Sow dat je dat leest tussen de regels!! Dat was mij totaal ontgaan! Jeetje en nu 18 en al een jaar niet zwanger geraakt!
Jeetje! Je bent op je 16e (of misschien net 17) gestopt met anticonceptie om zwanger te worden? Echt meis, wacht nog een paar jaar. Zorg dat je alles lekker op de rit hebt, je relatie goed zit, jullie een poosje samenwonen enzo. Als ik jou was zou ik dus gewoon weer aan de pil gaan of een spiraaltje laten zetten en vooral nu niet zwanger gaan worden. Je bent nog zo jong en hebt nog jaren de tijd!
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat deze meneer dus op 21.5 jarige leeftijd een meisje van 16.5 jaar zwanger wilde maken... ik vind dit een beetje een zorgwekkend verhaal als dat klopt eigenlijk... wacht alsjeblieft nog even tot je er echt klaar voor bent en je een stabiele relatie hebt met een stabiele jongen, en zelf ook er helemaal klaar voor bent. Mentaal en fysiek!
Ik ben het eens met bovenstaande. Trouwens ook erg onvolwassen van je vriend om je op zo'n jonge leeftijd te vragen of je een kind met hem wilt. En als ik het goed begrijp hadden jullie toen nog maar een halfjaar en relatie? Ik zou zeggen wacht ermee meid. Want heb vaak genoeg gezien hoe die dingen gaan. Straks sta je er alleen voor op je 18e en heb je geen tijd en geld om naar school te gaan of uit te gaan. Of om überhaupt een huisje voor jezelf te hebben. Geniet eerst van de tijd samen, zorg dat je leven op orde is en denk dan nog eens na over kids... En nee daarmee veroordeel ik tienermoeders niet, maar denk er alsjeblieft overna. Het lijkt allemaal lief en leuk, maar vergeet niet dat een kind er voor de rest van je leven zal zijn waar je de verantwoordelijkheid voor hebt!
Deze reactie is ook uitermate volwassen. Meestal worden die topics geopend om hun verhaal te doen, ik heb nog geen een van die dames letterlijk zien typen of ze bij hun man moeten blijven of niet, met een bijpassende poll. Als je je relatie al af laat hangen van een poll....
Het is je vriend en jou wel bekend dat een kind hoe ouder het wordt, steeds duurder wordt? Jullie wonen al samen en je vriend heeft een baan en kan jou en eventueel een kind onderhouden? Of wonen jullie beiden nog thuis bij jullie ouders en weten die ook van de kinderwens? Onbeschermde sex is in dit geval totaal niet verstandig, temeer je vriend nog niet een kind wil nu. Dus dan maar geen sex of je moet zelf weer zo verstandig zijn om anticonceptie te gaan gebruiken.
Ik heb al jullie reacties gelezen en wil nog een paar dingen kwijt. - ik woon samen met mijn vriend, ik heb mijn diploma van opvoeder klasse 2 maar vind geen werk omdat ik geen rijbewijs heb. Hij werkt fulltime en kan mij onderhouden en er schiet nog genoeg over voor een kind te kunnen onderhouden, ook op lange termijn. - ik heb een depressie (door een moordzaak in mijn familie en door andere kleine obstakels) maar wilt dit daarom zeggen dat ik geen goede moeder zal zijn? Ik heb hier jaren lang over nagedacht en met psychiaters en psychologen over gepraat om zeker te zijn. - het is niet omdat je nog "maar" 18 bent dat je geen goede moeder kan zijn, moeder zijn zit in je hart bij mijn weten. - dat jullie het onverantwoord vinden dat mijn vriend toen ik 16.5 was al een kind wou, ik geef jullie hier geen ongelijk in. Het kan altijd foutlopen, maar ook op latere leeftijd lopen genoeg relaties fout ect. - ik ga voor alle duidelijkheid niet "per ongeluk" zwanger worden, zo ben ik niet. Als iemand niet klaar is voor een kind begrijp en respecteer ik dat en zal ik zéker niet "per ongeluk" zwanger raken. - en nog even over die poll waar blijkbaar iedereen mij verkeerd in begrepen heeft: het is niet dat jullie zouden moeten bepalen wat ik moet doen. Dat doe ik nog steeds zelf. Ik bedoelde ermee wat jullie zouden doen moest je in mijn situatie zitten. -Ik heb trouwens nogmaals met hem gepraat en hij gaat condooms gebruiken vanaf nu. Ik wil mijn excuses aanbieden aan jullie. Ten eerste voor de onduidelijke en langdradige teksten. En ten tweede moest er iemand zich persoonlijk aangevallen voelen door wat ik hier schrijf. Dit is in geen geval mijn bedoeling. Ik kom hier niet om mensen af te kraken, te beledigen of eender wat. Maar ik schrijf hier om de zoveel tijd eens iets neer en hoop op advies van jullie over wat jullie zouden doen moest je in mijn exacte situatie zitten, zonder vooroordelen.
nee dat wil het helemaal niet zeggen hoor, ik heb zelf al mijn hele leven last van depressies en ik ben (naar mijn mening) een goede moeder. Daarom weet ik ook hoe moeilijk het kan zijn wanneer je depressief bent, maar juist omdat je nog zo jong bent heb je nu nog genoeg tijd om er eerst voor te zorgen dat dat stabiel is. Daarom zei ik dat in mijn vorige post. Verder is excuses aanbieden totaal niet nodig, beter dat je je goed verdiept en om meningen vraagt.
Leeftijd is slechts een getal en dat je 18 bent zou je helemaal geen slechte moeder maken. Dat is onzin. Ik ben 23 en heb er zelfs twee Maar per ongeluk zwanger gaan raken ofwel expres zou ik zeker niet doen. Ik lees nu dat dat de bedoeling ook niet is. Ik zou nog even lekker wachten en over een tijd weer eens met hem praten. Als hij er niet klaar voor is nu moet je dat accepteren. De tijd dat hij het wel wilt komt vast wel weer.
En als je dat jaar nu gebruikt om te zorgen dat je geen ondergewicht meer hebt. Verder te werken aan je depressie. Eventueel je rijbewijs te halen en een job te zoeken... is veel in 1 keer maar zorg dat je lichaam in ieder geval gezond is en dat je mentaal wat sterker staat. Dat verdien jij en jullie kindje ook.
Als ik dit lees dan zou ik zeker niet voor een kind gaan Jullie relatie lijkt in mijn ogen niet sterk genoeg. .. Sowieso binnen een half jaar kinderen willen. .op zo'n jonge leeftijd..heb er mijn vraagtekens bij. Ik wens je het beste. ..maar je moet wel een man hebben die wil gaan voor zijn gezin en er voor vecht. .
Ben ik helemaal met je eens, Ben zelf ook jong (wel iets ouder) maar absoluut klaar om mama te worden..! Alleen ben ik het ook eens met de andere meiden kunnen e leven en relatie moeten stabiel zijn om je kleintje een stabiel leven te geven.. Zelf heb ik anorexia gehad en dus ook ondergewicht en geloof me.. Zorg alsjeblieft dat je lichaam op normaal gewicht is want dat is zooooo belangrijk als jij het huisje van je kindje moet zijn! Meis alles komt helemaal goed echt waar maar geef het tijd en zorg dat je zelf lekker in je vel zit en je relatie ook stabiel is! Jullie tijd komt snel genoeg, Liefs xx
Uhm dit dus! Op je 16e bezig zijn met zwanger willen worden is al niet normaal. En een meerderjarige vent die een minderjarig meisje voorstelt om voor een zwangerschap te gaan is wat mij betreft compleet gestoord. Ga terug naar school, werk aan je toekomst. Een diploma klasse 2 klinkt als een beginnetje, maar niet als een florissante financiële basis om een kind te onderhouden mocht het in de toekomst misgaan met een partner. En laat alsjeblieft dat hormoonstaafje weer plaatsen. Werk met een psycholoog aan het verwerken van de moord die in je nabije omgeving heeft plaatsgevonden en de andere dingen die spelen. Want zoveel in je hoofd hebben op zo'n jonge leeftijd, een partner die wispelturig is en zelf werkloos zijn is geen goede basis voor een kind.
Helemaal eens met Madelie. En met de rest die vindt dat de onvolwassenheid er vanaf druipt. Op je 16e voor een kind gaan, klinkt mij ook erg vreemd in de oren.
ik zou eerst wachten tot alles op orde is, met name je situatie en dan als alles stabiel is en jullie zijn er echt klaar voor dan pas aan kinderen beginnen. bijv. gescheiden ouders voor een kind is niet leuk
Ontpillen gebruik je hier als smoesje in mijn ogen ( mensen worden zwanger na 1 keer pil vergeten verklaar dat met "ontpillen ) Ik ben misschien hard maar jonge jonge als je ruzie krijgt over zo'n onderwerp en jij gooit je kont in de krib met geen sex en ik slik de pil niet... Word zelf eerst eens volwassen en neem je verantwoordelijkheid voordat je aan kinderen begint. Ben je zelf niet stabiel dan kun je dat ook niet bieden aan een kind en dat is juist wat een kind het aller hards nodig heeft. Een stabiel huis met stabiele ouders. Maar zo zie ik het, succes het is jammer dat je er zo op had verheugd en dat je vriend nu terug krabbelt maar wees eerlijk, je bent nu nog vrij om te doen wat je wilt, met een kind word dat een stuk lastiger, plus lees je eigen verhaal eens, je haalt zelf je punten na boven die al schreeuwen dat kinderen krijgen "op dit moment" geen goed idee is, heb je dat zelf wel door ?