Vriend werken in de kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mirjam2112, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ben dan nog wel niet bevallen maar wat wij graag willen is:

mannetje is de eerste 2 dagen vrij (de wettelijke dagen zeg maar) daarna gaat hij werken zolang de kraamhulp er is en als zij weggaat is mannetje 3 weken vrij.

We weten natuurlijk nooit precies wanneer we gaan bevallen en hoe het loopt allemaal maar dit is zo'n beetje de planning.
    Op zijn werk vinden ze het prima, mannetje heeft zelf aangegeven dat mocht er in die weken dat hij vrij is iets zijn qua bezetting dat ze hem altijd mogen bellen.

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Mirjam, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Demi!

Bij ons is het toch anders gelopen dan ik hier eerder zei. Vriend zou 2 dagen thuis zijn en dan weer aan het werk omdat hij eigen baas is en niet werken betekent ook geen geld.
    Toen ons meissie er eenmaal was is hij toch thuis gebleven en hebben we de krappe financien voor lief genomen.

Hij is toch twee weken thuis geweest en dat was heerlijk! Ik sluit met compleet aan bij Agatha dat het heel fijn is dat hij er ook gelijktijdig met de kraamhulp is. Nu hadden wij ook een super kraamhulp hoor, maar we hebben er allebei zoveel van geleerd. We doen de zorg voor ons meissie ook helemaal samen. We hebben gewoon precies hetzelfde aangeleerd. Geen discussie over hoe iets moet en hij hoeft mij niets te vragen.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    handig om te weten: als je man thuis moet zijn om jou te verzorgen hoeft hij geen vakantie dagen op te nemen hoor, hier bestaat kortdurend zorgverlof voor. mijn man is twee weken thuis geweest na mijn ks omdat het lichamelijk en geestelijk erg slecht met mij ging. dit heeft hem geen vakantiedagen gekost en hij kreeg egwoon betaald. maak er gebruik van als het nodig is!

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde als jij. Mijn man kon ook geen vrij krijgen. Na 3 dagen moest ie weer gaan werken en ik heb hem dus vreselijk gemist. Ik vond het vreselijk want hij is dan meteen 12 uur per dag van huis.En dan moest ie ook nog vaak tot 1 uur snachts of nachtdiensten draaien.
    Pas weer na 6 dagen kon ie weer 4 dagen bij me zijn (ook ploegendienst).
    Nee... mijn eerste kraamweken waren niet bepaald een roze wolk mede doordat ik er, doordat naaste familie en vrienden allemaal werkten, meestal helemaal alleen voor stond.
    Ik had tijdens de bevalling veel bloed verloren en heb nog lang een lage bloeddruk gehad niet te spreken over de andere kwaaltjes..... En dan snachts alleen je bed uit om de baby te verzorgen met niemand in de buurt... nee dat was niet fijn.
    De volgende keer wil ik het ook perse anders. En kan het dan niet, dan ga ik oorlog maken ergens.. haha..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn man zal waarschijnlijk zo'n 2 weken vakantiedagen opnemen. Wanneer precies zijn we nog niet over uit. In ieder geval direct die 2 dagen verlof.
    Misschien dat ie halve dagen gaat werken zodat ie in totaal 4 weken half vrij kan nemen. Op zijn werk gaat dat gelukkig heel makkelijk. Hij heeft op dat moment geen colleges lopen en op zulke momenten werkt hij alleen maar voor zichzelf (op een aantal vergaderingen na, maar die zijn ook grotendeels te missen).

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik beviel zondagnacht om 12.16 u in het ziekenhuis. Mijn man was alleen maandag thuis, vanaf dinsdag tot en met de maandag daarna had ik kraamhulp. Ik vond het eigenlijk wel best dat 'ie moest werken!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Maar hij heeft 2 dagen verlof? Waarom maakt hij daar dan geen gebruik van?

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    voordat mijn man trouwens zorgverlof had opgenomen vanwege mijn psychische toestand was hij 6 dagen thuis.

de eerste twee dagen heeft hij calamiteiten verlof opgenomen dat onder andere voor dit soort zaken gebruikt kan worden. daarna had hij weekend en vervolgens heeft hij 2 dagen kraamverlof opgenomen. het calamiteiten verlof was even goochelen, maar het mag en kan wel ;) na 6 dagen was is echter nog maar net thuis en ging het niet goed met mij, dus is hij alsnog overgegaan op het inzetten van kortdurend zorgverlof.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Mijn vriend was na de week van kraamhulp ook een week vrij, maar dat had wel 2 weken mogen zijn. Ik kon het echt nog niet alleen allemaal, mijn moeder is dan ook veel bij ons geweest en mijn vriend heeft die 3e week nog zoveel mogelijk vrij genomen. Ik vond de eerste 6 weken vooral emotioneel heel zwaar, maar onze kleine meid huilde dan ook zo'n 6 uur op een dag.
    Dus al met al zou ik voor 2 weken vrij gaan na de kraamperiode.

10. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Mijn man heeft 5 dagen kraamverlof vanuit zijn CAO (ja, dames 5 dagen!)

Hij neemt dus eerst die 5 dagen op (das ong een week) en vervolgens nog een week vakantie.. Hij is dus 2 weken vrij..
    Heerlijk :D

11. Mijn vriend heeft op zijn werk al geregeld dat hij vanaf de bevalling 3/3,5 week vakantie heeft. Hij spaart dit jaar nog wat vakantiedagen op, die mag hij meenemen naar volgend jaar en dan kunnen we einde van dat jaar ook nog een keertje op vakantie ofzow

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriend heeft nog 400 vrije uren staan en daar komen er in januarie nog 224 bij hij neemt dus van af de bevalling gelijk 2 weken vrij daarna gaat hij werken en mischien plakt hij er wel een 3e week aanvast.ik ben er wel blij mee dat hij thuis is ook omdat hij 60 uur in de week weg is.ik denk zelf dat het meer gaat om dat er iemand bij je is of je partner of de kraam maar het is belangrijk dat je iemand om je heen hebt

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat goed! Dat zou in iedere CAO moeten staan!!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn vriend heeft straks natuurlijk die 2 dagen verlof. In de kraamweek werkt hij dan gewoon en daarna neemt hij 2 weken vrij. Helaas kon hij niet meer vrij krijgen omdat hij pas vanaf februari in vaste dienst is. Heeft dus niet zoveel vrije dagen, maar helaas pindakaas niks aan te doen.

Ik hoop dat ze op een beetje en gunstig tijdstip wordt geboren, dan heb je lekker het weekend erbij 8)

Deel Deze Pagina