Vriend zoent met ander

Discussion in 'De lounge' started by FrWentel, Jul 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik wil je alleen even een hele dikke knuffel geven! Wat anderen ook tegen je zeggen, jij bent de enige die hierin een beslissing kunt maken. Ik weet uit (heel veel ;) ) ervaring hoe je je nu voelt en hoe boos, verdrietig en intens gekwetst ik altijd ook was, ik bleef. Elke keer weer. Achteraf gezien had ik (iedere) eerste keer natuurlijk al moeten vertrekken, maar op die momenten dacht ik echt dat het nog wel goed kon komen (en dat had het uiteindelijk ook wel, na heel veel tijd en heel veel nieuw vertrouwen opbouwen, als mijn exen daar ook voor gekozen hadden).

Het is gewoon een ellendige kutsituatie. Hoop dat je je snel een beetje beter voelt en dat je het, op welke manier dan ook, af kunt sluiten!

2. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ik las dat je besloten hebt het hem te vergeven, ik vind dat echt een goede keuze van je :)

Ja hij heeft een fout gemaakt en dat is stom, alcohol mag je hiervan niet de schuld geven maar het heeft natuurlijk wel meegespeeld. Voor hem is deze tijd ook erg spannend allemaal, jullie proberen zwanger te worden en willen samen een huis kopen dat is gewoon allemaal super spannend.
    Daardoor heeft hij misschien een drankje teveel gedronken om even de spanning los te laten en zich per ongeluk laten gaan. Stom? Ja. Onvergefelijk? Nee.
    Wees blij dat hij het je eerlijk heeft verteld, betekend niet dat hij het schuld gevoel niet aan kon maar dat hij mans genoeg is om de waarheid meteen te vertellen en de consequenties ervan te dragen.
    En uiteindelijk is het maar een zoen.. hij is niet met ze naar bed gegaan..
    Nu ben ik vrij ruim denkend hierin hoor maar ik zou hem hier niet te hard op afrekenen ;)
    Laat hem de komende tijd jou maar even extra verwennen met een lekker etentje (zelf gekookt, laat hem maar moeite doen haha) of een avondje samen uit ;)

Vergeven en vergeten is het beste meid!

3. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Mooi gezegd rebelleflower.

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Inderdaad. Rebelleflower

5. FrWentel

FrWentel Niet meer actief

Dankjewel, je reactie doet me goed:)

6. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Gelukkig! Ben blij dat te lezen :)
    Jullie relatie zal hier echt wel sterker uit komen.
    Voor jou heeft het misschien even tijd nodig om hem weer 100% te vertrouwen maar uiteindelijk zal dat helemaal goed komen!
    Laat hem dit ook wel weten, als je ergens moeite mee hebt (als hij bijvoorbeeld weer alleen op stap gaat) dan zeg dat ook tegen hem, zonder meteen met je vinger te gaan wijzen op wat hij fout heeft gedaan.. maar gewoon rustig uitleggen dat je het moeilijk vind.
    En de tijd heelt alle wonden :)

7. FrWentel

FrWentel Niet meer actief

Anderen ook bedankt voor het meedenken:)

We hebben er vandaag weer over gepraat, en ik merk dat ik het al een beetje een plaatsje kan geven:)
    En ik ben lekker op de bank geploft na het werk en hij mag afwassen, koken enzovoorts haha.

Dit weekend zou hij weer iets met vrienden hebben, maar hij heeft afgezegd en we gaan nu samen iets leuks doen, dus dat is fijn:)

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Fijn, hopelijk komen jullie er samen uit. Ik zou het mijn man zeker kunnen vergeven. Het was een fout en hij heeft het toegegeven en het was inderdaad maar een kus.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Fijn, hopelijk komen jullie er samen uit. Ik zou het mijn man zeker kunnen vergeven. Het was een fout en hij heeft het toegegeven en het was inderdaad maar een kus.

10. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    Draai de situatie eens om. Wat zou jij doen als jij ineens uit het niets gezoend zou worden op je mond? Blijven staan in de hoop dat het nog eens gebeurd?!

Sorry hoor maar als iemand mij zoent en ik in het moment flabbergasted de zoen ontvang dan heb ik maar een paar seconde nodig om hem van me af te duwen en aan te geven dat dit not done is... Die 2e keer is totaal geen optie meer en dat zou ik echt wel duidelijk kunnen maken ook met een slokje op. Zou me dus echt verraden voelen door die 2e keer.

11. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ach weet je... als hij echt aangetoond heeft berouw te hebben en je wèèt dat hij het meent... dan moet je het echt naast je neer leggen. Natuurlijk is het vreselijk, maar maak het niet erger dan het is. Het was maar zoenen. Ergens maken we zelf het veel te groot en veel groter dan het is. Iedereen maakt fouten in zijn even, niemand is heilig hier.

Zijn eerste reactie was verweer... alsof hij geen schuld had. Lekker praten die dames hier op het forum, maar 99 % van de mensen gaat in eerste instantie in de verdediging. Die opmerkingen van hem kunnen in de prullenbak. Focus je op het gesprek daarnà. Wat heeft hij toen allemaal gezegd. Daar gaat het om, dat is wat ij er echt van vindt.

Dus aan jou de keus: een gelukkig leven samen en deze situatie aanpakken om samen als stel verder te groeien,
    of bij de pakken neer te gaan zitten, zielig doen en een vervelende toekomst hebben samen.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Hij heeft het je eerlijk verteld, het was dom en natuurlijk hakt dit er wel in, maar ik zou hem nog wel een kans geven. Kennelijk gaat het niet goed met (zoveel) alcohol op, dus je mag wel verwachten dat hij zelf ook van deze stomme actie leert en in het vervolg het wat rustiger aan doet met drank.

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij heeft het in ieder geval eerlijk verteld.. Sterkte!!

14. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Share This Page