Vriend wil 2ehands, ik wil nieuw

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hakoek, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

suuske25 Actief lid

22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Kamertje kan zeker 2e hands..vaak zijn babykamertjes nog in super goede staat. Keer een doekje eroverheen en klaar. Ik zou zeker wel voor een nieuw matras gaan en verschoningskussen. Daar ben ik dan wel heel erg kritisch op! Box had ik ook 2e hands. Maar bijv het boxkussen en matras had ik dan wel weer nieuw. En kleertjes had ik nieuw en 2e hand gemixt (2e hands was dan vaak merk zoals z8, noppies en name it). Kleertjes voor de eerste maanden slijt bijna niet en kan makkelijk nog een ronde mee inderdaad.

Een wagen had ik bij de eerste ook nieuw! Dat vondt ik gewoon frisser op een een of andere manier :rolleyes: en ook fijn om 'iets' nieuws te kopen. Maar als je goed kijkt heb je een nieuwe wagen ook voor niet duur. Genoeg aanbiedingen en uitverkoop overal. Dus ik zou met je vriend een compromis sluiten op deze manier :thumup:

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    Precies dit.
    Wie zegt dat tweedehands kamertje of kinderwagen ernstige gebruikerssporen moeten hebben?
    Wij hebben een prachtige tweedehands babykamer overgenomen via marktplaats €250 En een mooie bugaboo cameleon voor €300.
    Ik vind het juist raar dat je een nieuwe kinderwagen voor bijna €1000 zou willen kopen.

Koektrommel en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
    Oké zijn ook wel goedkopere kinderwagens natuurlijk. Maar ik wilde graag een bugaboo vanwege het formaat en handigheid (kleine auto, kleine koffer) dus daarom tweedehands aangezien ik geen €800 ga betalen voor een kinderwagen.

Ligt er een beetje aan wat je wilt. Je hebt ook nieuwe voor €300.

Maxicosi hebben we ook tweedehands overgenomen. Als er nog een tweede kindje komt, wil ik graag voor een tweedehands andere kijken die voor max 2 kindjes is gebruikt, aangezien deze die we hebben inmiddels door 4 kindjes is gebruikt..

4. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Meubels IKEA super goedkoop en je kan ook meubels kiezen die tot de puberteit goed zijn ,Behalve een bedje , en een wagen kan een richting afwijking hebben tweedehands omdat de vorige eigenaar leunde aan een kant .

5. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier de hemnes als commode, kledingkast van woood en ledikantje via wehkamp. Die typische babykamers zijn echt onzin en ontzettend duur.. beter maar meteen aan de toekomst denken;) Alles ook gewoon wit zodat het tijdloos is :)

Kinderwagen ook 2e hands maar aan de wagen is niet te zien dat ie gebruikt is, zo zuinig waren ze erop geweest! Wel ben ik helemaal los gegaan op de accessoires. Op instagram zijn zoveel leuke shops te vinden en de accessoires maken het uiteindelijk af, dus daar steek ik liever wat meer geld in!!

Wij zijn wel vooraf naar allerlei babywinkels geweest, inderdaad voor de voorpret en te kijken wat we leuk vonden...

Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Salentein

Salentein Niet meer actief

Wij hebben de kinderwagen nieuw gekocht vooral vanuit het oogpunt meerdere kinderen te willen (en ook gekregen te hebben) en ondertussen dus al ruim 5 jaar in gebruik. En ik kan hem straks zelfs nog doorverkopen! Dan valt de prijs best mee. Als ik een tweedehands had gekocht had ik misschien bij de tweede de aanschaf nog een keer moeten doen. Ook niet veel goedkoper uit dan dus...

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Kinderwagen nieuw lijkt mij goed te verdedigen. Als je nog meer kinderen wil, gaat zo’n wagen lang mee en krijgt veel te verduren. Daarom ben ik blij dat wij onze Joolz Geo nieuw hebben gekocht. Nu bij nr 3 als ik ernaar kijk kan die niet met goed fatsoen nog op marktplaats.

Kamertje: wat je nodig hebt in het begin is een ledikant en een commode. Meer niet. Als je commode lades heeft, kunnen daar echt wel kleertjes en hydrofielen enzo in. Die kun je heel goed ook bij Ikea kopen. De Hemnes ladekast is een prima commode. En een ledikant tweedehands zou ik ook niet snel doen. Als ik bij ons kijk, zijn ze wel behoorlijk afgeknaagd :).

Succes met je keuzes.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De kast en bed zijn tweedehands. Ben nu nog op zoek naar de hoge ladenkast van hemnes via mp. Commode kreeg ik van mijn moeder maar ik had hem anders tweedehands gekocht. De fauteuil wilde ik nieuw ivm stof. De wagen gekregen van mijn opa en oma maar anders had ik deze ook tweedehands gekocht. Box, speelgoed, kruiken, maxi cosi voetenzak is tweedehands. Ik ben niet van tweedehands textiel tenzij van bekenden.

Zou je wagen nieuw doen en meubels tweedehands.

9. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Wij hebben gewoon zowel op marktplaats gekeken als ook echt door de winkels gelopen. Als het niet om geld draait kan je altijd kijken of je het het ook waard vind toch:). Als jullie dan een kamertje tegen komen en je denkt

Ja dit is het, en ik wil hier wel 300 euro meer voor uitgeven dan dat andere kamertje dat je bv hebt gezien op mp, dan is het op dat moment prima toch? Of als je denkt van dit kamertje is prachtig maar ik wil e ht niet die 500 euro meer uitgeven dan dat kamertje dat ook leuk was op marktplaats is 't ook duidelijk!

Wij twijfelden allebei en hadden zoiets, we gaan overal kijken en lopen er vast tegen aan. Zo kwamen wij juist onze kinderwagen voor een hele leuke prijs en goede staat tegen op mp, en hebben wij ons kamertje nieuw gekocht voor 600 euro bij de bopita outlet, hetzelfde kamertje hadden we op marktplaats voor 400 euro gezien en was nieuw iets van 850 euro. Vond 600 euro mooi voor dat ene krasje dat aan de achterkant van de kast zat :):)

Mijn tip, overal lekker kijken, nieuw en op marktplaats, en als je denkt: voor deze prijs ben ik heel tevreden gewoon lekker doen :D

AnnevandePol vindt dit leuk.
  10. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wij wouden alles nieuw (man zen eerste en hebben een aparte smaak vonden 2de hands nergens ons zin) wel heel veel in korting gekocht! Kamertje van 1900 euro naar 638 euro (toonzaalmodel wel naar onze smaak en zin)
    Badje ook aan helft van de prijs. Reiswieg en autostoel ook gewoon nieuw aan korting. Kleertjes in solden meeste aan 50% korting etc...
    Hebben zo met uitkijken en vergelijken al enkele 1000en euros bespaard op alles. Maar wel alles nieuw :) en met garantie.
    Vind niets mis met 2dehands maar sommige dingen waren nieuw zelfs goedkoper.
    Heel goed kijken, vergelijken en rond gaan kijken. Heel vaak kinderwagens showmodel aan fikse kortingen gezien ook.

11. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou de kamer 2e hands doen, maar wel kritisch kijken! Dat hebben wij een beetje teveel nagelaten en heb daardoor echt spijt dat ik niet toch nieuw gekocht heb. We hadden een hele specifieke smaak voor de kamer en konden daardoor weinig vinden wat we leuk vonden. Maar ding hangt half in elkaar. Erger me rot, al met de oudste. En dan moeten we nu dus nog zeker een jaar wellicht 2 jaar ermee door.

De wagen hebben we nieuw gedaan. Erg blij mee!

12. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Zo kocht mijn vriendin een complete babykamer bij een babyzaak voor weinig.
    Het was een demo model.
    Mankeerde niks aan, had alleen als demo model gediend.
    Echt zonder krassen etc en werd nog gratis thuis bezorgd en in elkaar gezet ook.
    Voor 1/3 van de nieuwwaarde.
    Ze vond dit via MP.

13. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Hier hadden we beiden wel tweedehands, behalve matras en maxicosi.

Hier ging de wandelwagen 1 jaar mee, toen gauw dat logge ding eruit en buggy erin!
    Bij kind nummer 2 weer via mp gekocht en die liep met 1,5 jaar los mee of met de loopfiets.

Ik had een prachtige babykamer via mp gekocht en voor 2 kinderen gebruikt en daarna weer verkocht. Gewoon rondshoppen!

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    Wij hebben onze meubeltjes nieuw gekocht. Ik vond alleen de prijs kwaliteit verhouding bij sommige winkels zo tegenvallen. Wilde dan liever van een goed en duur merk, tweedehands kopen. Tot ik hoorde van de bopita outlet. In de buurt van Arnhem. En daar zijn we hartstikke geslaagd! Toch nieuwe meubels, kostte alsnog genoeg, maar heel veel korting!

Kan je er gelijk een leuk dag uitje van maken. Mijn vriend en ik maakten er meteen een weekendje weg van :$

Deel Deze Pagina