Vriend weggepest op het werk :( wraak...grrrr..

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanda, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ook al krijgt je vriend er zijn baan niet mee terug ik zou toch rechtsbijstand inschakelen. Je betaald daar immers iedere maand voor. Wie weet worden die drie pesters wel ontslagen.........nadat alles is uitgezocht.
    Dan heb je ze toch teruggepakt maar wel op een normale manier

2. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik zou niet aan wraak beginnen (dan ben je net zo erg als die 3 medewerkers) maar ik zou wel die winkel binnenstappen en die 3 vragen of ze nu trots zijn dat ze wéér iemand hebben weggepest, iemand een baan ontnemen waarvan hij zijn gezin met 2 kinderen moet onderhouden. En vervolgens hen hetzelfde toewensen als dat ze een ander aandoen.
    Confronteren met het gebeurde zeg maar. Zou hun reactie dan wel willen zien. :)

Succes met het vinden van een nieuwe baan!

3. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Wellicht is het handig als jullie een advocaat in de handen nemen, of op zijn minst uitzoeken wat jullie rechten zijn. Ga geen wraak nemen, daar word je niet beter op.

Ga zeker langs bij het juridisch loket om informatie in te winnen over wat jullie kunnen doen. hebben jullie een rechtsbijstandverzekering waar jullie om advies kunnen vragen?

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou alles op papier zetten, wat er is gebeurd, wat onwaar is over jouw vriend, etc. en dit naar het hoofdkantoor toe sturen, zodat zij in ieder geval de waarheid weten. Verder zou ik daar niet eens meer willen werken. Dikke doei! Serieus, lijkt wel alsof ik een foute soap lees.

Hopelijk snel een leuke fijne baan voor je vriend!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Iets in het slot stoppen van de winkel als ze nog dicht zijn

Dan de volgende ochtend kijken hoe ze met heel veel moeite de winkel kunnen openen

Onschuldig en wel grapppig ( denk ik :D)

En dan laten gaan. Ook niet meer brieven schrijven et cetera... Andere baan zoeken en de eer aan jezelf houden.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hij wordt dus eigenlijk op nonactief gesteld en krijgt betaald tot einde contract,
    Juridisch kan je dan helemaal niets, helaas staan ze in hun recht.

wraak zou ik ook niet nemen, ik zou mijn energie stoppen in het zoeken naar ander werk. helaas gebeuren soms zulke dingen, erg naar en achterbaks, maar in sommige teams zitten nou eenmaal mensen vol van jaloezie enz.
    Succes met solliciteren.

7. rums

rums Niet meer actief

dit inderdaad. Juridisch gaan uitzoeken. De rechten van een werknemer zijn enorm!

8. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juridisch kun je niets. Ik zou het slimmer spelen en vragen of er buiten de onvrede van een deel Vd medewerkers ook positieve kanten aan je vriend zaten. Wat deed hij wel goed enz. Geef aan de werkgever aan dat hij begrijpt dat het op deze manier niet werkbaar is, maar hou de deur open zodat, mocht een volgende manager ook problemen krijgen met deze persoon, er voor je vriend misschien nog een herkansing in zit. Wie weet heeft de baas connecties en zit er in de toekomst nog een andere baan in. Vraag om een positief getuigschrift. Aan wraak heb je niets, het kan je in de toekomst alleen maar problemen geven. Ik ben overigens eigen baas met medewerkers en vanuit mijn positie zou ik respect hebben voor iemand die zo reageert en als de verstandhouding goed zou zijn zou ik voor je lobbyen voor een andere baan.
    Sterkte!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Volgens mij mag je niet zomaar ontslaan en moet dit in functioneringsgesprekken meermalen besproken zijn geweest. Ik zou er dus werk van maken en uitpluizen m.b.v. rechtsbijstand hoe het precies zit.

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

+1

Ik zou de eer aan jezelf houden... Nou wat heb je daar nou toch aan??
    Heeft nix met eer te maken: terug pakken die handel.
    Kan daar slecht tegen. Juridisch valt vast niet veel te beginnen, zr betalen salaris door.
    maar ik zou ze zeker laten merken dat zoiets niet kan.
    Ook bij volgende mensen zullen ze t flikken.

Vind t slot verstoppen van hierboven wel grappig.
    Of allemaal spullen laten bezorgen op hun huisadres :p

Je mag best voor jezelf opkomen!

11. sunshineS1976

Of elke ochtend een poster op winkelruit plakken:koop hier niet bij deze hufterige medewerkers en de namen :p

12. sunshineS1976

Maar misschien mag dat niet :p
    maar zonder camera kunnen ze niets bewijzen ;)

13. sunshineS1976

Zal ik het voor je doen? :p
    kunnen jullie "de eer aan jezelf houden" :D

14. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik zou geen wraak nemen, nu krijgt hij nog 2 maanden doorbetaald.. En als je betrapt wordt kan hij op staande voet ontslagen worden.

Wel zou ik een brief schrijven naar het hoofdkantoor met het verhaal van zijn kant, als het kan met het verhaal van de andere 2 medewerkers erbij.

Wij hebben de laatste tijd ook veel ellende gehad met bazen, dat ging nog wel wat verder dan dit.. En we zijn er nu na ruim een jaar nog niet af, gelukkg heeft mijn man nu wel een leuke baan (helaas alleen een 0 uren contract)

Succes met solliciteren!

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik moet zeggen dat het stukje wraak ook bij mij zou voorkomen, gewoon op een onschuldige manier maar wel dat het net vervelend is. Maar ja als je dan verder nadenkt dan is dat wel de iets minder volwassen manier.......maar o zo lekker om het af het toe te kunnen doen.

Ik vrees dat je juridisch gezien inderdaad weinig kunt, tenzij die twee andere werknemers hun verhaal op papier willen zetten wat er allemaal is gezegd, misschien dat je dan nog ergens komt!

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb eens een filmpje gezien hoe je heel snel iemands auto inpakt in huishoudfolie :D

17. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou bij die eikel in ieder geval even lekker inwrijven dat hij nog steeds die managersfunctie niet heeft gekregen. En dan vooral laten blijken dat hij wel erg dom en naïef is als hij daadwerkelijk dacht na dit gedrag nog kans te maken en dat ie dus duidelijk niet over de juiste kwaliteiten beschikt voor zo'n functie. :D

Deel Deze Pagina