Ik begrijp het wel. Echter vind ik als je zegt hij 3 maanden voordat je gaat bevallen niet meer dan 2 biertjes drinken te ver gaan. Ik weet niet hoever je bent als hij vrijgezellenfeest heeft, maar hij kan dan toch zelf wel inschatten of hij nog kan drinken of niet. Zoals mijn voorganger zegt....er kan bij 30 weken wat mis gaan, maar dat kan bij 26 weken of eerder ook. Dan kan je gedurende de zwangerschap niets meer ondernemen. Het voorstel van je zoontje laten logeren lijkt me in dit geval dan ook een prima oplossing. Heb niet gestemd...want ik vindt het niet per defenitie een ja of nee. Kwebbel
Hier ben ik het helemaal mee eens. Vind max 2 biertjes dan ook wel genoeg hoor, wat als je plotseling naar het ziekenhuis moet?
Ben ik dan zo'n makkelijke? Was 26/1 uitgerekend, vriend had nog 3-daagse meeting met het werk op 100km van huis op 20-21-22/1, met telkens 's avonds een feestje. Hij wilde thuisblijven, heb gezegd dat ie moest gaan. De kleine kon net zo goed nog 2 weken langer blijven zitten... (Uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken op 22/1 om half 8 's ochtends, mannetje lag verderop net 2,5uur in zijn bed - dochter had mooi gewacht tot het feest gedaan was) Vind wél dat ie jou moet helpen als je idd zo'n last hebt van BI - dat hoor je me niet zeggen!! En apedronken is er ook wel over Maar om te zeggen dat m'n vriend alles on hold moest zetten, vond ik niet...
Ik zeg ja maar zou wel willen dat voor jou thuis dan alles goed geregeld is!!!bv dat jou of zijn moeder een dagje en nachtje bij jullie is liefs Es
Ik heb ja gestemd, wij hebben afgesproken dat hij vanaf 36 weken geen alcohol meer drinkt maar daarvoor vind ik het geen probleem.
Ik vind 3 maand ook wel overdreven dan zit je op 28 weken!???! Dus van mij krijgt je vriend een dikke ja! Ik ben er ook makkelijk in, vanaf 37 weken mocht hij er niet meer als 3. Wij hadden ook een feestje en toen was ik 39 weken zwanger en ik heb hem toen gewoon lekker laten drinken (aangeschoten) en ik ben gewoon terug gereden naar huis. Ik heb altijd zo iets dat het allemaal wel op zijn pootjes terecht komt, en vaak (niet bij iedereen) beginnen de weeen rustig dus heeft manlief nog ruim de tijd om naar huis te komen als ie evt. weg is Maar dronken mocht idd niet meer vanaf 37 weken alleen die ene keer dat ie goed aangeschoten was waar ik bij was
Ik heb gestemd op een paar biertjes. Zeker 3 maanden van tevoren moet een paar biertjes wel kunnen. Manlief is met 34 weken nog een nacht weggeweest: bruiloft en feest en overnachten daar met andere vrienden wel beloof dat hij niet teveel zou nemen. Datzelfde weekend zat ik bij mijn ouders zo'n 200km verderop.. Van 36 weken max 2 biertjes op een avond vind ik wel redelijk. Helemaal zat hoeft van mij dan echt niet meer. Het blijft natuurlijk wel zijn eigen keuze, maar gelukkig koos mijn man ook voor maar 1a2 biertjes op een avond als we ergens heen gingen.
Ik heb gestemd voor ja, vind ten eerste dat ie het zelf moet weten (eigen schuld als ie niet bij de bevalling kan zijn) en ten tweede dat ik 3 maanden wel erg lang van te voren vind om het te verbieden. Maar na het lezen van de paar nare verhalen ga ik een beetje twijfelen. Alhoewel de kans echt wel heel klein is dat zoiets gebeurt, hoe erg het ook is. Een logeerpartij voor je oudste vind ik een goede optie. En ik vind het zijn verantwoordelijkheid dat hij er 's ochtends vroeg gewoon weer voor jullie is, dus geen kater-gezeur!
Helemaal mee eens! Tot 1 maand voor de uitgerekende datum mag mijn vriend doen waar hij zin in heeft: het leven wordt straks al zo serieus Overigens voor degene die denk dat mannen drinken omdat het anders niet gezellig is: daarom doen ze dat niet hoor, mannen drinken gewoon met elkaar mee en hebben amper in de gaten dat het de 'verkeerde' kant opgaat. Neem aan dat niemand van boven de 30 nog ladderzat wordt om het ladderzat worden, maar dronken worden overkomt die van mij toch echt nog wel zonder dat het de bedoeling was, en ik vind het prima. groetjes
Ik heb de laatste optie gekozen, aangeschoten wel, niet dronken. Maar ik vind dronken mensen sowieso meestal geen fijn gezelschap. Mocht je nou naar het ziekenhuis moeten, is er vast wel iemand die je zou kunnen brengen die wel nuchter is. Ik vind dat je niet kunt verwachten dat hij 3 maanden lang alleen maar drinkt alsof hij alsmaar moet autorijden... Dus wel drinken, maar niet dronken!
Ik denk dat de antwoorden ook heel erg afhankelijk zijn van hoe groot de kans op complicaties zijn en wat je al hebt meegemaakt. Ik weet uit ervaring dat er snel een crisissituatie kan ontstaan onafhankelijk hoe ver je bent en als je zoiets meerdere keren hebt meegemaakt denk je wel tien keer voordat je manlief op kroegentour of zoiets dergelijks stuurt. Wie weet had ik zonder deze ervaringen wel een hele andere mening gehad. Ik vraag me daardoor eigenlijk af wat zo poll dan eigenlijk zegt, aangezien het heel persoonlijk kan zijn.
Ik vind dat een paar biertjes wel kan bel de taxi of ambulance buren.... Maar als je reden hebt dat het echt te vroeg gaat komen word het anders vind ik!!
2-3 biertjes of wijntjes ok.. gelukkig drinkt die van mij nooit veel dus hoef ik er niet bang voor te zijn
Ik heb dr geen enkele moeite mee, maar mijn man kennende zal hij het zelf niet zo snel doen. Maar hij mag wat mij betreft wel zelf bepalen wat hij doet.
Ik heb ja gezegd omdat je zegt 3 maanden van te voren en dat vind ik wel erg lang. Er kan je hele zweangerschap door iets gebeuren dus als je eht daarom niet wil dan moet ie 9 maanden niet drinken. Ik vind wel dat een maand van te voren ongeveer hij wel beschikbaar moet zijn om evt te rijden als er iets is, want dan is de kans op bevallen gewoon veel groter
Ik houd sowieso niet van dronken mensen en zou erg geirriteerd raken als m'n man (wanneer dan ook) dronken is. Ik drink trouwens ook nooit zoveel dat ik dronken word. Maar als jij het normaal gesproken wel accepteert, tja... waarom nu dan niet?
dat vind ik ook. ik heb ja gestemd, maar dat is geheel persoonlijk. mijn vriend drinkt bijna nooit, dus als hij 2biertjes drinkt kan hij ook niet meer rijden ik drink zelf ook bijna nooit heb er geen behoefte aan. toen ik zwanger was van mijn dochter hadden we ook nog een feestje toen ik 30weken was. vriend was ook dronken, maar dat vond ik niet zo heel erg. we hebben het hier nog nooit over gehad. en nog persoonlijk, mijn vriend is niet veel thuis (ivm zijn werk) dus ik sta er zoiezo vaker alleen voor. (heb gelukkig geen last van BI of andere vervelende kwalen) en ik zou er zelf denk ik voor kiezen om (schoon)moeder bij jullie te slapen als dat kan. (ligt ook aan de band met hun) want als er iets met jou is zit je nog alleen (dan heb je de zorg voor je zoontje niet, maar je blijft alleen)
Ik heb ja gestemd, ik kan hem niet 9 maanden lang dingen gaan verbieden, en het is wel 9 maanden lang net iets meer risico wat je loopt. Mijn vriend heeft de aankomende maanden aardig wat dingen op zijn lijst staan waaronder een vrijgezellenfeest en een mannenweekend. Maar als ik hem zaterdag of donderdag avond zou bellen heb ik ook pech, dan is die aan het voetballen en hoort hij echt zijn telefoon niet, binnenkort moet die die maar aan de lijn bij de reserves gaan houden voor het geval dat. BI heb ik ook, geen kids maar wel een grote sterke hond die uit moet, ja dat is even balen in dat weekend, en helaas kan deze niet even naar oma of opa. Hij heeft ook nog wat dingen in de laatste weken, het zij zo. Hij vangt regelmatig mijn paard voor me op, zeker nu lopen en bezig zijn zwaarder worden, hij doet de (zware) boodschappen, hij tilt en verft en doet het huishouden. Dus als die een feest heeft en wat wilt drinken gaat die zijn gang maar, ik hou me wel kalm op de bank, of aan de zijkant. Ik vind trouwens het longembolie verhaal wel erg rot, zeker omdat het in de zwangschap valt, maar dit kan je ook krijgen als je niet zwanger bent, en dan had het net zo erg geweest.