Hey dames, sinds die warme week van 3 weken geleden loop mijn dochter rond met een flinke uitslag! Begonnen in de luier, verspreid zich nu aan de binnenkant van haar bovenbeentjes! HA gebeld, zeggen sudocreme smeren! Ik heb alles al geprobeerd,maizena, mentholpeder, zinkzalf, sudo, natusan etc.. En niks helpt! Gevolg, het loopt alleen maar meer uit..! Heeft iemand een tip! De dokter zegt hardnekkige luier uitslag.. Maar loopt die tot over dr beentjes? Ze heeft sinds haar geboorte pampers ( ze is bijna 2 ) en heb er nog nooit problemen mee gehad!
Heeft de ha het gezien? Is het niet iets anders dan een gewone uitslag? Nogmaals terug gaan? Heb je luchten, dus blote billen zonder iets erop ook geprobeerd? Sorry verder geen tips. Succes!
Mijn zoontje heeft het ook een keer erg gehad, de huisarts vroeg toen aan mij of de sudocreme nog wel "lekker" uitsmeerde of er over heen "gleed" (het hecht dan niet meer de huid) Het gleed er dus over en dat betekende een schimmelinfectie, zalfje van de apotheek en je zag het als sneeuw voor de zon verdwijnen, dus naar de huisarts toe!
Herkenbaar onze zoon heeft het ook gehad. En met sudocreme ging het totaal niet over en net als wat Suus zegt het bleef ook niet goed zitten... Voor prikken naar het CB geweest en toen zei de verpleegkundige dat het waarschijnlijk een schimmel was. Dus zei adviseerde mij Daktarin te halen bij de drogist. En binnen no time was het over!!
Hey dames, ik mocht net toch nog ff snel langskomen! En het is echt luier uitslag, maar ik gebruik sinds kort nieuwe billen doekjes! Die witte van pampers sensitive met aloe-vera. Kan zijn dat ze daar nie tegen kan! Dus advies voor t weekend, lekker in de blote kont thuis buiten laten aanmodderen, schoonmaken met een washandje ( voorzichtig deppen ) en voorzichtig met de föhn erop zodat het goed uitdroogt ( laatste moet ik nog ff over denken.. ). Het is geen schimmel infectie, het is een flinke uitslag.