Je wilt eigenlijk niet weten wat je allang weet. Er is iets niet in de haak. Je gaat dit nooit achter je kunnen laten als je nog zoveel vragen hebt. Dit blijft knagen en gaat een andere keer gegarandeerd de kop op steken. Het enige wat je kunt doen om je relatie te redden is om erover te praten. Vertel eerlijk wat je gevoelens zijn. Steek je hand in eigen boezem en vertel dat je, door je onzekerheid, in zijn fb hebt gekeken. En dan dat geschrokken bent door wat je zag. Dat je hem bovendien de kans hebt gegeven om eerlijk te zijn. Maar dat hij daarentegen de foto's juist heeft verwijderd. En meid, het hoeft allemaal niet zo erg te zijn. Je vriend is met die mensen twee weken opgetrokken. Dan ontstaat er een bepaalde sfeer. En dan ben je misschien sneller ontvankelijk voor aandacht. Wellicht heeft hij t gewoon heel gezellig met dat meisje gehad en erop los geflirt. Hij is misschien een beetje verliefd op haar geworden, maar niet vreemdgegaan. Daarom is hij nu verdrietig. Hij heeft liefdesverdriet. Want normaal gesproken kun je wel balen dat t voorbij is, maar dat moet na een dag wel weer gedaan zijn.) Hoe k*t dat ook is, dit soort dingen gebeuren. Maar hij moet wel EERLIJK zijn! En dat stiekeme gedoe is natuurlijk niet eerlijk, ook al zou hij dat doen om jou niet onzeker te maken. Want als je een oprecht persoon bent, vertel je dat wel. Misschien kun jij hem een handje helpen door ook eerlijk te vertellen wat je hebt gezien. En dat je alleen door kunt als hij dat ook is. En hij moet kappen met dat stiekeme gedoe. Dat is natuurlijk killing! Sterkte meid, het is gewoon een kl*te situatie. Maar denk aan jezelf! Dit kun je niet zomaar achter je laten! Dit komt een keer terug. Vroeg of laat. En geloof me, het is beter vroeg.
Slim om het op papier te zetten tip had ik al eerder gegeven nogmaals blijf bij je zelf geen beschuldigende wijzende vinger naar hem maar vertel hem wat jij voelt en hoe jij je voelt enz je zit in deze relatie en ik haal uit jou verhaal dat je er voor wil gaan als hij voor jou gaat. JIJ moet de keuze maken van uit je hart! en niet van alle reacties die buitenstaanders die je niet eens kennen roepen/typen denk na wat wil jij wat voel jij! het gaat om jou en je zoontje.. sterkte!
Dankjewel! Heb ondertussen al 3 mails getypt (en weggegooid) maar alles wat ik wil zeggen heb ik al 100x gezegd in onze relatie. Dat ik eerlijkheid belangrijker vind dan wat er eventueel gebeurd zou zijn en dat vertrouwen en openheid voor mij de basis van een relatie is blabla... Hij heeft daar altijd al heel veel moeite mee, liegt om de kleinste dingen, over geld heel veel want hij heeft nogal een dure hobby. Durft niet te bellen als hij later is, bang dat ik boos word. En telkens leg ik uit dat dat niet hoeft, dat ik niet boos word. Hij zegt dat dat komt door een eerdere relatie waarin hij niks mocht en door zijn jeugd. Ik kom er maar niet doorheen en heb alles al zó vaak gezegd... Heb een beetje het idee dat ik een strijd aan het voeren ben die ik niet kan winnen.
Als ik het zo lees zijn jullie olie en vuur. Hij heeft een slechte ervaring en jij ook. En ook nog eens 2 die compleet met elkaar botsen... Hier moet echt flink gepraat worden, dat is duidelijk.
Of hij nu echt vreemdgegaan is of niet (gezoend, seks of whatever) hij liegt en bedriegt ... Als je dat nu accepteert zal hij dit blijven doen.. Hoe moeilijk ook voor mij zou dit einde verhaal zijn!
Even heel eerlijk: Je geeft aan dat hij om de kleinste dingen liegt, dan doet hij dit toch helemaal bij de grotere dingen? Is misschien niet leuk om te horen, vooral aangezien je je nu echt kl*te voelt, maar dit is echt geen gezonde relatie...
Nee dat is het ook niet denk ik maar ben te veel van hem gaan houden om het zomaar op te geven. Hij heeft problemen met zijn emoties en mij echt toelaten in zijn hoofd maar het is verder echt een schat, ontzettend zorgzaam en lief. Hij probeert het wel maar het kost hem veel moeite. Toevallig weet ik dat zijn ex het heeft uitgemaakt omdat hij voor haar emotioneel onbereikbaar was en begin nu wel te snappen wat ze bedoeld.
Maar hij heeft blijkbaar weinig moeite om zijn emoties te delen met die andere vrouw. Ik zou echt super gekwetst zijn. Ik zou hem ook contronteren met het feit dat bepaalde foto´s zijn verdwenen die er eerst nog op stonden. Bovendien is hier de regel dat er geen geheimen zijn. Elkaars telefoon ligt open en bloot en Facebook is voor beide vrij toegankelijk. Waarom heb je anders een relatie. Wij zijn een team en hebben geen geheimen voor elkaar.
Klopt, daar had hij geen moeite mee! En het gekke is dat op het begin van onze relatie hij er bij mij ook geen moeite mee had. Hij heeft zoveel verteld over wat hij heeft meegemaakt en we hebben veel fijne gesprekken gehad maar dat was ineens over.
Ik vind het echt rot voor je maar ik zou het precies zo aangeven zoals je net hierboven beschrijft. Waarom konden we eerder zo gezellig en open kletsen en sluit je je nu af? Waarom hebben we geheimen voor elkaar wb telefoon en FB? Ik zou echt antwoorden willen hebben hoor... Dit is toch geen leven Sterkte
Die andere vrouw staat verder weg. Het kan dan vaak makkelijker zijn voor iemand met emotionele issues om het met iemand die verder van je af staat te bespreken. Helaas zie je dat heel vaak hoor.
Ts, hoe meer ik lees...hoe meer ik denk dat hij klaar is met jullie relatie * hij staat open voor andere vrouwen * als hij weg is ben je niet belangrijk * hij praat bijna niet meer met jou ( wel met een andere vrouw) * Liegt * houdt dingen bewust achter * wil de confrontatie niet aan * Wil niet duidelijkheid aan jou geven maar steekt zijn kop in het zand.
Dit vind ik niet, ik werk dagelijks samen met collega's in het buitenland (via e-mail en telefoon) en ik denk dat teambuilding best wel eens goed zou kunnen zijn. Ik vind het eerlijk gezegd goed van het bedrijf dat ze dit doen. Alleen pakt het voor TS helaas niet zo goed uit... Ik heb de foto's niet gezien, maar ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt en hij jou dingen niet laat zien om juist geen argwaan te wekken. Misschien hadden ze het gewoon heel gezellig, leuk feestje, maar verder niets... Voor mij zou het wel te ver gaan dat hij wel met die collega appt de hele tijd, maar niet met mij. Maar ik denk niet dat dat genoeg zou zijn om de relatie te beeindigen.
Komt me heel bekend voor idd...*helaas* Maar dat betekend niet dat het einde nabij is. Het is maar net hoe je het zelf aanpakt en of hij bereid is nog te vechten voor jullie.
wel blijf ik erbij, dat zelfs als er fysiek niks is gebeurd hij wel jouw grenzen moet respecteren. Als jij vind dat appen/bellen/mailen/smsen/whatever met een andere vrouw te ver gaat, dan hoort hij uit respect en liefde voor jou dat niet meer te doen. Dat hoort hem dan geen moeite te kosten.
Dat laatste ben ik het niet mee eens. Je kunt wel eisen dat iemand ergens mee stopt, tenminste... dat zou ikzelf niet zo snel doen maar dat kan ik me nog vóórstellen, maar hoeveel moeite iemand iets kost heeft niemand iets over te zeggen/ iets mee te maken.
Natuurlijk verschilt dat per situatie maar als het je geliefde pijn doet, het contact dat jij met een NIEUW persoon hebt dan hoor je naar mijn mening dat contact stop te zetten. Wil je dat niet, dan zegt mij dat persoonlijk genoeg.
Het echte probleem in jullie relatie is dat hij niet open durft te zijn vanwege alles wat hij in het verleden heeft meegemaakt. Als hij daar niets aan doet eindigt jullie relatie hoe dan ook, ongeacht wat er tijdens jullie relatie gebeurt. Zijn ex heeft om diezelfde reden de relatie verbroken. Jij kunt er ook niet tegen....... Je moet eerlijk zijn tegen hem en zeggen dat jullie naar een psycholoog gaan om beide blokkades te verhelpen en een nieuwe start te maken, omdat het anders zowiezo een keer spaak loopt. Nu vind je hem nog lief en zorgzaam, dus nu heeft het nog zin om er aan te werken.