Rond welke weken krijg je echo's en onderzoeken? Graag ook medisch. Ik loop via het ziekenhuis bij een gynacoloog. Bedankt alvast
Ligt er aan wat de reden is. Ik loop in ziekenhuis omdat ik met IVF bezig ben. (Ook 3 vmk) Standaard is dan 1echo met 6-7 weken 2e echo met 9 weken en dan 12 weken echo. Het is wel zo dat ik altijd contact kan opnemen met het ziekenhuis als er wat is en desnoods tussendoor een gesprek/echo kan krijgen als het noodzakelijk is. Bv met bloedverlies/kramp etc
In dit land heb ik, als ik zo rond lees, veel geluk. Ik heb elke 4-5 weken een echo bij de frauenarzt (zit tussen verloskundige en gynaecoloog in) vanaf 7 weken, en tussendoor nog echo's in het ziekenhuis (20-weken echo, 36-weken echo)..
Ligt echt aan je reden bij mijn verloskundige 8 weken-11/12weken 20 weken echo, 35 weken. Dus best veel
Hier bij de gynaecoloog bij 8, 11, 14, 20, 24 weken. Daarna om de twee/drie weken een echo (ivm tweeling)
Hier erg veel echo's ivm de groei.hier met 6 en met 10 1/2 week echo gehad en krijg na de 20 weken echo eerst elke 3a4 en dan elke 2 weken een echo.om de groei en de placenta in de gaten te houden.en nog meer als daar reden voor is. Vorige zwangerschap was bij de verloskundige en had met 8,12,2 X 20 weken,28 en 36 weken een echo en nog met 12 weken een nekplooimeting.de 20 weken echo was 2X omdat ze telkens draaide dus ze niet alles konden zien.28 weken was een groeiecho en de 36 weken echo voor de ligging.
Ik heb de eerste echo's gehad op 6 weken, 9weken, 13weken, en 17weken.. de volgende is op 21 weken en dan terug zo'n 4weekjes wachten
Mijn eerste echo was met 12 weken.pretecho met 14 weken, met 20 weken een echo. 30 weken een groei echo en bij elke afspraak werd standaard een echo gemaakt omdat ik zoveel bandenpijn had dat ze niet konden voelen hoe de kleine lag.. Dus maakte ze een echo. Vanaf 16 weken liep bij de gyn.
Bij de gyn heb ik in beide zwangerschappen elke afspraak een echo gehad. Soms zelfs 2x als ik er direct voor een afspraak bij de echoscopist had
Vanwege chronische ziek zijn heb ik alle drie de zwangerschappen In het begin elke drie weken een echo gekregen, 20 weken echo in Nijmegen en vanaf de 28 weken elke 1,5 a 2 weken De laatste weken zou ik elke week een echo krijgen ( vanaf 36 weken) alleen ben ik bij de eerste twee met 36 weken bevallen, Bij de derde ingeleid met 37 weken Bij de eerste twee kreeg ik vanaf 18 weken elke week een ctg vanwege ssa antistoffen waardoor de kleine tot 28 weken zwangerschap kans had op een hartblokkade maar bij de derde was dit niet nodig omdat de kans klein was vanwege twee kinderen die het ook niet kregen en tijdens de echo het hartje extra goed controleren bleek voldoende
Hier bij de eerste elke controle een echo gehad dus in t begin (vanwege medicatie) om de 2 weken, daarna om de 4 weken en op t einde weer om de 2 weken Dit was overigens in het ziekenhuis.
Ik (medisch) in het ziekenhuis bij 4,7,9.5 weken. De volgende afspraak staat voor 17 december, dan ben ik 13.5 weken. Ik heb begrepen van mijn gynaecoloog dat de "gewone" verloskundige naar het hartje luistert via de doptone en in het ziekenhuis doen ze dit via een echo. Oh en ik heb elke 4 weken een afspraak.
lcl waarom bij de 4weken als ik vragen mag? ik heb diabetes en krijg zometeen met 7weken en een paar dagen mn eerste echo. wel heb ik in april een miskraam gehad en ik merk dat ik me nu best druk maak.
Hier elke controle bij de gyn een echo. Eerste met 6 week, toen met 7 1/2 week, 9 week, 12 week, 14 1/2 week, 18 week, 20 week, 23 week, 26 week, 29 1/2 week, 32 week.....en nog zeker een paar echo's te gaan! Vind t wel leuk.
Hangt ook een beetje van de situatie af. Hier een echo met 7wk ivm eerdere miskramen, met 9 wk, met 12 wk, guo met 20 wk en later bijna elke week één of meerdere echo's, maar dat lag dus echt aan de situatie. Onderzoeken waren ook situatiegebonden. Standaard controle afspraken waren volgens mij elke 3 weken en dan later elke 2 weken en vanaf week 38 elke week.
Bij mijn dochter met 9(termijn), 12(nekplooi), 16(eigen initiatief), 20(standaard), 30 en 32 weken. Groeiecho's, ivm met achterstand een keer herhaald. Deze keer pas met 11 weken eerste echo, en 16 weken weer op eigen initiatief. Dan straks 20 weken en dan vast weer een groei of liggings echo.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik gehad: Termijn Echo, 20 weken echo, 2 maal groei echos (33 en 36 weken). Verder keek de gynaecoloog altijd iedere controle kort. (5 minuten). Bij de tweede zwangerschap: Termijn echo, Nekplooi meting, 20 weken. Ik krijg nog met 30 weken voor de niertjes een echo, en 36 weken een liggingsecho. Nu loop ik wel onder de verloskundige.
Ik kreeg met 4 weken een echo (bleek achteraf ) omdat ik door een hele onregelmatige cyclus (eerste van 95 dagen en in de 2e ronde werd ik zwanger op dag 68) niet wist hoelang ik zwanger was en ik heb een traagwerkende schildklier, dus moest al vroeg in de zwangerschap naar de internist.
Ik loop bij de vk. De echo's die ik heb gehad zijn 8 wk, 13 wk(termijnecho), 20 wk(, 28 wk(groeiecho), 32 wk(groeiecho), 36 wk(liggingsecho). Zelf heb ik dan nog met 17 weken een pretecho gehad, en met 25 weken een 3d echo.