Vriend wil niet op vakantie

Discussion in 'De lounge' started by Mamaloe26, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb het niet allemaal gelezen hoor maar hier is het andersom. Ik heb er geen zin in en vriendlief wel. Ik heb gewoon geen zin om bij elkaar op de lip te zitten. Ik wil niet in een tentje. Ik wil niet naar een land waar ik de taal niet van spreek en in nl en belgië vind ik geen vakantie.

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Als het hem vooral om bovenstaande redenen gaat en niet om bijvoorbeeld heimwee ofzo, dan is een waddeneiland in NL misschien wel een goed alternatief? Het is niet te ver weg, dichtbij voor je gevoel ook niet echt en het hoeft niet reteduur te zijn! Misschien kan je hem dat eens voorstellen in het gesprek? Wij gaan ook altijd naar een waddeneiland en voor je gevoel zit je in een compleet andere wereld!
    En als het echt iets van heimwee is dan wordt het lastiger... Zoals de meesten al zeggen gewoon weer in gesprek gaan en hopelijk kom je er dan achter wat er precies aan de hand is...

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Ik vind dat hij je iig op zijn minst een goed argument verschuldigd is als hij perse niet wil

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar wie en hoe bepaal je of een argument goed is?

Ik kan bijvoorbeeld mijn argumenten heel erg 'goed' vinden, terwijl hij kan vinden dat dat echt maar een 'stom' argument is ;).

5. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Nou willikgewoonnie of omdat bananen krom zijn is een slecht argument. Een argument waar je iets aan hebt is bijvoorbeeld heimwee. Je kunt het daar mee eens zijn of niet, maar het is wel valide.

6. Dana

Dana Niet meer actief

ja mee eens.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha :D!

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Klinkt gezellig ;) misschien is het feit dat je zwanger bent dat je gewoon een beetje lekker bij huis wilt blijven dat had ik toen ook in elk geval, ik had geen zin om dan ver weg te zijn.

Verder vind ik vakantie wel leuk maar altijd wel enorm veel werk (zeker met 2 kids!) nouja bijna 3 ik pak de koffer van mijn man ook altijd :D (die heeft geen tijd)

Ik zou idd een betere reden willen weten; is het heimwee, de kosten, vind hij het eng, ik noem maar wat.. ik zou dat toch willen weten.. En als koppel kan je daar ook gewoon over praten lijkt me..

9. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Ok, uberhaupt met een argument dan. Zomaar zeggen "ik wil niet" zou ik zowieso niet pikken.
    En als hij echt niet mee wil zou ik alleen gaan. Ik zou absoluut niet zonder vakantie kunnen dus dan maar met een vriendin ofzo

10. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben dit gehad in t begin van onze relatie. En hij wilde ook nooit uit eten gaan.
    De reden daarvoor was dat hij voor zijn werk heel erg veel in het buitenland was. En dus ook altijd in hotels of restaurants moest eten.
    Hij vond het heerlijk om thuis te zijn en gewoon uit de pot te eten.
    Gelukkig is dat veranderd, hij zit nooit meer in t buitenland en vind het nu weer leuk om weg te zijn. Evenals buiten de deur eten.

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Oei oei, hier is het ook andersom, en vriendlief is er ook echt niet blij mee.

Ik zit het liefste thuis in de vakanties, mijn eigen spullen, mijn eigen beestjes, huis, ik weet de weg en ik kan doen en laten wat ik wil.
    Zeg ook altijd we hebben zo'n mooi en leuk huis, moeten we daar niet van genieten?

Maar ik heb afgesproken dat we volgend jaar met vakantie gaan, samen, naar het buitenland, voor het eerst in 5 jaar.
    Mijn oude buurman heeft extreme heimwee, die wordt echt ziek, bijna ieder jaar probeert hij het en bijna ieder jaar komt hij ziek thuis, waar hij spontaan weer beter wordt.

Praten en een compromis stellen is het enige wat nut heeft, jammer dat mannen dat vaak niet inzien ;)

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Probeer te achterhalen waarom hij niet wil.
    En begin anders met een paar dagen samen weg te gaan in eigen land. Is niet te ver, taal is bekend.
    Kan ook heel mooi zijn hoor.

Share This Page