Lieve meiden Ik ben net weer aan het werk, heb een dochter van 3 en een zoontje van 5 maanden. Mijn vriend werkt bij de bank 4 dagen, maar vindt het daar niet zo fijn en vechtsport is zijn passie, daar geeft hij ook les in. Hij wil graag over een poos fulltime les gaan geven, maar om dat te kunnen moet hij eerst de lessen uitbreiden voordat hij ooit kan stoppen met de bank. Kost dus een hele investering aan tijd. Ik werk onregelmatig in de zorg, en kan niet echt een regelmatig rooster krijgen. Ik werk om het weekend en vaak op maandag en vrijdag. 3 dagen per week gemiddeld. Vriend is weg om les te geven op dinsdag en vrijdagavond en zaterdagochtend. Ik ervaar het als dat hij best heel vaak weg is en voel me er vaak alleen voor staan. Ik ben ook bang dat mijn kinderen tekort komen in contact met hun pappa. Wel heeft hij vrijdag vrij en is het pappadag, hij gaat dan weg om karateles te geven als ik thuis kom van het werk (als ik moet werken). Als ik vrij ben op vrijdag hebben we iig de ochtend met zn vieren. Ik ben net bevallen, en zit dus nog vol hormonen, en ik vraag me af of ik beren op de weg zie, of dat jullie ook vinden dat we te weinig bij elkaar zijn? Ik wil mijn vriend niet dwars zitten in zn droom, we hebben het er wel eens over en hij weet ook wel hoe ik erover denk maar ja, hij moet toch tijd investeren om zijn droom waar te maken en heeft al een keer een burn out gehad op zijn werk omdat hij dat niet meer leuk vindt...en ind eze tijd ergens anders solliciteren...dat risico nemen we niet, want een vast contract, die hij nu wel heeft, zit er dan niet in en we hebben een koopwoning met een flinke hypotheek. Ik wil het gewoon even van me afschrijven en heb wat opbeurende verhalen nodig. Liefs
Ik herken me goed in je verhaal. Hier ook veel stress gehad door onregelmatig werk en man uiteindelijk ook onregelmatig, wat gewoon niet te combineren viel. Je hebt voor elkaar gekozen en dan wil je ook als gezinnetje regelmatig met elkaar samen zijn. Mijn ervaring is dat de weekenden die je vrij bent (als je om het weekend werkt) vaak al weer op gaan aan het inhalen van verjaardagen en andere verplichtingen... Kortom... Weinig tijd écht eens met elkaar. Mijn man en ik zijn beide weer regelmatig gaan werken. Je levert wat in op salaris máár wát een zeeën aan tijd krijg je er voor je gevoel voor terug zeg!!! Voor jou misschien een optie om te solliciteren op een functie met meer regelmaat????
Hier ook dat ik net op tijden werk als manlief weer thuis is. Vooral het eerste jaar (zonder kind) was heel erg wennen. Nu zijn we er wel aan gewend geraakt, ook met kind. Kan dus alleen maar zeggen, went vanzelf En het is idd een tijd afzien omdat hij wil carriereswitchen (hier nl ook). Knuf!
Hier 1 kindje maar vriend werkt in de horeca(ik werk niet tijdelijk) Zie hem dus elke dag 2 uur ongeveer(half uurtje sochtends en 1,5 uur smiddags) em thats it... En t weekend is ie er wel Ik denk eerlijk gezegd dat ik me erop heb verkeken...met een kindje enzo Heb er geen spijt van hoor! Maar heb regelmatig dt het gevoel me bekruipt dat ik me een alleenstaande moeder voel.. Tsjaa ik heb niet zoveel keus en zal t ermee moeten doen... Al is het wel iets wat me een beetje tegenhoud voor een 2e kindje in de toekomst... En het klopt.. Het went wel... Al betekend dat niet dat er nooit meer momenten zullen zijn dat je je rot voelt
Wat je al wel vast kunt regelen is een vaste aanvraag. In de cao staat dat je 1 vaste aanvraag per week mag doen. Je zou dus alvast 1 vaste werkdag/dienst kunnen krijgen. Die aan raag hoeft dus niet perse een vrije dag te zijn. Ik werk in een verzorgingshuis en heb mijn vaste aanvraag op donderdag. Ik werk dan altijd een vroege dienst ivm de opvang van de,kinderen. Werkt heel fijn, moet ik zeggen.
Ik vind/vond onregelmatig werken ook een ramp voor mijn relatie. Kan me voorstellen dat je elkaar veel te weinig ziet... Kun je geen voorkeursdag vrij doorgeven? Bijvoorbeeld de vrijdag...
O, dan heb ik je bovenste berichtje niet goed begrepen, denk ik... Ik begreep dat vrijdag zijn pappa-dag was en dat ie dan de hele dag vrij was en alleen 's avonds weg moest... Ik ben net mijn baan kwijt, werkte ook onregelmatig, en wat wij vaak deden was heel bewust tijd samen inplannen. En die tijd ook echt bewaken, dus geen andere dingen inplannen op die tijden. Maar het blijft gewoon verschrikkelijk lastig!
ja dat klopt ook...maar als ik die dag tot standaard vrije dag zou maken, betekent dat dus op een andere dag werken en extra oppas regelen...
Ok, goed zo! Ik heb het vermeld omdat veel mensen denken dat de vaste aanvraag perse een vrije dag moet zijn. Maar dat is dus niet zo. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met het onregelmatig werken. Mijn man werkt sowieso veel, 5 dagen van 7 tot 17.00, 4 avonden van 19.30 tot 22.30 en de zaterdag van 7.00 tot 14.00. Hij is dan wel thuis voor het eten, brengt de kinderen mee naar bed en gaat daarna weer aan het werk. Op woensdagavond is hij thuis. En dan soms in het weekend ook nog 's avonds of op zondag, vooral in deze tijd van het jaar. Hij is nu eenmaal zelfstandig ondernemer, dan hoort dat erbij. En hij heeft ook nog een een scheeptimmerbedrijf, iedereen wil zijn boot binnen nu en gisteren in het water hebben. De lente/ begin zomer is altijd druk bij ons. Maar dat gezegd hebbende: Ik werk dus altijd op donderdag (werk 16 uur) Dan werk ik nog 1 weekend, (parttime hoeft bij ons maar 1 weekend in de maand) dus ik hou dan nog 2à 3 dagen over die ik doordeweeks met werken. Mijn man blijft dan thuis, hij kan aan de hand van mijn rooster dingen plannen. Heel soms, als het bij hem echt niet uitkomt, kijk ik of ik kan ruilen of we schakelen mijn schoonmoeder in voor een paar uurtjes. Maar als dat in de afgelopen 6 jaar (ieks, word Jelle al 6? ) 5x gebeurd is, is het veel, meestal kunnen we het zelf oplossen. Per saldo betekend dat dat we elkaar niet heel veel zien, maar dat ben ik inmiddels al bijna 8 jaar gewend, dus ik weet niet beter. Na drie weken samen op vakantie, ben ik weer erg blij met mijn "vrije" avondjes! Op deze manier heb ik maar 1 dag KDV en BSO nodig en is het nog op te brengen. Ok, als mijn man thuis is voor de kinderen kost het ook geld (belachelijk veel zelfs, hij verdient in 3 uurtjes werken wat ik voor een hele dag krijg, maar die uren werkt hij dus op een ander moment.) maar hij heeft wel zijn tijd met de kinderen.