3 weken voor uitgerekend datum mag mijn vriend ook niet meer dronken worden hoor, was bij de eerste ook al zo. Hij mag best een wijntje of biertje, maar niet dronken, hij moet kunnen rijden en fris zijn. Mijn tante zegt dat hij vanzelf nuchter wordt door de schrik, maar ik gok het er maar niet op ps. Denk dat je de topictitel aan moet passen in weken.
Ik ben het daar echt niet mee eens!!! We hebben nu ook 2 kinderen en de 3e is onderweg. Manlief drinkt echt soms eens iets meer, ik geloof ik 2 keer gehad (buiten zwangerschap om). Als een van de ouders nuchter blijft zie ik het probleem niet hoor!!! Wij hebben beide ook geen 'kwade dronk', dus in dat geval moet het gewoon af en toe kunnen wat mij betreft. Er wordt ook niet te veel gedronken waar de kids bij zijn, pas na bedtijd. Ik ben er ook tegen als dat bijvoorbeeld ieder weekend zou zijn, maar zo nu en dan kan echt geen kwaad hoor!!! Ik ben ook van mening dat we de kids niks te kort doen als een van ons iets meer drinkt! Onzin!
ik vind het er ook aan liggen of je vriend vaak weggaat en vaak (veel) drinkt. als het eens is zou ik me er niet druk om maken. maar als het wekelijks is vind ik het een ander verhaal. en ik vind het eraan liggen of het een feestje is of gewoon even op cafe gaan (en dan jezelf helemaal dronken drinken)
nee idd Brenjomi, hier is het echt 1x per jaar als hij al eens dronken zou worden hoor.... Wij gaan niet meer op stap, ja wij kijken liever een filmpje gaan eens lekker uit eten bios enz....ben veels te graag thuis bij mijn dochtertje hoor.. Als mijn vriend wekelijks of zelfs maandelijsk dronken zou zijn zou ik me ook afvragen hoe oud hij nu eigenlijk is hahahaha Maar zoals Uhm zegt vindt ik wel wat overdreven hoor, nooit meer drinken omdat je ouder bent!!
Nee, vind dat ie dat niet meer moet doen. Ook hij moet de verantwoordelijkheid delen met jou. Samen zwanger, samen de lasten dragen (en zo eerlijk is het al niet verdeeld.. ) Gelukkig ziet mijn man het ook zo. Die heeft zoiets van, dat zuipwerk kan erna ook wel weer. E komen nog genoeg feestjes. En is een feestje alleen leuk als je super bezopen bent? Nee toch? Dus lekker genieten van dat feest maar ook je verantwoordlijkheid weten op dit moment. Zoals ik 1000 keer per dag hoor ( 8) ) als ik klaag over de kwaaltjes, "het gaat allemaal over!" (en dat zegt men dan met een glimlach) Dus dit geldt dan ook voor het rekening houden met deze zwangerschap door de man. "Het gaat allemaal over! En dan kan je weer lekker los (een keertje dan)"
pffft men wij mogen 9 maanden of langer niets drinken, dan kan hij best ook eens niet drinken (of niet veel)..... Ik ben van mijn zoon 5 weken te vroeg bevallen, heel plotseling met een spoedkeizersnede, dus ik zou heeeeeel teleurgesteld zijn als mijn man dat zou doen.... niet alleen dronken worden, maar misschien ook een kater en een paar dagen moe en mocht er wat gebeuren is het toch fijn als hij wat extra energie heeft want wij hebben het dan zeker niet........
Grapje denk ik??!!! Niet dronken worden waar je kind bij is, daar ben ik het absoluut mee eens, maar het hebben van een kind betekent toch niet per se dat je nooit meer dronken zou mogen worden? On topic: ik heb voor JA gekozen. Ik zou mijn man dat niet verbieden hoor, vanaf 37 weken drinkt ie niet meer, want dan moet ie nog kunnen rijden mocht dat nodig zijn. Maar daarvoor gaat ie maar lekker zn gang mocht ie dat willen.
Hahaha, mag hij dat niet van jou? Komop zeg, hij heeft toch wel een eigen verantwoordelijkheid en kan zelf beslissen?!
Hier duidelijk afgesproken dat er (op een enkel biertje na) niet gedronken werd de laatste maanden. En een bezopen man komt dus never niet aan mijn bed mocht er iets zijn. Maar ik heb er sowieso al een hekel aan als hij gedronken heeft!
Van mij mag mijn man dat ook niet hoor, anders vertrek ik per direct met onze kinderen.. Dus op zich mag het wel, maar dan ben ik weg. Moet zeggen dat wij niet drinken vanuit religieus oogpunt en ik een schurfthekel heb aan dronken mensen heb en ook als kind en tiener een vader heb gehad met een alcoholprobleem. Cindy: ik zei niet dat je niet mag drinken als ouder, ik vind persoonlijk dat wanneer je ouder bent en verantwoordelijk bent voor kinderen (ook al zijn ze bij oma of iets, je weet nooit wat er kan gebeuren) je niet meer dronken mag worden, maar dat is dus slechts mijn mening.
Ja vindt ik nog overdreven om dan nooit meer dronken te mogen worden als je eenmaal ouder bent....maar ieder zijn eigen mening Jij kijkt er volgens mij al door geloof heeeel anders tegenaan denk ik, je bent het niet gewend alcohol mischien? Niet dat er hier zoveel wordt gedronken he? Vaker gewoon lekker een biertje of wijntje, en als er een feest is wat meer, vroeger toen we jonger waren ja toen we op stap gingen werd er gewoon gefeest en gedronken....nu is dat minder maar dat is ook normaal als je kinderen hebt... Maar om nu noooooooooit meer dronken te mogen worden.... Maar ieder zijn menig natuurlijk
Hij mag van mij best een glaasje drinken.Maar hij heeft er zelf dan ook niet zoveel behoefte aan.Hij is vaak de bob en ik degene die weleens een glaasje drinkt ha(behalve nu dan he). Maar ik vind dat ie best wat mag drinken in de zwangerschap,maar niet echt dronken.Als er wat gebeurt zit je er mooi mee.
Jawel, ik heb vroeger wel gedronken en weet ook hoe het is om dronken te zijn en heb ook veel dronken mensen meegemaakt. Heb dr nooit veel aangevonden en vind het vaak ook triest dat mensen alchohol nodig hebben om het gezellig te hebben en dat het eigenlijk vanzelfsprekend is om op vrijgezellenfeestjes etc je dronken te zuipen. Een dronken iemand vind ik net zo eng als iemand die onder de drugs zit. Ook al is je kind bij oma, daar kan ook wat gebeuren.. en dat kind blijft onder jouw verantwoording omdat jij de ouder bent. Zou het vreselijk vinden wanneer papa en/of mama niet in het ziekenhuis zijn omdat ze teveel gezopen hebben.
Nou, ben wel onder de indruk van alle reacties hoor. Okee, echt bezopen zijn vanaf 37 weken, hoeft van mij ook niet. Maar daarvoor mag hij echt wel eens af en toe eens te veel drinken hoor. Lekker belangrijk. Het is niet elke week zo. En ik vind het altijd zo belachelijk als zwangere vrouwen zeggen 'ik drink 9 maanden lang niet, dus hij ook niet'. Dat is toch vreselijk kinderachtig?? Ik gun mijn man een lekker biertje, hoewel ik geen lekker wijntje nu drink. En nu ik toch bezig ben... Ik ben helemaal allergisch voor reacties van 'mijn man mag van mij sowieso niet drinken'. Het lijkt me vreselijk als je in zo'n relatie zit. Okee acoholisten daargelaten, maar het gaat hier er toch om, om af en toe lekker uit de band te springen? Dat je kinderen hebt, betekent niet dat je altijd maar elke avond naast elkaar op de bank hand in hand moet zitten.
ik ben het met je eens. ik drink bijna nooit, maar nu het niet 'mag' heb ik er af en toe gewoon zin in gewoon de smaak (ik drink geen bier of wijn. alleen passoa-jus) ik ben in mijn leven (ik word over 2maanden 26) denk nog geen 10keer echt zo zat geweest dat ik amper nog iets weet. en ik heb geen hekel aan zatte mensen, dat scheelt ook. zolang ze niet al te vervelend doen kan ik er goed mee omgaan (en anders brul ik ze wel weg) ik ga elk jaar naar carnaval (voorheen altijd 5dagen) en toen ik nog geen kinderen had dronk ik ook amper. ik reed meestal, dus dan is het makkelijk. ik heb ook vaak meer lol zonder drank. ik vind het lijken op de discussie of je nog mag uitgaan als je zwanger bent? ik denk dan ook gelijk: waarom niet?? maar dat is ook ieder voor zich.
Bedoel je nu 3 weken of 3 mnd voor de uitgerekende datum is me niet helemaal duidelijk. Ik heb gekozen voor aangeschoten wel, dronken niet. Kachellam worden met 37 weken zou mij zeker ook te ver gaan. Maar als hij een vrijgezellenfeest heeft mag hij best wat drinken vind ik. Hij is zelf oud en wijs genoeg om daar een grens aan te stellen. En ik ben zeker z'n moeder niet die met het vingertje boven hem gaat staan om hem dit te verbieden. Hij hoeft ook niet 9 maanden lang naast me op de bank te blijven zitten om m'n handje vast te houden. Maar mijn man laat het sowieso niet zover komen dat ie echt dronken wordt, die tijd heeft ie echt gehad .
Mijn man gaat er erg vaak op uit met zijn en we zitten vaker niet samen op de bank als wel , hij is absoluut geen mietje of huismus omdat hij niet drinkt. We hebben absoluut geen vreselijke relatie, ik hoef het hem ook helemaal niet te verbieden want gelukkig vind hij drinken zelf ook helemaal niks, het daarom niet eens een bigdeal hier omdat we hier nooit over hoeven te praten. Uit de band springen kan overigens ook perfect zonder drank.. vind het zo triest dat mensen het vaak pas gezellig kunnen hebben wanneer er alcohol op tafel komt. En wat mamamuts ook zegt, ik weet niet hoe oud jullie mannen zijn maar op een gegeven moment ben je toch wel een beetje voorbij de leeftijd van het 'dronken zuipen'? Of heb ik het helemaal mis?