vriend wel/niet dronken worden binnen 3 mnd voor uitgerknd datum?zie verhaaltje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muis26, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

vriend nog dronken worden binnen 3 mnd voor uitgerek. datum?

1. Nee!

2. Ja!

3. wel aangeschoten niet dronken,

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    eylem daar gaat het niet om ,
    hij kan toch gewoon normaal ook bier drinken ..
    domme reactie vind ik hoor .. maar goed..
    mijn vent zou best wat mogen drinken maar niet meer dan 5 biertjes ( daar merkt ie niks van ) dus gewoon voor de gezelligheid.
    vind wel dat ie gewoon moet kunnen zorgen voor jouw en je zoontje.
    of indd zoon een dagje logeren bij oma ?! ook geen probleem toch ?

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vind ook dat een paar biertjes best 'mag', ook omdat het bij wijze van uitzondering is. En dan natuurlijk niet strontlazerus worden.

Bewust dronken/aangeschoten worden vind ik ook niet per se triest. Ja, wel als je ieder weekend dronken MOET worden omdat het anders niet gezellig is, maar ik denk dat dat maar voor heel weinig mensen geldt. Af en toe een beetje tipsy worden kan heel gezellig zijn en daar is niks mis mee.

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Gezien het feit dat je al een klein zoontje hebt en je BI klachten snap ik wel dat je hem niet stom dronken wil zien...

Maar 3 maanden vtv per definitie niet aangeschoten/dronken.... Ach, daar zou ik geen problemen mee hebben. Nu is mijn vriend geen enorme drinker dus dat scheelt al ;)

As. weekend hebben we een feestje en ook het WK komt er weer aan. Bij beide zal hij vast de nodige biertjes drinken, geen probleem hoor. Laat hem nog maar ff lekker :D

4. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hoi Muis26,

Ik heb NEE gestemd omdat ik het mee heb gemaakt dat ik een beschonken man naast mijn bed heb gehad.
    Ik moest nog 2.5maand was ergens eind maart en mijn vriend en ik hadden een feestje van de buurvrouw dus toen ik rond half 3 s´middags niet zo lekker was ben ik naar huis gegaan en hij zou ook zo komen we hadden afgesproken dat hij niet teveel zou drinken omdat ik het niet vertrouwde en heel benauwd was.
    Ik ben op bed gaan liggen en om half 6 ben ik wat eten gaan maken hij was nog niet thuis heb hem gebeld en zij oh ik eet hier wel het is zo gezellig er is een bbq. Oke ik eet wel alleen en heb gevraagt of hij om 19uur thuis wilde komen vond ik het wel weer lang genoeg hij was daar immers al vanaf 13uur dus hij had niets te zeuren.
    Hij kwam niet thuis ik heb hem gebeld en hij vond het niet nodig thuis te komen. Dus ik ben mijn bed in gegaan maar om 22uur was ik zo benauwd dat ik niet meer de moeite nam hem te bellen maar de dokterspost was immers al bijna 7maand zwanger en vond het niet normaal meer hoe ik me voelde.
    Dokter wilde dat ik direct kwam maar ik had geen auto dus schoonvader gebeld die dus ook had gedronken maar gelukkig maar 2 biertjes en al een paar uur geleden. Wij naar de dokterspost vriendlief vond het niet nodig.
    Kom ik daar ging het heel snel, ik mocht niet meer lopen ik mocht alleen nog rustig blijven zitten tot de ambulance er was. Ik had een longembolie en mocht in mijn handen knijpen dat ik nog leefde hij had wel los kunnen schieten en dan had het anders af gelopen.
    Vriendlief kwam met mijn schoonvader naar het ziekenhuis en heeft nooit weer zoveel gedronken. Door hem waren we bijna telaat.

Dus ook 3maanden voor de uitgerekende datum kan het ineens heel erg fout gaan en sla je je voor je kop als je teveel hebt gedronken en er gebeud was.

Sorry voor mijn lange verhaal maar wilde het toch wel delen ivm de poll.

Groetjes, Kappie

5. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik heb heel duidelijk NEE gestemd! Zoiezo word er bij ons thuis niet gedronken, nooit. Moest mn partner het toch willen heeft die het recht wel maar ik vind dat je als partner je partner tijdens de zwangerschap in alle tijden moet kunne bijstaan. Of het nu 3maand of 3weken op voorand is. En dit kan duidelijk niet wanneer je dronken bent!

liefs

6. Trees

Trees Niet meer actief

Poeh wat een heftig verhaal! Ik ben het helemaal met je eens en ik vind dat shyness dit ook mooi verwoord.

Ik werd ook drie maanden voor de uitgerekende datum wakker in een bloedbad met lichte wee-en en was erg blij met een nuchtere vent aan me zijde. Je weet inderdaad niet wat er gebeurt en als zwangere ben je nu eenmaal meer kwetsbaar.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm nou ik zou zeggen vanaf een week of 35 niet meer dronken. En vanaf 37 weken niet meer aangeschoten (max 2 drankjes).
    Ik lag met 33 weken in het zkh dus toen dronk mijn man ook niet meer.

Maar eigelijk vind ik gewoon dat het aan mijn man is om dit te beslissen en niet aan mij. Als hij het risico wil lopen dronken te zijn tijdens de bevalling (en dan hoeft ie dus echt niet aan mijn bed te gaan staan) moet ie dat doen. Hij is geen klein kind dat ik iets kan verbieden.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

vind 3 maanden wel een beetje tever gaan 3 a 4 weken vind ik redelijk..

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

En na de bevalling dan? Dan heb je een baby én nog een kindje in huis. Kan hij dan ook niet meer een keertje een feestje hebben omdat de kans bestaat dat je met één van de twee naar het ziekenhuis zou moeten?!
    Ik vind de optie van een logeerpartijtje bij opa/oma een goede. Verder zou ik hem zelf de verantwoordelijkheid laten nemen over zijn alcohol gebruikt. Wat je zelf al zegt: zo vaak komt het niet voor. Je hebt volledig van de kaart dronken en leuk dronken..zit ook nog ene verschil in vind ik zelf.
    Als je voor die avond een back-up hebt (bijvoorbeeld een vriendin/buurvrouw) waarvan je zeker weet dat ze thuis is, dan zou ik zeggen dat hij best wel even een vertiertje mag hebben.
    Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan met 6 maanden of 6 weken ook...

10. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb trouwens niet een stem uitgebracht. Ik kies hierbij voor de optie: moet ie zelf weten :)

11. Alita

Alita Niet meer actief

vindt ik ook er kan altijd iets gebeuren.....

12. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik heb nee gekozen. Niet 3 weken voor je uitgerekende datum, kan ie gewoon niet maken. Verder doet ie maar lekker, maar wel met mate. Kom op man, je hebt vette last van BI en je hebt kleine Sam nog rondhuppelen... samen zwanger zijn, dat hoort erbij! Dan gaat ie maar teut na de bevalling maar dan om te vieren dat ie weer papa is geworden!

13. Alita

Alita Niet meer actief

was toch niet 3 weken?

En wel moet hij idd respect hebben voor jou als zwangere vrouw vindt ik, vooral als je zoveel pijn hebt...dat vindt ik ook;)

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee, maar je kan hem wel op de verantwoordelijkheden wijzen, met name op de zorg voor een 1e kindje...

On topic: Ik zou zelf de grens op 2 maanden stellen - 32 weken ongeveer. Maar m'n man is hier altijd wel voorzichtig mee, dus dat scheelt.
    Ik kan me echter voorstellen, in jouw specifieke situatie, dat je in elk geval de kleine uit logeren doet, om te voorkomen dat hij snachts niet bij kan springen met die zorg -mocht je kindje nét slecht slapen ofzo...

15. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het balletje eens omdraaien. Waarom is het voor jou partner zo belangrijk om alcohol te kunnen drinken. Stel dat er wat mij jou gebeurd en jij naar het ziekenhuis gebracht moet worden door iemand anders en hij niet naar jou kan komen omdat hij gedronken heeft.....
    Of met een enorme kegel aan jouw ziekenhuisbed zal staan.

Ik heb dus Nee gepolld.

En wel aangeschoten en niet dronken vind ik overigens een rare keuze mogelijkheid. Of je aangeschoten wel achter het stuur kunt gaan zitten. Ook 1 biertje kan verkeerd vallen waardoor je reactievermogen aangetast wordt.
    De regel is: het duurt 1 uur voordat 1 glas alcohol uit je bloed verdwenen is.

16. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, jij mag 9 maanden lang geen alcohol, voelt je niet fit meer, maakt je zorgen over je zoontje hoe dat moet als je vriend wel dronken is.....kan ie niet eens wat solidair uit zichzelf zijn?

Hier is het helemaal geen discussie, nooit over gehad ook, zorgen voor je zwangere vrouw is ook zorgen dat ZIJ zich geen zorgen maakt, en als jij er moeilijk mee overweg kunt als je vriend dronken zou worden, dan zou hij zelf eigenlijk moeten zeggen dat het het niet waard is, er komen na de bevalling vast geneog gelegenheden dat ie los kan gaan!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar ik denk dat het verschil is of je inmiddels zélf fit genoeg bent om dan actie te ondernemen of niet. In dit topic is de TS dat niet. En de 1e 6 weken na de bevalling, zou m'n man het ook niet hoeven doen (even terugdenkend aan de vorige periode) .
    Wanneer ik voldoende aangesterkt ben en prima voor mezelf en 2 ukkies kan zorgen, kan hij weer doen en laten wat hij wil. Tot die tijd verwacht ik dat hij eerst kiest voor zijn gezin.
    Maar oke, dat doet hij ook wel ;)

18. giraf

giraf Niet meer actief

Ik heb Ja gestemd, zie het probleem ook eerlijk gezegd niet zo.
    Er kan altijd wel iets gebeuren, en je kunt altijd wel denken van 'wat als', maar hij denkt wel met je mee, door jullie zoontje een nachtje te laten logeren.
    Als je nou een paar weken voor de uitgerekende datum zit vind ik het wat anders, dan kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat je partner nog dronken/aangeschoten wordt. Maar als je partner zelf ook een beetje logisch denkt, zal hij zelf ook geen alcohol meer willen drinken.

19. Alita

Alita Niet meer actief

Nee dat is ook zo......hier wordt mijn man ook niet dronken als het erop aankomt (alsof hij vaak dronken is;)) en al helmaal niet net na de bevalling, wanneer vraag ik me af je bent dan helemaal niet bezig met feestjes en uberhaupt dronken worden!!

Ik vindt alleen dat je niet al 3 maanden voor je bevalling er al rekening mee moet gaan houden "wat als" tenminste aangezien er toevallig een feetje is mag hij toch zeker wel wat drinken?

Maar goed als jouw`n partner geen respect heeft en jou niet serieus neemt als zwangere vrouw die het moelijk heeft;)

Snap je hoe ik het bedoel......
    Hier wordt ook niet als het op het einde loopt gedronken hoor en na de bevalling zoals ik al zei helemaal niet maar daar is geen tijd voor hahha...vondt alleen dat sommige vrouwen hier gelijk reageerde alsof haar partner gelijk een acloholist was..

Snap je me nog hahahahahhaha pffffff af en toe is het moelijk uit te leggen hahaha:D

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind persoonlijk de argumentatie 'er kan altijd wat gebeuren een non-argument'. Tijdens de zwangerschap is het risico en zijn de gevolgen nu eenmaal groter als er wel wat gebeurt. Daarnaast heeft TS ook nog last van ernstige BI en maakt zij zich zorgen. Genoeg reden voor een man om zijn verantwoordelijkheden te nemen, haar gerust te stellen en rekening houden met het feit dat ze wel het kostbaarste wat er bestaat bij haar draagt.

Het enige wat hij hier voor hoeft te doen is niet dronken worden. Lijkt me nou niet bepaald een grote opgave ;)

Deel Deze Pagina