Vriend wil 2ehands, ik wil nieuw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hakoek, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Wij hebben wat spullen 2e hands gekocht waar we niet zo lang gebruik van zullen maken, zoals het wiegje en de wipper (we wilden graag de Nuna leaf, maar vinden hem erg prijzig, op Marktplaats nu een hele knappe gevonden :thumup:).
    Maar de rest van de spullen hebben we allemaal nieuw gekocht. Voor ons waren de redenen: je doet er lang mee (zoals ledikant en commode), het is schoon en fris (zoals de kinderwagen) en het is veilig (zoals de maxi cosi). Over de box hebben we getwijfeld, maar toch ook nieuw gekocht, want op Marktplaats heeft het merendeel knaagsporen. Als m’n dochter deze zelf maakt straks, prima, maar ik wil niet m’n kleine friemel in een nu al aan geknaagde box leggen :roflmao:

Hakoek vindt dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Maar wil je perse een babykamer waarbij alles van hetzelfde is?
    Dus echt een kamertje van prenatal, babydump of babypark.
    Wij hebben destijds alles nieuw gekocht.
    Maar het ledikant kwam bij de Ikea vandaan, de kast is van Otto en de commode gaan we woensdag halen (hemnes ladekast ikea)
    Alles nieuw maar het kostte (maar) 400 euro.

Kinderwagen heb ik wel nieuw gekocht.
    Maar die heb je ook voor 600 euro, bijv mutsy EVO.
    Wij hebben nu gekozen voor een kinderwagen van ruim 1000 euro.
    Ergens vind ik dat best zonde hoor.. de mutsy was ook prima geweest :p

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wilde ook nieuw. Op marktplaats gekeken, helaas niks mijn smaak. Ik wilde geen wit en geen donkerbruin. We wisten sowieso dat er meer dan 1 kindje zou komen. Uitgesmeerd over de jaren vallen de kosten mee. Mijn jongste is 2 jaar en de volledige kamer (ledikant, commode en kledingkast) worden nog dagelijks gebruikt.
    Kinderwagen kregen we nieuw en dat was wel zo prettig i.v.m. garantie. Ik heb er na 4 jaar gebruik nog gratis een nieuwe duwstang op gekregen.

Als je een redelijk standaard kamertje neemt kan je misschien i.p.v. een bijbehorende kledingkast (die zijn niet super groot) een grote kast van Ikea doen. Dan kan hij of zij de komende 10 jaren zeker mee vooruit. Bespaar je op langere termijn weer mee.

4. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Die outlet staat voor over 2 weken op de planning! Ik hoop dat we daar ook iets moois gaan vinden en hij dan om zal zijn :)
    Wagen wordt een Joolz, dus ook niet de goedkoopste...!
    Hopen dat we bij de outlet een kamertje vinden voor dezelfde prijs als een tweedehands ;)

Kaatje92 vindt dit leuk.
  5. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hier ook wel de planning voor een 2e kindje, dat heb ik als argument ook al aangedragen :)
    Kamertje tweedehands kan ik nog wel mee leven uiteindelijk denk ik :cool:

Ella1988 vindt dit leuk.
  6. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Je zegt het precies goed! Je krijgt je eerste kindje en dan wil hè alles meegemaakt hebben en samen op zoek naar de perfecte kamer en wagen!
    Het is inderdaad niet alleen het tweedehands, maar ook dat de keus gewoon minder is! Ik zal met een kamer en wagen van marktplaats denk ik toch altijd water bij de wijn moeten doen...!
    De bopita outlet gaan we over 2 weken bezoeken toevallig!

Kaatje92 vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik zou als compromis proberen om voor nieuw maar lang bruikbaar te gaan. Bijvoorbeeld een kast die niet typisch voor een baby kamer is. Zoals bijvoorbeeld een pax. En de genoemde hemnes ladekast is ook wel voor andere doeleindes handig. Wij hebben hem ook gebruikt voor de slaapkamer tv en spel computers. Nu staat er 1 in de hal voor buitenkleding.

Hakoek vindt dit leuk.
  8. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Nou die hemnes heb ik ook aan gedacht al!! We hebben hem op onze slaapkamer ook, maar hij is zo lekker breed om als commode te kunnen gebruiken!

JosjeM vindt dit leuk.
  9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Precies en later kan hij ook voor andere doeluiteinden gebruikt worden, zoals hier boven al genoemd wordt! De grote variant heeft sowieso veel opbergruimte, dus je kan er een hele tijd mee vooruit.

Hakoek vindt dit leuk.
  10. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik kan me het zo voorstellen haha.

De Joolz is ook een prachtige wagen :thumup:

Leuk dat je naar die outlet gaat (ze hebben daar trouwens ook boxen staan).

Wij hebben het ledikant vandaar en die was echt wel 50% goedkoper. De commode hebben wij van Ikea (een hemnes heet het geloof ik) omdat die wat hoger zijn dan de gemiddelde commode:D! Dus wij hebben niet een hele set van de outlet.

Heel veel plezier met shoppen maar dat zal vast lukken :roflmao::p

11. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Jaa maxi cosi/ autostoeltje sowieso nieuw, precies dat argument, je weet nooit wat ermee gebeurt is..!
    De kinderwagen over een aantal jaar goed doorverkopen heb ik ook al aangedragen :cool:
    Eerst hopelijk 2 kindjes van onszelf erin en dan marktplaats op om iemand blij te maken ;)

Klopt ook wel van de kamer, is makkelijker eigen te maken, heb je gelijk in!

MDK vindt dit leuk.
  12. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik hoop bij de bopita outlet te slagen. Naar mijn idee goede kwaliteit tegen een betere prijs.
    Bedankt voor je tip van de kledingkast! Zeker iets om rekening mee te houden om
    die niet te klein te nemen :)
    Qua kinderwagen heb ik wat hoop op de mazzeldagen bij prenatal eind september... :thumup:

13. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ja je hebt gelijk hoor wat betreft het kamertje.
    Ik merk dat ik door deze reacties wel wat milder over het kamertje ben gaan denken. Klopt ook wel wat je zegt, na een paar jaar een nieuwe kamer die veel langer mee moet..!
    Maar die wagen moet nieuw :roflmao:
    Ik ben niet zo van het opknappen van meubels, ooit 1 keer gedaan met een kast van oma en had halverwege zoveel spijt :confused: Een vriendin van me doet dat ook en het ziet er heel mooi uit, dat wel! Heel sfeervol.

Liefeling vindt dit leuk.
  14. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93

Jup, hele goeie!!!

15. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Het hoeft zeker geen set te zijn! Mag ook van andere winkels of merken. Als er maar iets van te maken is :)
    Die hemnes heb ik ook al aan gedacht!

16. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Goede tip van de kast! Sowieso hoeft de kamer niet per se een set te zijn, als er maar iets van te maken valt :)
    Ik wil een mooi kamertje, geen verzameling van ditjes en datjes zeg maar. En dat kan ook zeker als iets geen set is!

17. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Nou ik heb al goede tips gekregen in ieder geval!!
    Ik zie het weer een beetje zitten nu :)

Katelynn vindt dit leuk.
  18. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Grappig, hier is het precies andersom :roflmao:

Wij hebben compromissen gesloten. Voor de kinderwagen wilde ik niet meer dan 400 euro uitgeven. Toevallig stopte de babyspeciaalzaak hier op de hoek ermee: dikke uitverkoop. Voor 430 euro een prachtige nieuwe wagen (Mutsy Evo Farmer), incl. voetenzak, regenhoes en buggyinzet.

De wieg hebben we ook nieuw gekocht bij de BabyDump. Hebben daar incl. matrasje zo'n 100 euro aan uitgegeven (mijn vriend kan heel goed kletsen :D).

Voor de box heb ik m'n vriend echt om moeten praten. Zo'n ding kost een vermogen en verliest heel snel z'n waarde. Dus de box 2ehand gekocht (35 euro betaald, nieuwwaarde 330 euro). Matrasje wel nieuw en het boxkleed gaan we ook nieuw kopen.

Badspullen uit hygiënisch oogpunt nieuw. Hebben een prachtige Luma badset gekregen van schoonouders. Precies degene die ik graag wilde :D
    Eigenlijk had ik nog een badset van m'n dochter, maar staat nog bij m'n ex en dochter speelt er nog regelmatig mee/in daar. Zeker in de zomer. Dus mag 'ie lekker houden :thumup:

Wat de babykamer betreft: die komen we tekort :roflmao: We verhuizen volgend jaar pas naar een eengezinswoning (nu een appartement). Dachten eigenlijk dat het wel even zou duren voordat we zwanger zouden raken. Maar 6 weken nadat m'n spiraal verwijderd was...: ja hoor, zwanger! :D

Edit: autostoeltje groep 0 hebben we nieuw gekocht, maar wel, wederom, met dikke korting. Mooie nieuwe Maxi Cosi voor nog geen 80 euro. 2ehands Weet je nooit wat ermee gebeurd is en veiligheid voor alles!

19. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Haha moest erg lachen om je laatste zin!
    En knaagsporen... :roflmao::roflmao:
    Inderdaad wiegje mag zeker van marktplaats voor die 3 maanden dat we het gebruiken (en dat ie ook door iemand anders gebruikt is! En nog geen tandjes, dus geen knaagsporen :p)

20. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Wat een geluk hebben jullie gehad met de wagen!!
    Ik hoop ook nog tegen een mooie aanbieding aan te lopen :)
    Badspullen gaan zeker nieuw, daar is vriend het ook mee eens gelukkig!

Succes zometeen met de verhuizing. En wat fijn dat je zo snel zwanger was!

Deel Deze Pagina