maakte het hem onzeker, omdat ik er geregeld bloedverlies van kreeg. Nu vindt hij het maar lastig, die buik. En dus niet aantrekkelijk.

Tip? Die is er eigenlijk niet. Heel jammer natuurlijk dat je vriend en mijn man onze buiken niet mooi vinden, maar een mening lijkt me lastig te veranderen. Probeer jezelf niet te kwellen en er niet steeds naar te vissen. Je weet het antwoord al. Hopelijk zegt je vriend over een tijdje, net als mijn man: voor een zwangere buik is hij wel mooi (ik heb bv geen striae, dat bedoelt hij daarmee).
    Nog steeds niet wat je graag wilt horen, maar het is IETS...

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het voelt gewoon zo als een afwijzing.. Ik zeg wel vaker de laatste tijd van oeh ik ben wel echt aan het aankomen, zie ik er niet te dik uit, zie je wel dat ik zwanger ben en dat het niet van eten is of zo. En dan zegt ie steeds van ja je bent wel stevig maar dat weet je zelf toch ook wel?

Terwijl ik echt niet te dik ben verder!! Ik ben gewoon zwanger!!!

Dat soort opmerkingen daar kan ik zo slecht tegen..
    Hij doet het niet expres, hij is er gewoon niet zo handig in.

En we praten wel, ik zeg het ook, en hij merkt het ook want dan ga ik toch meteen huilen. En dan weet ie niet zo goed wat ie ermee aan moet en probeert ie het goed te praten.
    Maar ja dat lukt dan toch niet meer...

Het voelt alsof ie mij niet meer mooi vindt nu. Terwijl ie dat helemaal niet zegt, maar zo voelt t wel..

7. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    ach meis toch :( dat is echt heel erg moeilijk voor je! Kan me voorstellen hoe je je voelt. Zelf ben ik ook verschrikkelijk onzeker, mijn man is wel heel lief en begripvol en claimt mijn buik ook mooi te vinden, maar ik vind dat zelf absoluut niet.

Hou er rekening mee dat de hormonen en alle veranderingen in je lichaam sowieso maken dat je je veel onzekerder voelt als normaal. Ik weet niet of je normaal onzeker bent, maar als dat toen al zo was dan is dat nu helemaal erg. Je man/vriend zal je sowieso niet snel kunnen overtuigen ervan al vond hij je buik wel mooi. Probeer jezelf mooi te (blijven) vinden en te voelen, want dan straal je dat ook uit naar hem toe.

Met 15 weken heb je natuurlijk al wel een buik maar er zitten vaak ook nog heel veel darmen enzo bij te kijken. Als je straks weer wat verder bent zul je nog overduidelijker zwanger zijn en als hij zelf bewegingen kan zien en voelen word het voor hem ook nog eens veel echter allemaal. Je zult zien dat ie dan een hoop bijtrekt als dat niet al aan het gebeuren is. :)

Maak jezelf niet gek hoor, mannen zijn vaker onhandig in woorden, maar dat wil niet zeggen dat ie die woorden achteraf niet meent! Daarin kan jouw onzekerheid ook een grote rol spelen.

Succes! En vooral lekker genieten! :)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.305
    6.223
    113
    Maar het kan toch dat ie het gewoon niet mooi vind?
    Ik snap dat je dat niet leuk vind. Maar ik denk dat je je zelf alleen maar kwelt door elke keer toch weer aan hem te vragen of hij het mooi vind. Wat als ie nee zegt, dan voel je je rot, en als ie ja zegt, heb je het gevoel dat ie liegt en voel je je ook rot.
    En ik denk dat het echt los staat van jou of de baby.

Hier was het andersom. Mijn vriend vond het geweldig, maar ik afschuwelijk. Ik voelde me echt een dikke walrus, lomp en lelijk. Maar dat deed niets af aan de liefde voor mijn kind in mijn buik. Het wonder binnenin was prachtig. Jammer dat de buitenkant er niet mooier op werd.

9. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Heel jammer meid! Bij mij was het niet dat hij me buik niet mooi vond maar hij was gewoon een beetje lomp en hield er geen rekening mee dat ik zwanger was en supergevoelig was. Zo zei ik eens tegen hem: 'ik begin nu echt wel veel aan te komen, zie je het al goed en vind je het lelijk?'. Zijn antwoord was: 'ja je bent inderdaad goed aangekomen maar eet dan toch gewoon wat minder'. Op zich bedoelde hij het niet kwaad maar toch...
    Maar zoals iemand eerder al zei in dit topic, vaak wordt het beter als hij je buik ziet bewegen en de baby voelt schoppen. Sindsdien is mijn vriend helemaal wild van mijn zwangerschap!

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het zelf wel mooi. In het begin moest ik er aan wennen, omdat ik dus echt nog maar pas ben afgevallen, maar nu begin ik het steeds mooier te vinden.

Het komt dus ook nog van het afvallen dat ik nu al snel een buik heb. Mijn buurvrouw had precies hetzelfde en bij haar hebben ze de hele zwangerschap gedacht dat het er toch 2 zouden kunnen zijn, omdat hij buik gigantisch was. Zij was ook veel afgevallen van te voren.

Ik weet wel dat mijn buik nog niet veel baby is, maar ik ben toch trots dat je al goed kunt zien dat ik zwanger ben.
    Als je niets ziet, lijkt me dat ook niet zo leuk namelijk!

Over die hormonen.. Daar heb je wel gelijk in. Ik weet ook dat het nu veel erger zie dan ik normaal zou doen.

En mijn vriend is nogal lomp in woorden, maar voor de rest een super vriend en super papa-to-be, en we zijn ook erg gelukkig.

Alleen bleh soms zou ik hem wel wat kunnen doen als ie weer zo'n stomme opmerking maakt.
    Raar toch dat mannen dat soms niet snappen? Nou ja hij weet in ieder geval dat ie voortaan maar beter niks kan zeggen haha.
    Want het is toch nooit goed :)

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.070
    1.303
    113
    Nederland
    Ik snap echt dat het heel rot klinkt als hij dat op die manier zegt. Ik heb dit in het begin ook echt gehad, ik ben ook aangekomen bij mn heupen en dit maakt mij ook onzeker.
    Gelukkig zegt mijn man dan wel: Schat, je bent zwanger! Dat hoort er allemaal bij.

En dan denk ik: Ja... dat is ook zo! We krijgen er straks iets ontzettend mooi en bijzonders voor terug. Ik heb het gevoel van me af proberen te zetten. Het is natuurlijk makkelijker gezegd, dan gedaan, maar het is me gelukt.

Mannen zijn nou soms wat lomp in hun antwoorden..:D

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whaha hier moet ik toch wel hard om lachen.. dat zou zo een antwoord kunnen zijn van mijn vriend!

Soms snappen ze er ook gewoon niks van he :)

13. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik weet ook dat mijn vriend me liever zonder dikke buik ziet als met.. Hij aait wel elke dag over mijn buik en is wel nieuwsgierig, maar zeggen dat t mooi is? Nope.. jammer genoeg niet:(
    Ik was zelf ook flink afgevallen voordat ik zwanger werd.. begon eindelijk een beetje trots te worden op mijn figuur! En nu hoppa.. alweer 14 kilo eraan, niet alleen aan mn buik, ook mijn kont en armen doen lekker gezellig meej:)

Hij praat er zelf nooit over en daardoor zit ik mezelf onzeker te maken. Ik ben elke x degene die zegt; ''als ze er eerst maar uit is, als ik eerst maar weer kan afvallen. Ik ga echt mijn best doen om een mooie slanke jonge moeder te worden hoor!!''.

Ik ben nooit slank geweest en weet dat mijn vriend slank mooier vindt als dik.. daardoor zit ik mezelf gek te maken en druk te maken dat ik steeds dikker wordt, dat ik straks met een buik vol straie blijf zitten. Tis een vreselijk gevoel voor mij.. daarom heb ik ook besloten dat ik na deze niet meer zwanger wil worden:)

Ook helpen opmerkingen als; 'dikke pens' of 'ik zie eerste een buik en dan jou pas' ook niet echt mee.. Al wordt het wel als grapje bedoeld..

Sterkte verder en laat je niet te onzeker maken.. ik kan ondanks alles nog wel genieten van het kindje in mijn buik:)

Oh nog ff een toevoeging.. wij hebben helemaal geen sex mr gehad sinds k zwanger ben. Hij wil niet meer.. ik wel.. dat maakt t voor mij nog moeilijker:)

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ellenbaby

Ik snap het helemaal.. Rot he!! Oh en inderdaad die opmerkingen!! Die van mij noemt me 'Spekkie' en 'Dikkie Dik' --> ook voor de grap, maar goed ik vind het helemaal niet grappig.

Maar meid je moet dat niet als reden zien om nooit meer zwanger te worden he...
    Ik vind vrouwen juist dan extra mooi, en die kilo's daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Ik ben nu ruim 15 weken en al 4,5 kilo bijgekomen. Ook wel omdat ik meer ben gaan eten ivm het dieet wat ik van te voren volgde.

Dus die eerste 3 kilo zaten er al binnen 4 weken bij.

Volgens mij is 4,5 kilo nu al best veel.. Maar ja ik moet me ook niet te obsessief met de weegschaal bezig houden, anders word ik daar toch maar depressief van!
    Als we gewoon gezond eten, komt het vast goed :)

15. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Nou het ergste is dat hij me juist steeds overhaald om naar de MacDonalds te gaan en een pizza'tje te bestellen. Ik moet gewoon nee leren zeggen maar die hormonen!!! BLEGHHH..

Echt door die hormonen ben ik compleet mezelf niet meer.. misschien heb ik daardoor ook die gedachten wel dat ik hierna niet meer zwanger wil worden. Ik wil gewoon niet meer dik zijn en wil gewoon mezelf zijn en niet om elke opmerking gaan zitten janken:)
    Mja als het komt dan komt het natuurlijk..

Laatst was ik in 4 weken 5 kilo aangekomen nou toen was ik echt helemaal over de rooie een paar dagen lang. Gelukkig gaat het nu een stuk trager wat aankomen betreft:)

En ja die extra kilo's gaan er inderdaad wel weer af maar gewoon het gevoel hebben dat je man je ongeveer een jaar niet wil, maakt me gewoon onzeker.

Laatst hebben we er wel over gepraat en toen zei die ook; jij denkt dat als we geen sex hebben dat het dan niet goed gaat tussen ons, dat ik je dan niet meer hoef. En ja dat denk ik inderdaad.. zit bij mij vooral tussen de oren.

Maargoed nog een paar weken en is die buik gelukkig weg en de hormonen hoop ik ook;) Kan k weer lekker mezelf worden

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ellenbaby

Ja ik hoop wel dat mijn vriend gewoon nog sex met me wil blijven hebben. Tot nu toe gaat dat gelukkig goed, het begint een beetje onhandig te worden haha.

Het is dat ie wel nog redelijk vaak wil, want stel dat ie dat niet had gehad, had ik me er denk ik nog slechter onder gevoeld.

Maar raakt ie je helemaal niet meer aan dan?

17. Chai

Chai Niet meer actief

Ik denk dat je beter niet je man kan vergelijken met andere mannen. Sowieso hebben sommige vrouwen de neiging dingen vaak rozenkleuriger te vertellen dan het in werkelijkheid is.
    Die van mij was wel gek op me buikie maar zat er ookniet persee constand aan ofzo hoor, sterker nog hij vond het een beetje eng dat gebeweeg en was bang haar pijn te doen.
    Ik snap dat jeje rot voelt, maar misschien doet die van jou wel weer iets wat een andere vent niet doet?

18. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    We zoenen en knuffelen nog wel.. en ik lig ook tegen m aan maar verder niet neej:)
    En doordat ik zo onzeker ben en word, durf k ook niks bij hem te doen. Erg he;)
    Hij zegt wel dat dat straks vanzelf wel weer komt en dat ie daar bijna niet op kan wachten. Hij houdt er gewoon niet van als er een kind in zit. Mja dan spelen bij mij die onzekere gedachten weer op:)

Ik hoop voor jou dat het bij jullie wel gewoon door blijft gaan:) Tis idd niet leuk en het zorgt er idd voor dat ik me nog slechter voel.

Tis gewoon een combinatie van alles:)

19. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Daar heb je een heel goed punt Chai.. Hier had ik nog niet over nagedacht:):)

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man vind mijn buik wel schattig, maar hij zit er echt niet steeds aan hoor, en als ik vraag of hij er een kus op wil geven kijktie me waarschijnlijk aan alsof ik gek geworden ben.
    Ik vind mezelf niet mooi zwanger, en mijn man vindt het ook niet zo. Maar ja, je moet er wat voor over hebben he :) We wisten allebei van te voren dat ik een spekkie word als ik zwanger ben, maar gelukkig weten we na de eerste ook dat het daarna wel weer redelijk in orde komt.

Ik zou in ieder geval niet steeds vragen of hij aan je buik wil zitten of je buik wil kussen, ik kan me voorstellen dat je vriend je daar niet aantrekkelijker van gaat vinden..

Deel Deze Pagina