Vriend wil absoluut niet op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door gaab27, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat hij het er met collega's over gehad heeft. Ga nu even uit van het postieve- en niet van het negatieve; dat zet anders al zo de toon voor een volgend gesprek. Probeer hem er nu zelf over te laten beginnen. Hij heeft tenslotte al een goede stap gezet. Laat hem aan het idee wennen en kijken waar jullie heen willen en kunnen.

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Weet je ook waarom hij niet wil? Ik bedoel: is het geld de echte reden of zit er misschien meer achter? Want geld is natuurlijk wel de meest makkelijke reden, die je overigens ook heel makkelijk kunt weerleggen ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Reizen is hier waar wij altijd heel erg naar uitkijken. Nu met kinderen moeten we ons wel aanpassen en kiezen we een vakantie die bij de kinderen past. Dit jaar blijven we in Nederland (ook omdat we net de badkamer gedaan hebben) Denk ook eerlijk gezegd dat ik niet met iemand zou kunnen leven die niet van op vakantie gaan houdt...

Je zou natuurlijk eerst een korte vakantie kunnen doen, kijken hoe het bevalt?

4. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    We kunnen het wel missen hoor, financieel maar is gewoon een smoesje voor hem.
    Ik denk zelf dat hij het eng vind want hij is nog nooit op vakantie geweest ook niet toen hij jong was met zijn ouders, dus hij kent heel het principe op vakantie gaan niet.
    Dus ik vind gewoon dat ie het een keer moet proberen!!

5. knap

knap Niet meer actief

Als je hem zo ver krijgt kies dan voor een vakantie dicht bij huis. Zo dat hij zich een beetje thuis voelt in de omgeving. Genoeg te doen in de omgeving Den haag toch.

Eerst eens een weekendje. Stel dat alleen eens voor. Wie weet krijgt hij dan de smaak wel te pakken.

Sommige type.s moet je echt overtuigen van het nut vakantie. Even er uit even wat anders. Meer tijd voor elkaar ect.

Maar begin dicht bij huis. Bijvoorbeeld duinrell is die daar al eens geweest daar heb je ook plekken om te logeren. Dicht bij . ect..

Stel dat alleen eerst eens voor. Maar snap het wel hoor iemand mee trekken die er eigenlijk geen zin in hebt dan is de vakantie lood zwaar.

Succes ermee.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.140
    113
    Kijk dat verklaart al een hoop he. Ik zou het dan inderdaad rustig opbouwen, dus niet gelijk een zonvakantie naar de dominicaanse republiek ;), maar lekker een weekendje (nachtje) scheveningen ofzo. En vanuit daar uitbouwen.

7. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn vriend was ook nog nooit echt op vakantie geweest, ja familie bezoekjes. Hij stond er wel voor open, maar het boeide hem weinig en veel moeite deed hij er niet voor. Nu zijn we in mei een weekje naar Turkije geweest met mijn hele familie omdat me opa en oma zoveel jaar getrouwd waren. En er is echt een wereld voor hem open gegaan. Hij vond het heerlijk, en wilt graag ook weer terug en snel een keer naar Istanbul. Voor mij zijn vakanties ook echt heel belangrijk, het liefst zou ik heel de wereld afreizen. Maarja het was een begin haha

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    idd!!!
    en wie weet krijgt hij dan ook de reis kriebels te pakken!

op vakantie gaan is zoooooooooooooo leuk!!!

9. Maria1986

Maria1986 Actief lid

20 jun 2012
    163
    41
    28
    Vrouw
    NULL
    Duitsland
    Dat lijkt me echt heel vervelend, de mijne is het tegenover gestelde hij gaat vaker zonder mij dan met mij ;)
    Zou je het hem niet kado kunnen doen of als een verrassing? Wie zegt daar nou nee tegen :D

10. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hihi we wonen in Den Haag dichtbij Schevingen maar daar wil hij ook nooit heen maar hij wil ook nooit naar de bioscoop of uiteten of naar de derentuin of mee naar een verjaardag of mee naar mijn ouders.

Dus hij wil gewoon NIKS.

Conclusie ik heb een saaie man aan de haak geslagen

11. Jel

Jel Niet meer actief

Wat lastig lijkt me dat.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh wat een ramp, ik zou echt niet samen kunnen zijn met zo'n man. :)Zou helemaal gek worden! Ik moet gewoon reizen, vakantie vieren en leuke uitstapjes maken anders word ik heel ongelukkig. Ik heb ook niet echt advies voor je, als hij echt niet te porren is om zelfs maar IETS te ondernemen dan houd het snel op denk ik. :( Wat er niet in zit zal er ook niet uitkomen...:) Sterkte, dan maar gewoon lekker op reis met vriendinnen of een reisorganisatie. ;)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh ergens in de binnenlanden van Turkije waar zijn ouders een huis hebben in een dorp waar mensen 30 jaar achterlopen. Doei. Of rondtrekken met een auto door Turkije maar dat is ook niet echt fun voor 3 kleine kinderen onder de 5 jaar.

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb ook een man die niet zo van uitjes en vakanties is.
    We hebben nu de afspraak dat we minimaal 4 keer per jaar (een keer per kwartaal) iets leuks gaan doen samen...met of zonder zoon, dat maakt niet uit, maar wel iets leuks doen.
    Vakantie, ik heb aangegeven zo wie zo ieder jaar even weg te willen, manlief heeft nl een eigen zaak, dus thuisblijven is werken voor hem.
    Mijn moeder heef ergens in nederland een vakantie huisje heerlijk midden in de bossen, daar gaan we dan 1 keer per jaar een weekje heen en eens in de 3 jaar gaan we ook echt richting buitenland.
    Hij is van thuis uit ook niet gewend om op vakantie te gaan.
    Dus probeer samen met hem tot een oplossing te komen van prima, niet ieder jaar maar om het jaar of om de 2 jaar wel een keertje weg, en als hij het spannend vind, begin je gewoon met een vakantiepark ergens in nederland en bouw je het zo steeds verder uit.
    Een relatie is nu eenmaal geven en nemen en als je tot een compromis komt dan heb je beide wat je zou willen.

Succes!

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home
    oh wat vreselijk lijkt me dat.
    ik ben zelf echt dol op reizen, dagjes weg, leuke spontane dingen doen.
    gelukkig mijn man ook, zou dat echt niet willen missen.

maar hij moet toch wel eens naar verjaardagen van familie/vrienden? is het niet zo dat hij er tegenop ziet maar als hij er eenmaal is het toch wel erg gezellig is?
    anders boek je gewoon een nachtje weg hoeft niet ver te zijn maar gewoon even er tussen uit dan zeg je dat jij dat gewoon even nodig hebt met zijn 2en.
    ik kan het me echt niet voorstellen dat je altijd thuis wil zitten.

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Jij hebt je drie jaar aangepast aan hem door niet op vakantie te gaan. Ik vind het eerlijk gezegd wel tijd dat hij zich ook een keer aan jouw wensen aanpast.
    Dat enge kan je misschien omheen door een westers land te kiezen, een plaats waar de mensen/omgeving/eten vergelijkbaar zijn met thuis :) Wie weet hoe leuk hij het vindt.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Lastig ... Ik zou dit serieus eens bespreken. Ik geloof ik dat ik gek zou worden. Nu is het niet zo dat wij ieder weekend onder de pannen zijn. Wij werken veel en zijn vaak blij dat we in het weekend even rustig op de bank kunnen hangen, niets doen. Maar af en toe dan gaan wij toch zeker wel een bioscoopje pakken, of een sateetje eten ergens. En vakanties willen we gelukkig wel, hoewel dat financieel niet altijd past.

Maar echt nooit iets willen doen dat zou echt een probleem zijn voor mij ...

18. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Van mijn vriend hoefde het ook nooit zo. Sinds een half jaar gaan wij 1x per maand bij de Griek eten op Kijkduin, zijn we er toch samen even uit.
    Ik werk onregelmatig dus het is altijd even puzzelen.

Op vakantie hoeft van hem ook niet zo :( Misschien kan je met hem praten dat je echt een keer op vakantie wilt en dat hij desnoods een land uitkiest?

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Oei wat lijkt me dat moeilijk zeg om met zo'n iemand samen te leven, ik zou het in ieder geval niet kunnen:$ Vakanties zijn voor mij heel belangrijk, gewoon even lekker er tussen uit zijn en in een andere omgeving zitten. Op vakantie gaan is voor de kids ook gewoon leuk, lekker spelen met andere kids en elke dag zwemmen e.d.

Gelukkig heb ik een man die er net zo over denkt, hij werkt het hele jaar hard dus wij gaan zeker 2 a 3x per jaar op vakantie:D Daarnaast heel af en toe uit eten, naar de bios, een dagje uit (pretpark/dierentuin e.d.) en op visite.....het maakt het leven een stuk leuker, tenminste ons leven wel:)

Jouw man klinkt idd als een saaie piet zeg;)

20. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik dit zo lees, denk ik dat je 2 dingen kunt proberen:
    1. met je vriend afspreken hoeveel uitstapjes en vakanties jullie wèl maken
    2. zelf uitstapjes maken en/of op vakantie gaan, met een vriendin, familielid, groepsreis of voor mijn part alleen (met of zonder kind).

Het lijkt me dat je het niet je leven lang gaat volhouden om met hem mee te blijven doen met thuisblijven. Dus zul je het op de een of andere manier moeten organiseren dat jij in elk geval nog eens ergens komt, en liefst ook af en toe samen.

Deel Deze Pagina