Vriend wilt nog "wachten" maar vrijt wel onbeschermd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegates, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat kan ik het beste doen?

1. Wachten (maar ik die er zelf onderdoor ga)

2. Nog eens proberen praten met hem

3. Weggaan van hem als het te lang duurt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat je niet horen wil ga ik toch zeggen...
    Wachten!!! Voor jezelf, jullie samen maar vooral voor je toekomstige kindje!
    Haal je rijbewijs, zoek een leuke baan!
    Zorg dat je je kindje straks een stabiele situatie kan bieden!
    Geloof me, een kindje zonder auto, het kan best hoor, maar oh wat was ik met deze druilerige winter blij met mijn rijbewijs! Moet er toch niet aan denken om met je kleine snotterige kindje door die vieze natte herfststormen heen moest..

En ontpillen?
    Ik gebruikte 17 jaar de pil en was na de stop binnen 2 maanden zwanger....

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik vind niet dat je op iemand zijn diploma mag oordelen. Misschien is er wel een reden voor een niveau 2 opleiding. Een lage opleiding wil niet zeggen dat je een slechte financiele situatie hebt.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Eh sorry maar ze hebben gewoon een eigen huis en dr vent heeft een fulltime baan. Zelf heeft ze ook gewoon een diploma...
    Maar omdat ze 18 is en geen rijbewijs (?) heeft moet ze wachten.
    Niet iedereen wil pas op zn 35e een keer een kind, ik ook niet. Die wens was een stuk sterker dan mijn studie afmaken oid had k helemaal geen behoefte aan. Laat iedereen zelf beslissen wanneer ie voor kinderen gaat

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ze vraagt toch wat wij vinden? Of in ieder geval advies?
    Nou dit dus..

Open forum hoor!

5. Veera

Veera Niet meer actief

Op pagina 3 reageert ze al dat t opgelost is

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Haar vriend is erg onverantwoordelijk zo te lezen.
    Betekent dat zij moet zorgen dat ze de stabiele basis voor een kind vormt. Maar ze is werkloos. Dus....
    Met doorstuderen vergroot je je kansen op werk.
    Met een niveau 2 opleiding zijn de kansen op een goede baan niet heel groot. Ik oordeel daarmee niet op haar diploma. Ik oordeel op haar kansen op de arbeidsmarkt.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nouja.. Net alsof een rijbewijs een vereiste is voor een kindje :(

Er zijn legio moeders die geen auto hebben... Je hebt echt geen auto nodig hoor... Als je er een heb is het handig ja... Maar nodig..? Nee

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Het is makkelijk.
    Het is voor haar een reden waarom ze niet aangenomen wordt vertelt ze..

beetje zekerheid voor jezelf inbouwen niet verstandig volgens jou?

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Leeftijd vind ik geen bezwaar, ik wilde ook met 16 al een kindje. Geen rijbewijs vind ik ook niet erg, wij hebben de auto eruit gedaan in harder te kunnen sparen voor een nieuw huis en het valt me 200% mee. Soms lijkt het hier op het forum net of geen auto amk materiaal is ;) ;)

Uit je posts echter maak ik op dat je situatie bij lange na nog niet stabiel genoeg is, en jij nog niet volwassen genoeg. Zou daar eerst aan werken. En dat is geen verwijt trouwens, je bent nog jong.

Ik werd overigens moeder op mijn 25ste en dat was prima. Én het viel mee heel erg tegen de eerste jaren. Wees je ervan bewust dat het kei kei kéihard werken is.

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nog maar een keer. ...Ze heeft geen baan door gebrek aan rijbewijs vertelt ze.

Dàt is de reden dat meerdere mensen het aanraden!

11. Purplegates

Purplegates Niet meer actief

Bedankt allemaal om te reageren en aparte meningen te geven met de pro's en cons.

We hebben besloten om nog een tijdje te wachten (tot ik max 25 ben) en ondertussen pleisterpil en condoom te gebruiken.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Nou, zoals ik in jou eerdere post lees heb je vooral een auto nodig omdat dat zoooo ontzettend handig is met een kindje en druilerig weer.

Ik heb je niet horen zeggen neem je rijbewijs want dat is handiger voor een kans op werk

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat dat heel verstandig is, voor zowel jou als je vriend. :)

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat lijkt me een hele verstandige stap. En ook dan zal je nog jong moeder worden. Maar wel een moeder met hopelijk meer rust in het hoofd.
    Gebruik die tijd om te zorgen voor een zo'n optimaal mogelijke situatie voor het krijgen van een kind. :)

15. I Love My Kids

20 jan 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid, goed dat je nog een paar jaar wacht.
    Ik weet wel een beetje hoe je je voelt. Ik had zelf ook al jong een kinderwens. Uiteindelijk was ik zwanger toen ik 21 was maar achteraf had ik beter nog even kunnen wachten.
    Op zich ging het goed hoor en ik zou mijn dochtertje (die nu 3 is) niet meer kunnen missen, maar ik vond het erg pittig toen bleek dat ze een huilbaby was, ik werkeloos werd en het allemaal niet meer zo leuk was.
    Inmiddels ben ik 25 en heb ik 2 kinderen en ik kan nu zeggen dat het super gaat met ons! maar vooral het eerste jaar met onze oudste vond ik erg pittig.

Dat je 18 bent wil idd niet zeggen dat je geen goede moeder zou kunnen zijn. Wel is het belangrijk dat je relatie stabiel is, jullie zeker zijn van elkaar en er allebei graag voor willen gaan. Financieel moet je het niet onderschatten want kinderen kosten handen vol geld.
    Je wil je kindje natuurlijk een goed leven geven en hem/haar alles kunnen bieden wat ze nodig hebben en dan is het beter om alles goed op orde te hebben in je eigen leven.

Ik wil je sterkte wensen bij het wachten en ik vind het super dat je er zo goed over na denkt.
    Je bent gelukkig nog heel jong en ik hoop dat je in de toekomst een mooi gezinnetje mag krijgen.:)

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Beter lezen dan. Staat zelfs in 1 zin. Haal je rijbewijs en zoek een leuke baan. Daarbij zegt ze het zelf al. Dus waarom zou ik het opnieuw benadrukken?

TS! Wat super wijs van je! Dapper besluit!

17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heel verstandig! Ik wilde ook jong moeder worden en had een relatie van 5 jaar. Was al wel 25....
    Uiteindelijk zo dankbaar dat ik niet in de situatie ben gekomen.
    Je hebt nog tijd zat en zorg eerst dat je een goede opleiding, baan en inkomen en een huis hebt.
    En als je dan alles goed op een rij hebt en een langere relatie probeer het dan.
    Geniet nog even lekker van je jonge jaren!

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Verstandig besluit to :)

Deel Deze Pagina