Vriend vindt zwangere buik niet mooi

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja tjah, je kunt moeilijk van hem verlangen dat hij het mooi vind en er dus ook wat liefs over zegt als hij het niet meent. Zou het gewoon niet vragen, je weet namelijk het antwoord wel.

Mijn man vind het ook niet mooi, hij vind zwangere vrouwen gewoon niet mooi. Hij houdt van strakke buiken, nou dat is z'n goed recht. Ik ben van mezelf vrij slank, maar ben nu voor de derde keer zwanger en dat uitdijen vind hij maar niks.

2. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeƫren
    Groningen
    Wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Ik zou het proberen wat los te laten en niet de bevestiging van hem te zoeken. Hopelijk moet hij gewoon wat wennen en wordt hij vanzelf wat positiever.

Hier kreeg ik deze week de opmerking "jij wordt straks echt wel een walrusje" hahahaha, we moesten er allebei zo om lachen. Maar ik weet dat hij me plaagt en hij heeft geen issues met m'n buik. Ook ik ben voor de zwangerschap 25 kilo kwijtgeraakt en vind het nu best eng om dikker te worden, maar mijn vriend zegt... "ja maar je bent zwanger!". Ik vind dat m'n buik ook al wat groter is voor een eerste zwangerschap, maar dat heeft dan waarschijnlijk met het afvallen te maken?

Hopelijk trekt jouw man wat bij en kan hij straks niet van je buik afblijven. :) En tot die tijd, geniet er ondertussen zelf maar van!

3. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ooooh die van mij zit pas sinds een paar weken aan m'n buik. Ik heb hem meegesleept naar zwangerschapshaptonomie en hij vind het nu helemaal geweldig. Daar leer je echt contact met de baby te maken en daar hoort die dikke buik nou eenmaal bij. Maar daarvoor... als ik dan vroeg of hij m'n buik mooi vond was het zo van: ja hoor en dan ondertussen ook nog ergens anders naar kijken. Je kent dat typische mannengedoe wel.

Het is nu een rotgevoel door die weinige interesse maar geloof me, straks als hij de baby kan voelen etc zal hij echt wel vaker aan je buik zitten. Je moet ook niet vergeten dat wij de dingen heel anders beleven als een man. Hij heeft de baby niet in z'n buik, voelt zich niet ziek etc.

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Meid wat vervelend! Mijn man vind het niet altijd mooi hij vind dat net komende buikje zo rond 15 weken niet mooi! Na een week of 20 vind hij het prachtig dat bolletje maar na 35 weken vind hij het niet meer mooi dan begin in te wagelen en zo haha dan lacht hij me uit maar zusjes geeft hij wel altijd op mijn buik! Van begin tot eind maar das gewoon omdat hij trots is omdat zijn.kind er in groeid! Niet voor de mooi! Hij zij gister dat hij mijn buik heel sexy vind en dat vind ik dan weer raar haha want er is in mijn ogen niets erotische aan hij kan er tijdens het. Voorspel ook echt opgewonden van raken hij vind het zo vrouwelijk haha ik voel me vooral een zeekoe! Haha

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Ach joh, mijn man noemde me tijdens de zwangerschap steeds dikkie, vond ik wel grappig, ik was ook een dikkie :) Het belangrijkste is toch dat ie enthousiast is over de zwangerschap en baby? Dat hij de buik niet mooi vind is een tijdelijk probleempje!

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn man zegt altijd dat hij zwangere vrouwen "heel bijzonder" vindt en "mooi op hun eigen manier" ;), maar als ik dan even doorvraag geeft hij vaak wel toe dat ie ze niet echt woest aantrekkelijk vindt... ;). Ik merk het ook in zn houding naar mij toe, hij is ontzettend blij dat we een kindje krijgen en raakt mn buik ook veel aan, maar ontwijjkt hem inderdaad wel bij de sex (die we nu uberhaupt niet echt meer hebben...). Ik snap het ergens ook wel. Het is natuurlijk onwijs mooi dat we zo'n lief ieniemienie mensje in ons groeit en dat maakt de buik ook mooi, maar niet echt mooi op een seksueel aantrekkelijke manier. Moet je voorstellen dat je man of vriend in 9 maanden tijd zo enorm in z'n uiterlijk veranderd, daar zouden wij ook aan moeten wennen, toch? Tuurlijk zo het leuk zijn als ie de buik supermooi zou vinden, maar ik snap het ook wel. Jouw vriend is gewoon heel eerlijk... En inderdaad wat anderen hier ook zeggen ,het allerbelangrijkst is dat hij blij is met je zwangerschap en jullie kindje door hem gewenst is en het klinkt alsof dit wel goed zit.

7. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik wel erg lief vond, wat ie gister zei:

Ik heb erover nagedacht en besef nu dat een zwangere buik toch echt wel anders is dan een buik van te veel eten. Nu ik je buik eens goed bekijk vind ik hem toch wel erg mooi!

Haha mannen!

Vond t toch wel lief

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Aaaaaaaaaaaah dat vind ik ook lief dat ie dat zegt!:D

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Dat is idd lief! Het is voor hem natuurlijk ook allemaal wennen en erg nieuw. Ineens gaat je vriendin/vrouw over naar 'moeder van je kind' en dat kan voor mannen best een flink obstakel zijn.
    Alles draait eigenlijk alleen nog maar om mama, buik en baby, want dat is nou eenmaal zo in een zwangerschap, er verandert gewoon een hoop.

Mijn man vond mijn buik ook niet mooi. Wel bijzonder, als in 'huisje voor de baby', maar niet mooi als in 'sexy' en dat kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Ik vind een zwangere buik ook niet sexy. Ons sexleven begint nu pas weer een beetje op gang te komen, hihi ;)

Ik denk wel dat je je grenzen moet aangeven qua opmerkingen. Als hij je 'grappig' dikke of bolle ofzo noemt en jij vindt dat niet leuk, moet je er echt wat van zeggen. Hij heeft daar wel gewoon rekening mee te houden, hoor!

10. susy26

susy26 Niet meer actief

hey meis, dat is idd niet leuk! Ik zelf zou daar ook erg onzeker van worden. Maar om je nou bv dikke te gaan noemen dat zou ik niet leuk vinden! En daar moet je gewoon goed over praten. Je draagt wel zijn kind. en je kun hem natuurlijk niet gaan dwingen om je buik mooi t gaan vinden, maar hij kan er wel wat 'zachter' mee om gaan. En dan bedoel ik, dat ie toch wel trots mag zijn dat jij zijn kind draagt, en dat in jouw buik jullie wondertje groeit! en jullie straks papa en mama zijn.

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    oef, daar zou ik ook zwaar onzeker van worden. Wel superlief die laatste opmerking!!

Mijn vriend is super enthousiast en kijkt elke dag of mijn buik al gegroeid is. Krijg dus elke dag te horen "het wordt al echt iets, schat! Kijk maar in de spiegel, zo van de zijkant, dat zie je toch zelf ook wel dan? Echt al een zwangerschapsbuikje!!" en dan met een hele grote smile van oor tot oor. Hij kan niet wachten tot hij de baby kan voelen bewegen en tot dat mijn buik groot wordt. Jammer voor hem, ben pas 14 weken en een heeeeeel klein beginnend buikje nog maar, haha!

12. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Wat vervelend dat jullie vrienden/ mannen jullie buikies niet mooi vinden!
    Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de confrontatie: je buik is het levende bewijs van het feit dat er een kleine aankomt, en dat is voor veel mannen (maar ja, dat geldt ook voor veel vrouwen..) soms even slikken. Daarbij is je lichaam voor jou iets van jezelf, dat je zelf voelt, en voor hem is het iets wat hij alleen aanraakt en ziet. Dat is denk ik ook een verschil. Wel vervelend hoor!
    Mijn man vindt mijn buik geweldig, maar ook in het begin van de groei kwam er weinig aandacht naar mijn buik toe vanuit hem. Dat miste ik eerst erg, ik had het gevoel dat hij me lelijk vond en dit zei ik dan ook. Het erover praten heeft bij ons erg geholpen, met name omdat ik nu al bijna 20 kg. ben aangekomen en ik wel onzeker ben geworden over mijn lichaam.
    Ik zou dus uitleggen wat je voelt en waarom je dat voelt en hem vertellen dat het voor jou belangrijk is dat hij je ook op 'buikvlak' aandacht geeft.

Succes!

gr. Pinda83

13. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou ik nou dus zo graag willen, dat ie elke dag kijkt of mn buik al gegroeid is! Maar ja helaas zijn niet alle mannen zo.

Ik ben ook pas 15,5 week, maar mijn buik is al gigantisch haha. Ben ook al 4,5 kilo aangekomen. Hoop niet dat ik er 20 van ga aankomen, maar ja het zit er dik in. Gelukkig gaat dat er vast daarna ook wel af.

Miss moet mn vriend er ook wel aan wennen dat mijn lichaam veranderd. Dat moet ik ook dus dat is wel te begrijpen

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Rot he?
    Heb het jammer genoeg geen 1x mee mogen maken dat de vader van mijn kindje zijn hand op mijn buik legde...Heb het er dan ook vaak moeilijk mee gehad en nogsteeds.
    Maar wij zijn dan ook sinds zwangerschap week 8 bij elkaar weg.
    Lijkt me nog erger als je nog gewoon bijelkaar bent...
    Ik hoop dat het nog gaat veranderen!
    Misschien is het besef er nog niet echt? Dat daar jullie wondertje inzit? Komt vast nog wel!

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    wat rot zeg, ik zou hem met trots naar voren blijven dragen hoor, wees er gewoon zelf heel blij en trots mee, misschien verandert zijn houding nog. En zo niet maak je er dan niet de hele zwangerschap druk over en laat het los, anders komt er zo'n lading op te liggen, lijkt me geen fijne herinnering straks!

16. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hallo,

Mijn man is echt de allerliefste schat die je je kan bedenken, maar hij vindt mijn buik ook maar vreemd, hij went er steeds meer aan, maar voelen, kusjes opgeven, en verliefd ernaar kijken doet ie echt niet hoor, hij verheugt zich enorm op de komst van de kleine en hij is er heel erg mee bezig, maar ga hem niet pushen om mijn buik aan te raken of te kussen, als hij dat niet wil respecteer ik dat gewoon!
    En als ik heel eerlijk ben, ben best mooi zwanger, mooi buikje naar voren, krijg ook van iedereen complimenten, maar vind mezelf echt NIET sexy als ik zwanger ben hoor, voel me eerder af en toe een klein olifantje die moeilijk uit de voeten kan, hahah!!

Bijna 35wkn zwanger nu!!

XXX

Deel Deze Pagina