Ik hoorde ooit eens een gezegde van iemand die mij heel erg bij is gebleven en waar ik op moeilijke momenten kracht uit put voornaamste in mijn eerdere relaties en toen ik hier een punt achter had gezet. " Je kunt beter eenzaam zijn alleen als eenzaam in een relatie" deze uitspraak ik o zo waar! Op het moment dat je er doorheen moet is het best lastig maar als je de keuze eenmaall hebt gemaakt is dit de beste therapie die je maar kunt bedenken, dat is namelijk het behoud van je zelfrespect, kan geen pil of gesprek tegenop. Wat betreft je kindje dat die niks merkt is gewoon grote kul, hij merkt zeker wel iets want mama is niet gelukkig. Dus doe jezelf een plezier en haal die plaat voor je kop weg en hou op met zielig doen! En kies voor je kind en jezelf!
Ik vind het moeilijk om een goed beeld te vormen wat nu werkelijk speelt. Wat is nu de verlatingsangst waarmee je problemen creëert/ziet die er niet zijn en wat is zijn werkelijke 'schofterige' gedrag? Een vriendin van me heeft in behoorlijke mate verlatingsangst en haar vriend werd zo onder druk gezet om zich voor van alles te verantwoorden, dat hij uiteindelijk het idee had dat wat hij ook deed, zij hem nooit echt vertrouwde en het voor zijn gevoel nooit goed genoeg was wat hij deed. Uiteindelijk wilde hij niet verder en zag zij dit als een bevestiging dat hij toch niet van haar hield en een ander wilde ... deze man vertelde vriendin ook niet alles, niet omdat werkelijk dingen gebeurde die niet door de beugel konden, maar omdat hij bang was dat zij hier dan iets in zag, wat er niet was. Om gedoe te vermijden, vertelde hij het dan maar niet ... Ik merk dat ik bij het lezen van dit topic aan deze situatie moet denken. Maar hoe het ook zit, het blijft een hele moeilijke situatie. Heel veel sterkte!
Je bent nog jong.. maar misschien moet je nu toch wel eens je leven op de rit krijgen. Je bent moeder en nu zo'n relatie?! Vind ik niet echt verantwoordelijk. Daarbij zou ik als man zijnde ook gillend gek worden van iemand die mij zo controleerd. Als je hem niet vertrouwd zegt dat genoeg. Vind het niet normaal dat je zijn facebook gebruikt en hier foto's van hum plaatst. Misschien eerst jezelf op de rit krijgen voordat je in een relatie stapt. Dit voegt behalve een hoop stress en verdriet niet veel toe aan je leven. En volgens mij heeft alles te maken met een laag zelfbeeld. Succes
ben toch blij dat meer mensen dit idee hebben... Je hebt helemaal nergens bewijs. Het enige dat voor mij heel duidelijk is, is jouw onzekerheid en het feit dat jij invult wat er volgens jouw gebeurd is. Ik vind dat heel erg rot voor jou maar denk dat je hier echt aan moet werken meis!
Jeetje, meis... ik lees het allemaal nu pas... Hoe gaat het nu met je? Hij zegt dat je gek bent, maar dat is niet zo! Dat weet jij hopelijk ook! Ik vroeg me af of hij nog mee was gegaan naar de psycholoog, want dat zou hij toch doen? Dat hij zo onverschillig reageert, kan meerdere dingen betekenen. Ofwel hij zag dit allang aankomen (en dat was ook niet moeilijk) en had er al rekening mee gehouden, ofwel hij heeft echt zware problemen met het tonen (of voelen!) van bepaalde emoties. Dat is echter ZIJN probleem en dat moet hij zelf op gaan lossen. Jij mag daar niet de dupe van zijn en dat ben je nu wel. Kogel door de kerk... jeetje... dus het is nu helemaal voorbij? Of toch nog geprobeerd? Ik vind het goed dat je toch in zijn mail (chat) hebt gekeken. Iemand die zo'n enorm punt maakt van 'privacy', die heeft wat te verbergen, zei ik al. En klopte dus. Bah bah. Een hele dikke knuffel voor jou meid! En voor L. ook! Het is gewoon klote, hoe je het ook bekijkt.
Mag ik advocaat van de duivel spelen? (niet schieten allemaal....) Ik ben het volledig met iedereen eens dat het totaal niet leuk is om zulke foto's te zien! Persoonlijk zou ik er niet zoveel problemen mee hebben maar als je al wat onzeker bent kan dat heel naar overkomen. Dat hij vervolgens de waarheid heeft verzwegen is ook echt niet goed te praten! Maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat je niet alles verteld en niet alles laat zien op facebook als je vanaf minuut 1 al het gevoel krijgt dat je, wat je ook zegt, niet het vertrouwen zult terug winnen. De keuze was gemaakt, hij was een eikel! Is vreemd gegaan, lichamelijk of psychisch. Hij heeft daar een dame ontmoet waar een klik mee was en daar heeft hij mee gesproken op een manier die jij al tijden mist! En dat doet pijn! Maar het is, net als dit forum vaak aantoont, zoveel makkelijk om soms je ideeën en verhalen te vertellen aan een vreemde die je daarna niet meer ziet. Dat hij nu nog/weer contact heeft met haar is in mijn ogen dan ook totaal niet vreemd. Zij begreep hem en bij thuiskomst voelde hij een koude douche. Gevoelsmatig drijf je een gesloten man dan juist van je weg. Ik beken dat hij niet veel in zijn voordeel heeft wegen momenteel maar je geeft ook aan dat hij zichzelf totaal niet is. Waarom dit zo is is tot op heden een raadsel. Misschien is het veel belangrijker om die reden te vinden dan achterhalen wat er in Portugal is gebeurd. Tot nu toe zijn het aannames die steeds concreter worden door het elimineren van jullie open communicatie. Geen idee of je nog iets hebt aan mijn nuchtere kijk maar anders scrol je gewoon verder! Ik hoop in ieder geval dat je op welke wijze dan ook hier sterker uitkomt.
Ik snap de reacties hier niet goed, maar misschien komt dat omdat ik mee heb gemaakt wat er 2 jaar geleden gebeurd is. Het is echt heel simpel hoor! TS verdacht haar vriend, de vader van haar zoontje, van vreemdgaan. Hij bleef ontkennen, maar het kwam uiteindelijk toch uit. Hij wilde ook niet werken aan hun relatie en koos voor zijn minares. TS heeft toen een hele leuke jongen ontmoet, die verder heel erg lief is enzo en ook voor haar zoontje. 2 jaar alles goed gegaan, tot hij dus op cursus naar het buitenland ging. Ze merkte aan de telefoon al dat hij afstandelijk was etc. Dus ze voelde al aan haar water dat het fout zat. Een beetje speurwerk heeft het alleen bevestigd. Dat hij zo ontwijkend reageert EN dat ze hem betrapt op gelogen ontkenningen en het verwijderen van foto's (om haar daarná te laten kijken op de plek waar die foto's stonden), dat zou bij elk normaal mens de achterdocht alleen maar aanwakkeren. Hoezo is 'zo'n relatie' niet verantwoordelijk? Voor die vakantie was er geen vuiltje aan de lucht! Dat die jongen van alles verbergt voor TS, dat is toch niet TS haar schuld? (En als jullie vinden van wél, dan vullen jullie net zo goed dingen in, waar jullie TS van beschuldigen). Geen bewijs? Indirect bewijs is óók bewijs. Moet je foto's hebben van je partner zoenend of in bed met een ander, voor je het gelooft? Hij was 2 weken weg. Er waren foto's van hem met een meisje, waar ze véél meer dan puur zakelijk op stonden. Hij ontkent dat er iets speelde, maar hij verwijdert wel die foto's (waarvan hij niet wist dat TS ze al gezien had), om vervolgens zogenaamd alle foto's te laten zien. TS geeft aan dat ze niet wil dat hij nog contact met dat meisje heeft. Als je om elkaar geeft, dan houd je je daar aan, ook al is er niks aan de hand! Maar nee, hij zégt dat hij het contact verbreekt, maar ondertussen blijft hij contact houden. En dan de geheel onverschillige houding als zij aangeeft er heel verdrietig van te worden. Maar wél al preventief dreigen met uitmaken, als zij het zou wagen in zijn mail te kijken... Jaja... Nee, TS heeft geen daadwerkelijke foto's van het vreemdgaan. Misschien hebben ze ook nog niet eens gezoend daar in Portugal. Maar dat er iets speelt tussen die twee, iets wat niet normaal is als je al een relatie hebt, dat mag toch wel duidelijk zijn? @Lojo: Ik las jouw bericht pas na het schrijven van bovenstaande. Ik had de pagina al een tijdje open staan. Ik vind dat je wel een punt hebt... het IS een mogelijkheid. Maar wat ik dus ook al aangaf: Ik vind dat als hij om haar gaf, hij het contact hoe dan ook verbroken zou hebben. Het enige wat vóór hem sprak, is dat hij toestemde in relatietherapie. Vandaar ook dat ik vroeg of hij nog mee was geweest naar zo'n sessie, want toezeggen is één ding, maar daadwerkelijk mee gaan en wérken aan je relatie is een tweede.
Hij had zeker het contact moeten verbreken! Maar dan moet hij wel het gevoel gekregen hebben dat er iets was om voor te vechten, om alles te laten vallen voor de liefde! Dat straalde de berichten hier niet echt uit voor mij. Daarom kreeg ik dat gevoel een beetje...maar ik snap jou insteek ook zeer goed.
Dit.. Ik denk echt dat je er in je hoofd veeeel meer van maakt en hij zich onder druk gezet voelt worden. Ik zou in dat geval ook de relatie beëindigen en niet eerlijk zijn.
Er is contact geweest. Maar niemand weet wat voor contact. Misschien heeft het meisje hem iets gestuurd en heeft hij geantwoord met dat hij dat niet wil... TS heeft alleen gezien dat er contact is geweest. Maar heeft niet gezien wat voor contact!
Als hij zoiets zou hebben gestuurd, dan had hij het toch direct aan haar kunnen vertellen? Als er over zulke dingen gezwegen wordt, dan zou ik het ook niet vertrouwen. En volgens mij is hij de hele tijd niet eerlijk tegen haar geweest. De foto's die 'verdwijnen' , het contact dat hij nog had met het andere meisje. Mijn kerel had zijn koffers kunnen pakken. Hij zit en zat fout, niet zij. Zij heeft geen contact gehad met een andere kerel en heeft er niet over gelogen, zij heeft geen foto's verwijderd. Het enige wat TS heeft gedaan is haar onderbuik gevoel gevolgd, om zichzelf te beschermen. Wat haar goed recht is.
Maar als ts zo onzeker is. Dan kan hij het voor haar verbergen juist om haar te beschermen! Ik zeg niet dat het allemaal zo is maar zo suggestief bezig zijn heeft toch helemaal geen zin? Hij heeft haar nb ten huwelijk gevraagd, daar wist ze geen antwoord op, dan sms' t ze hem dat het over een uit is en vervolgens smeekt ze hem te blijven. Hoe moet dat voor hem zijn? Er is ook nog een kindje in het spel! Misschien heeft hij gevoelens voor de ander maar wie zegt dat er echt wat gebeurd is, dat hij er iets mee gedaan heeft? Ik hoop voor het kind dat er gewoon een gezin blijft bestaan. Voor ts hoop ik dat hij eerlijk is en tot het tegendeel bewezen is. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat er een gezin kapot gaat omdat ik eea verdacht vind.
Ja in dit topic worden natuurlijk alleen de negatieve gevoelens neergezet, maar TS heeft in de tussentijd ook best leuke dingen gedaan met hem, met z'n drietjes als gezin. En ze schreef ook dat ze juist wilde vechten voor hun relatie. Ze heeft echt niet al die tijd alleen maar moeilijk lopen doen.
Dat haal ik niet uit haar bericht. Nee, ze heeft niet hier neergezet wat voor contact het was, maar dat zij dat zelf ook niet weet, is een aanname. Ze zegt dat ze blij is dat ze de chat history, oftewel alle berichten van de afgelopen weken, niet kon lezen, maar ik nam aan (en ja, dus ook een aanname, maar in mijn ogen redelijker dan die van jou) dat ze het laatste bericht of de laatste paar berichten heeft gelezen. Als dat niet zo is, dan denk ik dat ze ook overtrokken heeft gereageerd.
Er staat letterlijk dat ze blij is dat ze de chathistorie niet kan zien, dus ze kan het niet zien want dat schrijft ze. Ze weet alleen dat er contact was..