Heb niet alle reacties gelezen, maar hier ook een vreselijk spugend kindje gehad. Kon me zelfs na de nachtvoedingen verschonen. Niks bleef droog. Uiteindelijk bleek dat hij veel te veel dronk bij me. In 10 minuten, 1 borst en hij had zo 260 ml binnen! Wat hij niet nodig had gooide hij er gewoon uit. Stonk ook niet zuur ofzo. Na 6 maanden op de fles overgegaan (tegen spugen), maar ook gelijk vaste voeding geïntroduceerd en het spugen werd minder. Volgens de kinderarts een samenloop van omstandigheden; leeftijd, kunstvoeding, vast voedsel. Succes!
hier ook een mega spugertje gehad. Mijn dochter dronk als een tierelier, een echte schrok op. Ik gaf veel melk en zij dronk het gewoon allemaal op, met als gevolg dat de overtollige melk er gewoon weer uitgegooid werd. Het was meer een wasprobleem dan een gezondheidsprobleem, want ik geloof niet dat Amy er ooit last van heeft gehad. Bij haar heeft het al met al wel 18 maanden geduurd voordat het spugen over was (en nog, als ze teveel gedronken heeft wil er nog wel eens iets uit komen). maar goed, ik heb ook allerlei tips en trucs meegekregen, waaronder inderdaad er voor zorgen dat de toeschietreflex iets minder heftig was door alvast een beetje af te kolven. Ook schijn je Johannesbroodpitmeel met een theelepeltje te kunnen geven alvorens je gaat voeden, maar bij Amy zorgde dit voor een dusdanige belasting van haar maag dat ze daar weer krampjes van kreeg. Alhoewel infacol geindiceerd is voor krampjes heb ik het ook gedaan om de luchtvorming in de maag en het melk opboeren te verminderen met wisselend resultaat moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, belangrijkste is dat je baby gewoon goed groeit en goede plasluiers heeft. Amy groeide in die periode als een tierelier en ik kon een tijdje zelfs uit met het geven van 1 borst. Daarna nam mijn productie af en had ik opeens een hongerig kind, maar da's weer een heel ander verhaal
Mijn zoontje spuugde ook vreselijk. Ik kolf nu fulltime en geef de borstvoeding in een flesje met daar johannesbroodpitmeel doorheen. Dit werkt heel goed. En het leuke is dat iemand anders ook eens een flesje kan geven. Het nadeel is dat het wel wat omslachtiger is.