Vriend wil 2ehands, ik wil nieuw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hakoek, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Nou dames,

Bedankt voor alle reacties!
    Zo te lezen ben ik niet helemaal gek, maar ik ben door jullie ook wat milder geworden wat betreft het kamertje.
    Vanmorgen zat het me gewoon erg hoog allemaal ;)

Ik wil het gewoon zo graag perfect hebben voor ons kleintje. En hij wil dat natuurlijk ook, alleen verschillen we wat qua definitie van perfect ;)

We gaan er gewoon nog wat nachten/weken over slapen. Het komt uiteindelijk echt wel goed!

Bedankt!

AnnevandePol en RachelleNM vinden dit leuk.
  2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Jazeker! Ik was op dat moment pas 6 weken zwanger toen we 'm kochten :roflmao:

Dankjewel! En succes met strijden :p

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Grappig hier was de discussie andersom. Uiteindelijk wel alles nieuwe gekocht omdat Mn vriend zn tweede auto had verkocht en dus de helft daarvan erin wilde stoppen. Dus geld was geen maar meer en kwam dus alles nieuw.
    Maar eerlijk voor heel veel dingen kijk ik nu ook weer gewoon op Mp en krijg ik idd van vrienden etc. Want zoveel van het spul gaat maar zo kort mee dat ik het niet waard vind om er veel geld aan uit te geven.
    Blijft ook een sport om wat leuks te vinden of juist heel erg afgeprijsd nieuwe voor dezelfde prijs waarvoor het op Mp gaat. Ook nog een tip in de outlet gedeeltes kijken.
    Heb via een opruimingsuitverkoop tula draagzak op de kop getikt nieuw voor minder dan ze op Mp bijv.

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Bij de 1e hadden we alles 2ehands. Alleen het matras was nieuw. Financieel hadden we het gewoon niet mega breed.

Nu bij de 2e wel alles nieuw gekocht, maar ook echt niet de hoofdprijs betaald.
    Commode was €180
    Bed €100
    En een kast hebben we niet, maar de commode is extra groot. Het hoeft echt niet allemaal duur te zijn.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.363
    113
    Vrouw
    We hebben hem voor twee kinderen tegelijk kunnen gebruiken. Boven de ladekast hebben we een hemnes kapstok met roede om kleding te hangen. Met deze twee samen waren we voor 180 euro klaar qua kast ruimte. Als je het wil zien maak ik wel even een foto.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Misschien nog een tip:

Wij hebben de babykamer neutraal gedaan. Schattig behang en mooie gordijnen waar zowel blauw als roze prima bij konden. Met en roze of blauw laken, deken en hoes om waskussen heb je al gauw een meisjes- of jongenskamer vind ik. Toen ik zwanger was van de 2e niks meer aan het kamertje hoeven doen, alleen andere kleur lakentjes in bed. Dat wilde ik sowieso want alles van de oudste was erg verwassen en dun geworden. Maar bij de 2e geen nieuw behang of nieuwe verf hoeven doen. Scheelde heel wat geld (en tijd en moeite).
    Later ook veel slaapzakken enzo neutraal gekocht, blijkbaar had ik al het voorgevoel dat de 2e een jochie zou zijn haha. Maar scheelt veel geld dat ik nu niet alles opnieuw hoef aan te schaffen.

7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik heb wel alles nieuw gedaan, het geld was er en ik vond het gewoon belangrijk voor mezelf dat het helemaal naar mijn smaak was en zonder krassen.
    De wagen heb ik voor een mooie prijs verkocht nog

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    O ja en onderhandelen idd! Wij kochten complete babykamer en man is een onderhandelaar. Werd gratis thuisbezorgd (daar betaalde je tarief voor zwaar transport) en 40 euro eraf sowieso

9. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Waarom wij geen 2de hands kinderwagen hebben genomen... Vanwege de prijs veel te veel vragen ze voor een wagen die 3 jaar gebruikt is.
    Daarom zeiden wij ook dan liever een nieuwe en als we hem niet meer nodig hebben verkopen we hem wel

10. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Wij hebben een zgan bugaboo via mp. Je ziet echt niet dat hij gebruikt is! Soort showroom model :D
    Wel nieuw matrasje voor gekocht.

Kamertje is allemaal echt oud. Fam. Ledikant, wiegje en rotan kast. Comode hadden wij al in ons oude huis als extra servieskast. Voor wieg en ledikant uiteraard nieuwe matrassen gekocht. Deze waren er sowieso ook niet meer :)

Wij hebben er voor gekozen om maxicosi en isofix tablet wel nieuw te kopen ivm veiligheid.

11. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik zou zeggen, indien er nog een kinderemwens is, dat je het volgende keer niet meer hoeft te kopen. Als iets eenmaal in elkaar is gezet en losgemaakt word, is het meestal niet meer stabiel als je hem weer monteert.

En euh.. betreft de kinderwagen zou ik zeggen dat het 2ehands niet slim is om te kopen omdat je dan geen garantie meer hebt.

12. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Misschien heb je hier nog wat aan , de van Asten baby store (geloof in Eindhoven). Toen wij eruit waren met onze wagen heb ik deze hier besteld in een 3delige set - wagen de zit de bak en stokkes maxicosi voor een mooie prijs. Bij deze winkel heb ik ook beddengoed hydrofiel doeken enzovoorts besteld omdat die vorig jaar ook een mooie prijs hadden.
    Deze winkel heeft vaak aanbieden en heb de joolz ook regelmatig in de aanbieding gezien.

13. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Dit dus.
    Ik ben misschien niet de juiste om het te zeggen, want bijna alles wat ik heb is tweedehands.

Maar misschien kun je afspreken om alleen nieuw te kopen wat heel lang mee kan. Een commode waar het blad vanaf kan zodat het een kastje is. Een normale maat kast die je daarna ook nog kunt gebruiken, stoel die je ook in je woonkamer zou zetten, etc.
    Alles met baby- ervoor is extra duur voor hetzelfde product.

Zonnestralen en Katelynn vinden dit leuk.
  14. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook meubels en kinderwagen 2e hands. Ik vind het vooral zonde van het geld. Kindje ziet het niet.
    Ik bewaar dat geld dan liever voor bijv een nieuwe kinderkamer als ze 3/4 jaar zijn. Dan maken ze het zelf ook bewust mee.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier precies andersom.
    Ik stond open voor bepaalde dingen 2dehands.
    Man wilde alles nieuw hebben. Heeft duizende euro's gekost.
    Achteraf echt spijt gehad, dat we zóveel geld eraan uit hebben gegeven.
    Maar ach, het was wel weer naar ons zin. ;)

16. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    #56 Marisje89, 18 aug 2019
    Laatst bewerkt: 18 aug 2019
    Ik had bij de eerste een nieuw kamertje en 2dehands kinderwagen. Lang verhaal is bij ex blijven staan. Dus in mijn eigen huis 2dehands kinderwagen en ledikant van kennissen en een hemnes kast als commode.

Nu een heel kamertje nieuw. Met weer een hemnes en malm kast van de Ikea. Ivm opbergruimte en een nieuw ledikantje bij van Asten voor 70 euro weten te scoren in de aanbieding. Wel een simpele aangezien mijn oudste zn ledikant zo gesloopt had met letterlijk er in springen en schudden. Was ik onder de 300 klaar.
    En een nieuwe kinderwagen en maxicosi nieuw dat koste wel wat. Denk dat we 1000 euro uitgegeven hebbenmet kamertje maxicosi en kinderwagen.
    Lakentjes dekentjes rompertjes en noem alles maar op alles bewaard van de eerste. Wel paar dingen die ik nog ga halen met kleertjes. Maar het is zo goed als af.
    Box en badspullen heb ik allemaal nog.

Dus ja ik snap je echt wel en je vriend ook maar als je weet dat het voor een eventuele tweede gebruikt word. Vind ik het geld echt wel waard ligt ook echt aan je smaak natuurlijk. Wij hebben nu een leuk kamertje voor weinig.
    Autostoel sowieso nieuw. Je weet nooit wat er mee is gebeurd. Shoppen is juist het leukste wat er is en het hoef echt niet duur te zijn.

17. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Precies dit.
    Ik heb me aan dat feit zo ontzettend gestoord toen wij gingen ‘baby’ shoppen!!

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Een kinderwagen zou ik (als de middelen er zijn) zeker nieuw kopen, die wordt zo intensief gebruikt en zeker als je meer kinderen wilt haal je die investering er met gemak uit. Onze wagen is nu bijna 8 jaar oud en kind nr 3 ligt er in en dat gaat echt nog prima, maar hierna is hij ook wel echt aan z’n einde hoor. De bandjes hebben we al vervangen, die waren een beetje poreus geworden en ook verder merk je echt wel dat het een ouwetje begint te worden die een hoop kilometers heeft gemaakt en altijd zwaar beladen is geweest met boodschappentassen en zo. Zeker voor een nieuwe gaan dus, die je zelf helemaal op kunt rijden. Daarnaast kun je een wagen die nog wel in perfecte staat verkeert best aardig verkopen, dus dat is ook een optie.

Qua kamertje wil ik je vooral meegeven om eventueel voor nieuw, maar goedkoper te gaan. Wij hadden alles nieuw (mijn man haat tweedehands, die wordt al geïrriteerd als ik kleertjes van een vriendin krijg of zo ;)) en ik ben toen ook (lekker hormonaal) volledig los gegaan op prachtige en peperdure Bopita meubels, dure kinderstoel, enzv. En uiteindelijk vond ik een hoop van de goedkopere ikeaspullen eigenlijk veel praktischer en had ik spijt van de dure zooi die we hebben gekocht.

19. girlmom1989

girlmom1989 Bekend lid

21 mrt 2019
    567
    668
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als ik naar me partner zou luisteren was het hier ook tweedehands hij is echt koppig en met geen mogelijkheid om te praten, heb enkel de wieg tweedehands gekocht omdat de nieuwe rieten wiegen niet mijn smaak waren.
    Alle overige meubels en de kinderwagen heb ik gewoon nieuw gekocht en gezegd dat hij zijn deel maar mocht besteden aan andere dingen.
    Kleding denkt hij gelukkig anders over die mocht ik wel na de goede termijnecho nieuw aanschaffen en hij doet met zijn deel maar de grotere maten na de geboorte:D

20. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Ik ben 100% team je man, sorry!
    Ik vind het echt zonde van het geld, maar ook van de materialen om alles nieuw te kopen. Bij onze eerste hebben we een kamertje overgenomen van mijn nichtje, daar hadden haar drie kinderen al gebruik van gemaakt. Daarna hebben onze drie kinderen er in gelegen en daarna is het doorgegaan naar een vluchtelinge die helemaal niets had voor haar baby(via de verloskundige). Het zag er nog bijna perfect uit, er mistte toen alleen een deurknopje.
    De wagen hadden we van mijn vader gekregen, maar anders zou ik die ook tweedehands gekocht hebben.

Louise11110, Koektrommel en AnnevandePol vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina