Ervaringen ICSI & MTHFR 677TT mutatie (bloedstollingsafwijking) gezocht.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Liesje82, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste forummers,

Binnenkort zullen mijn man en ik starten met onze 2e ICSI poging. Bij de eerste ICSI hebben 1 verse terugplaatsing en 5 cryo terugplaatsingen (totaal 8 zeer goede embryo's) helaas tot niets geleid.

De tweede ICSI willen wij in Gent gaan doen. Wat een verademing om hier behandeld te mogen worden trouwens! De afgelopen maanden hebben wij gewacht op de uitslagen van het R.I.F onderzoek dat daar is uitgevoerd. Alles blijkt goed te zijn op 1 onderzoek na: ik blijk een stollingsafwijking te hebben genaamd Mthfr 677TT. Ik heb hiervan de homozygose variant. De medicijnen die ik voorgeschreven heb gekregen zijn een hoge dosis foliumzuur (5mg) en vitamine b6 (50 mg). Daarnaast moet ik vanaf de terugplaatsing kinderaspirines gaan slikken.

Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met deze afwijking? Wie had nooit een innesteling en na het innemen van bovengenoemde medicijnen wel? Hebben jullie nog tips/advies?

Iedereen veel succes gewenst!

Liefs,
    Lies

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hi Liesje,

Hier is meer over te vinden op het forum van Freya.
    Daar zijn meerdere vrouwen die dezelfde afwijking hebben en met deze vitamine aanvulling en kinderaspirine zwanger zijn geraakt. Sommige zelfs zonder IVF/ICSI! (maar die hadden dan geen zaad problemen)

Ik heb zelf een afwijking op de MTHFR A1298C heterozygote, maar bij deze is het niet van invloed, maar wel de C677T.

Ik lees ook dat je in Gent onder behandeling bent.
    Ik ben na 7 ICSI's elders overgestapt naar Gent en vond het er ook een verademing.
    En belangrijker, ze hebben mij blijvend zwanger gekregen!

Er zijn dus genoeg succes verhalen te vinden in Gent en met jouw stollingsafwijking.
    Heel veel succes!

3. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sikki,

Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! In je onderschrift te lezen is het een behoorlijke weg voor je geweest. Nu blijkt maar weer dat de aanhouder wint, geweldig meis!

Op Freya.nl heb ik wel verhalen gelezen over meiden met de mthfr mutatie. De meesten werden echter wel zwanger maar kregen vroeg of later in de zwangerschap helaas een miskraam. Zelf heb ik nog nooit een positieve test in handen mogen houden. Daarom denk ik dus dat de verhalen niet 100% vergelijkbaar zijn.

Fijn om te lezen dat jij ook zo positief bent over gent.... Ik ben erg benieuwd naar de volgende poging! Ik verwacht deze week mijn menstruatie dus dan kan alles weer beginnen.

Geniet van je zwangerschap Sikki!!

Liefs,
    Lies

Deel Deze Pagina