Help! Oud bloed of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SushiLover123, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ergens gelezen dat het normaal is dat je wat bruine afscheiding kunt krijgen. Nu had ik gisteren een paar hele kleine bruine plekjes in mijn inlegkruisje. 'Oud bloed', dacht ik bij mezelf. Maar vannacht was mijn inlegkruisje dus bijna vol en die ik vanmorgen heb ingedaan heb ik net op de wc verwisseld voor een maandverbandje, want die zat ook al vol. Ik had bij het vegen ook wat slijm, maar dit is exact hetzelfde als ik normaal de 'eerste' dag van mijn menstruatie heb! Ik voel me ook alsof ik ongesteld ben: Zelfde buikkrampen en ook rugpijn. Is dus nou wel normaal voor een zwangerschap? Hoeveel 'oud bloed' kun je krijgen? Hoe ziet dat eruit? En hoelang gaat dat door? Ik ben bang dat ik niet meer zwanger ben en dat ik gewoon ongesteld ben... Alleen ik heb geen bloedverlies gehad of zo, of op een andere manier iets gemerkt van een miskraam...
    Wat moet ik nu doen?

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Oud bloed is bruin, niet helderrood dus.
    Als het rood is en je hebt pijn bel onmiddelijk je VK zou ik zeggen.
    Ik heb op 6 weken bruinverlies gehad maar geen maandverband vol, en het was bruin/grijs achtig, een vieze kleur.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.717
    2.520
    113
    Ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen.
    Ik had nl. ook rond dezelfde tijd een week of 3 lang af en toe bruine afscheiding. De ene keer wat meer, de andere keer een veegje. Ook had ik buikpijn.
    Met veel stress de verloskundige gebeld en die vertelde me, zolang het bruin is, is het niet erg. Ook al heb je er buikpijn bij. Wordt het rood, dan kan het een miskraam zijn, maar ook dat hoeft niet.
    Uiteindelijk bleek de pijn bij mij van mijn darmen af te komen. Met flink wat vezels werd die pijn minder.
    Hopelijk is het bij jou hetzelfde.

Groetjes Bonnie

4. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik zou zoiezo de vk opbellen en het uitleggen en vragen voor een echo

5. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoe gaat het nu met je?
    Al nieuws?

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Had al een stukje in September mama's geschreven ;)
    Kon VK niet bereiken (wilde noodnummer niet bellen). Heb HA gebeld. Assisitente zei dat het niet per se fout zat. Kan ook nog goed zijn. Ik vroeg waar ik op moest letten. Ze zei dat bij een MK er echt veel en helder bloed mee zou komen, mét een of ander stolsel. Dat is bij mij niet het geval. Maar als er nog een beetje rood bloed bij komt, is het ook nog niet per se fout. Maar het moet niet te lang duren. Te lang is dan een week of zo, maar een paar dagen kon nog wel.
    Morgenmiddag bel ik de VK. Helemaal als het zo blijft, dan wil ik een echo of zo.

7. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Nou, dat kan ik me goed voorstellen.
    Tuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Dat je nog tot morgen moet wachten, is al spannend genoeg.

Meid heel veel sterkte en ik hoop dat het vruchtje lekker bij je blijft en groeit :D

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    meid als jij je zorgen maakt gewoon even bellen ;)

ik heb bij mijn dochtertej vanaf het begin tot aan 9 weken bruin verlies gehad oud bloed dus
    was net bruine slijm moest ook maandverbandjes dragen inleg kruisjes waren niet groot genoeg haha

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben toch naar het ziekenhuis geweest. Heb hier mijn verhaal getikt.

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Wat naar voor je!
    Ik duim mee voor je dat alles goed komt.
    Was er dan echt niks, helemaal niks te zien op de echo?

11. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Meid, wat spannend en onzeker.
    Toi toi toi, ik hoop dat alles nog goed komt!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, helemaal niets. Mja, wel een vlekje of twee wat waarschijnlijk een bloedvat was. Als het namelijk het vruchtje of -zakje was, had er een halo omheen gezeten en die was er niet.
    Maar met een HCg van 345 is het schijnbaar normaal dat je nog niets kunt zien op een normale echo. De gynaecoloog zei dat er geen doppler op dat apparaat zat. Mét doppler kun je misschien wel wat zien?
    Maar ja, even donderdag afwachten...

Deel Deze Pagina