het gaat mij niet om tijdens de zwangerschap!!!!! (oeps weer een uitroepteken te veel ) maar ik stop al zolang ik weet wat ik bedoel liefs Es
Het was mij niet duidelijk dat je het over buiten de zwangerschap had gezien het onderwerp van dit topic, maar goed daardoor ik interpreteer ik je reactie wel anders (en beter ).
Thanx bedoelde het ook zeker niet rottig voor de zwangere dames met achtergrond!!! bedoelde het over na en voor de zwangerschap dus in het 'normale leven' ben wel blij dat je het nu ook snapt liefs Es
ik reageerde toruwens zo omdat er al een heleboel gereageerd hadden over in het normale leven sorry dan daarvoor liefs Es
Niet alles gelezen hoor..... maar vind de termijn van 3 maanden nogal ruim genomen.... heb trouwens JA gestemd.... in de weken voor de 40 weken... dus zeg vanaf 35/36.... vind ik het NOT done... maar 3 maanden... ja hoor.... voor een keertje, waarom niet?! zoals je aangeeft, drinkt hij niet elke week.... Je kunt altijd zorgen dat je iemand "stand by" hebt staan, mocht er echt iets zijn..... heb liever dat mn vent van te voren zich nog ff uitleefd... (sommigen hebben dit nodig) als na de geboorte... verder ga ik er eerder vanuit dat er niets gebeurt als wel.... Verder vind ik de BI geen reden om af te zeggen.... ofja in zoverre als je overdag voor de kindje(s) kan zorgen, lukt dat éne nachtje (extra) ook wel.... Ik neem aan dat je kindje s'nachts over het algemeen doorslaapt... Bedoel, ff rot gezegd, tis maar afwachten of je BI na de bevalling over is.. en dan hebbie twee kindjes om voor te zorgen en waar je ook nog snachts voor uit moet... (Tenminste dat is mijn instelling... en ik weet waarover ik praat...., derde op koms en BI)
niet alle reacties gelezen dus reageer alleen ff op de eerste Als hij in de laatste 3 maanden dronken zou willen worden zou ik het geen punt vinden, hij lost het zelf ook al netjes op door te zeggen dat die kleine naar opa en oma kan zodat jij daar geen zorg over hebt maaaaaar 3 WEKEN voor de bevalling zou ik niet echt leuk vinden .. Ik weet uit eigen ervaring dat de bevalling zomaar ploep kan opkomen en bij mij was dat precies 3 weken voor de bevalling dus dan zou ik het echt niet leuk vinden en liever ook niet willen maar 3 maanden zou ik geen punt vinden ...
Ik vind dat dat vanaf ongeveer 34 weken niet meer kan. Dan vind ik een maximum van 2 biertjes. Daarvoor vind ik dat hij een keer op een feestje best aangeschoten mag worden, maar zeker niet dronken!
Madelief, hij mag het helemaal zelf weten hoor.. houd hem helemaal niet aan het lijntje of gedraag me als zijn moeder, maar alchohol is gewoon not-done in onze relatie en hoef niet alles te slikken.. is dat zo wereldvreemd?
Ik snap je wel. In jullie relatie is drank not-done, in een andere relatie zijn andere dingen misschien weer niet normaal die voor jullie weer wel normaal zijn. Ieder heeft zijn eigen manier van leven en dat is helmaal niet erg. En als dat voor jullie drank en hebben daar ook beiden geen problemen mee is het toch prima!
Ik heb ook ja gestemd, omdat ik de termijn van 3 maanden wel erg lang vind. Met 3-4 weken zou ik nee stemmen. Ik ga mijn partner echt niet verbieden op een vrijgezellen feestje eens flink door te halen. (moet wel zeggen dat mijn vriend nooit bezopen thuis zal komen) Hij weet zelf wel wat verantwoord is gelukkig.
mijn gevoel zegt.. het kan best. Als het af en toe is. je weet toch nooit hoe het loopt, kijk maar naar mij. snap wel als je het zelf niet leuk vind en dat jij vind dat hij niet mag drinken, en als jij dat gevoel hebt dan moet je vriend daar gewoon rekening mee houden.
nee maar misschien wel als je zwanger bent van de 2e en je hele ernstige BI hebt! als ik nergens last van zou hebben zou het me ook echt niet uitmaken
zooo wat een reacties!! en zo verschillend allemaal! maar probleem is de wereld uit. we zijn net op vakantie als het vrijgezelle feest is!! dus geen discussie meer nodig gelukkig. maar als ik sommige reacties lees dan denk ik dat mensen niet goed begrijpen wat ik bedoel. tuurlijk mag ie wel wat drinken, helemaal geen probleem, maar laveloos thuis komen wil ik nu niet. de pijn die ik soms snachts heb is met geen pen te beschrijven, kan me soms niet eens bewegen van de pijn. en als er nu iets is snachts en hij is dronken, en zijn moeder heeft sam, en mijn moeder woont een uur rijden hier vandaan. ja dat vind ik nu geen pretje als ik geen bekken problemen zou hebben zou ik er ook echt niet zo moeilijk over doen. maar als hij teveel drinkt valt zijn verantwoording al weg. en ik kan die nu ook al niet 100% op me nemen. en zijn moeder is ook al 63.... en mijn moeder woont ver weg. dingen die door mijn hoofd spoken. misschien een heel erg ALS ALS ALS verhaal, maargoed ik vind ook dat je alle risico's moet uitsluiten op dat moment. feestje zou ook eind juli zijn, 5 weken voor ik ben uitgerekend. maargoed geen gedoe meer gelukkig
kan hij het niet gewoon bij 2 of 3 glaasjes houden? Zijn vrienden zullen er toch wel begrip voor hebben? Dan gaat hij toch lekker na de bevalling en herstelperiode toch ff een avondje gek doen met zijn vrienden ?