Vriend vreest Mirena...

Discussion in 'Anticonceptie' started by Lumiere, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Voorlopig nog niet aan de orde, maar ik denk er al wat over na, anticonceptie na de bevalling. Ervoor hebben we condooms gebruikt. Pil heb ik op mijn 19e en 27e een paar maanden geprobeerd, maar dat verdroeg ik niet. In 3mnd vele kilo's aangekomen ivm vocht vasthouden, desondanks bijna dagelijks braken, plus migraine en en acne. Voor mij geen pil meer. Telkens condooms kopen ook niet, meerdere malen vergeten aan te vullen en dan kom je er op "het moment" achter dat ze op zijn.
    Ik denk aan een Mirena, omdat die hormonen niet zoveel in je bloed komen als bij de pil, en je er niet elke dag aan hoeft te denken. We willen de komende jaren nog geen tweede. Maar mijn vriend is bang dat hij "geprikt" wordt door de draadjes, hij beweert dat hij dat bij een ex ooit heeft meegemaakt. Hij is een beetje bang dat hij pijn gaat lijden ;) Wt niet of dat echt kan...
    Wat zijn jullie ervaringen met Mirena, is er iemand die ook van de pil veel bijwerkingen had en met Mirena wel goede ervaringen? En voelen mannen dat echt zo?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb sinds 1½ jaar weer een Mirena-spiraal, dit is de tweede.
    Maar ik hoor mijn vriend niet klagen.

Daar voelt ie niks van, dan heeft de Mirena bij die ex van hem niet goed gezeten.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou dat heb ik nog nooit gehoord, waarschijnlijk heeft die bij zn ex dan niet goed gezeten want eigenlijk moet dat niet kunnen.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Ik heb vl nog nooit horen klagen dat hij geprikt werd hoor.
    Ben heel blij geweest met mijn mirena.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Kan me wel voorstellen dat hij het kan voelen hoor, als ik bij mij voel voel ik de draadjes ook zitten. Maar ze zijn wat gekruld waardoor ze niet prikken (lijkt mij).

6. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Dan waren de draadjes te lang. Terug naar dokter om korter te maken en dat probleem is opgelost.
    Hij hoort er niks van te kunnen voelen.

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Hier had mijn vriend er wel degelijk last van, draadjes te kort geknipt, heb hem gewoon open gehaald, bloeden dat het deed, dacht dat het van mij kwam maar niet dus, toompje gescheurd.

Later voelde hij het de ene keer wel andere keer niet, lag denk ik aan zowel de stand van de baarmoeder als tja welk standje.

Zelf was ik over mijn eerste Mirena tevreden, de 2de is er nu uit na een jaar, alleen maar problemen mee gehad waaronder dus het openhalen van mijn vriend .

8. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38
    Als jij zoveel last hebt van de hormonen van de pil, raad ik je niet aan om de Mirena te nemen. Ik werd er enorm depressief van en zo zijn er meer verhalen.

Ik zou dan gaan voor een koperspiraal.

9. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik heb de mirena spiraal. Ik word niet echt gezelliger van de pil, maar met de spiraal heb ik geen last. Ik heb mijn vriend nooit gehoord over dat het prikt. Bij de ha zeiden ze dat het juist prikt als de draadjes te kort geknipt worden. Normaal gesproken houden ze daar dus rekening mee :)

10. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Hier voelde m'n vriend m wel zitten. Moet wel zeggen dan m'n bmm 3 keer toe korter gemaakt is ivm slechte uitslagen van de uitstrijkjes. Dus ja ik heb een korte bmhals. Als m'n vriend verkeerd zat zeg maar, voelde hij m langs z'n eikel schrapen. En ja t spiraaltje zat goed. Meerdere malen laten checken.
    Nee ik wil je niet afschrikken maar wil je wel mijn verhaal vertellen. Soms namelijk als we bezig waren, en m'n vriend stootte verkeerd, dan deed dat pijn! T spiraaltje stootte dan omhoog tegen m'n baarmoeder aan. Deed de hele dag dan pijn alsof je verschrikkelijke ongi krampen hebt.
    Ja ik kan de angst van je vriend begrijpen. Wij hebben er ook voor gekozen om m eruit te halen. Ook omdat we voor kids wilde gaan, maar is er iets eerder uit gegaan dan gepland zeg maar.
    Zelf zou ik nooit meer voor een mirena gaan. Maar dat heeft meerdere redenen waaronder dit wat ik hierboven geschreven heb. Maar ook andere dingen die ik je zal besparen.
    Misschien anders een implanon iets?

11. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,554
    0
    0
    Limburg
    Oeh ik lees mee! Ik moet die verplicht na mijn bevalling omdat ik die hormonen die in de pil zitten niet meer :)

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb even een koperspiraal gehad. Mijn man heeft er nooit iets van gevoeld.

13. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb 4 jaar de mirena gehad, ben 4 jaar niet ongesteld geweest en op 1 ding na nooit ergens last van gehad, heb alleen 1 keer 1 cyste gehad en dat deed behoorlijk pijn, de gyn zei dat dit vaker voorkomt met de spiraal.
    Mijn vriend heeft er nooit last van gehad maar je kan aangeven dat ze de draadjes zo kort mogelijk moeten knippen als je vriend groot geschapen is.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Voor de eerste ook 4 jaar mirena gehad. Twee partners in die periode hebben er nooit last van gehad.

15. sther3

sther3 Niet meer actief

Ik kan ook niet tegen de pil: misselijk, niet lekker, etc.. Mirena is ideaal! Bij mij drie jaar erin gezeten, niet meer ongesteld, niet meer misselijk, je kan het niet vergeten in te nemen, perfect.
    Als het goed zit hoort hij niks te voelen! Inbrengen is alleen geen pretje, ik zou van te voren een ibuprofen 600 innemen ;) maar dat is even pijn eens in de 5 jaar..

16. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Korter knippen heeft blijkbaar weinig nut, hier kreeg de huisarts hem er bijna niet uit en nog had mijn partner er last van op sommige momenten.

Hij moet als het goed om je baarmoedermond heen gaan krullen, dan heb je idd geen last.

Bij mij is die waarschijnlijk zelfs scheef gaan zitten of nou ja volgens de huisarts zat die niet goed meer zover die kon zien.

Nu zelf aan de condooms, maar denk zelf en implaton te gaan nemen, lijkt me ook niks , maar wil daaronder niks meer hebben...

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Implanon is toch vlg mij best wel "definitief" toch? Ik bedoel dat die hormonen lange tijd in je bloed blijven circuleren na verwijdering? Heb het hier op mijn werk (huisartsenpraktijk) wel eens gezien om hem in te brengen, oeiiiiiii:) pijnlijk!
    Wij willen wel ooit een tweede kindje waarschijnlijk, over een jaar of vier-vijf, als het ons dan tenminste nog gegund is, ik ben dan rond de 36jr.
    Vriend is wel vrij groot geschapen, hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb qua mannen hahah, misschien dat hij daarom die draadjes voelde. Hij raakt tijdens de daad wel altijd mijn bmm. Ik lees dat de ervaringen wat uiteenlopen zowel voor jezelf als voor de man. Koperspiraal had ik ook nog niet aan gedacht, die geeft i.i.g. geen hormonen af. Thanks!

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

Mar 19, 2014
    2,080
    0
    36
    Ja hier raakt hij de baarmoeder ook regelmatig, dus wel logisch dat hij de mirena voelde hahaha.
    Implanton heeft een vriendin van mij, en die moet ook gewoon verwijderd worden na een jaar of 5? tijdsduur weet ik zo niet.
    Word geplaatst en verwijderd onder verdoving.
    Hoe het zit met de hormonen weet ik zo niet.

Koperspiraal heeft een andere vriendin van me, altijd tevreden geweest, het is nu haar 2de na 9 jaar denk ik.
    Maar neem wel aan dat dat verder hetzelfde zit als de mirena, en als je partner groot geschapen is er ook last van kan hebben, maar pin me er niet aan vast, ken het ding niet haha

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik heb er al 5.5 jaar één en manlief heeft nergens last van en voelt hem niet steken.

Hier is de keuze simpel ... Mirena of condooms. Ik mag geen andere anti-conceptie meer om medische redenen.
    En altijd condooms ziet geen van ons twee zitten. Hebben we een tijd gedaan voordat ik spiraal had en dat fnuikte totaal ons plezier in bed.

Share This Page