Hoi dames, Ik zit momenteel nog in mijn verlof en moet over 4 weken werken. Nu is het zo dat ik nog niet zo lang te horen heb gekregen dat mijn moeder longkanker heeft. Die moet maandag onder het mes om te kijken voor uitzaaiingen. Ze heeft 3 weken geleden op de IC gelegrn, kreeg een allergische reactie op de antibiotica waardoor haar bloeddruk daalde en haar hart even stopte.. Het was echt kritiek.. Gelukkig is ze er nog. Ik heb gezien dat mijn vader haar heeft gereanimeerd, ben erbij geweest bij de ehbo.. Ga zo maar door. 3 dagen in ontwetendheid gezeten. Zie haar gezicht nog voor me toen ze wakker begon te worden. Kan er niet door slapen zie het steeds voor me. Begin ook te hyperventileren. Nu heb ik een afspraak gemaakt bij een psycholoog om te praten.. Nu moet ik mijn baas natuurlijk bellen, ik weet niet wat ik moet gaan zeggen Hoe ik me nu voel kan ik echt niet werken heb constant paniek aanvallen en voor het slapen gaan pak ik soms oxazepam. Hebben jullie en idee hoe ik dat kan formuleren? Ik heb echt n slechte band met mijn baas...
Ik zou niet meer aangeven als nodig. Dus dat je je ziek meld ivm zware psychologische klachten. Wat je hoeft niet eens een rede te geven
Ik heb geen tips voor je. Ik wil je alleen even sterkte wensen. Heel heftig om een ouder met longkanker te hebben. Ik hoop voor je dat er een goede uitslag komt.
Naar de bedrijfsarts. Het is rouwverwerking en angstverwerking. Naar de psycholoog voor ondersteuning is een goed idee. Heftig hoor, sterkte.
Ik zou gelijk naar de bedrijfsarts (en ev psycholoog voor ondersteuning gaan). Dan gaat die persoon ook kijken naar wat je wel aankunt mbt werk. 'Zware psychologische klachten' zullen ook niet met een dagje rust over zijn, dus je baas -waarmee je al een slechte band hebt- zal het eerder op prijs stellen dat je wat meer verteld en een traject (al dan niet met een paar uur werk op een dag) start, dan dat blijkt dat je uitval weken/maanden gaat duren door niet gespecificeerde klachten. Hij zal dat op de langere termijn ook wel eisen verwacht ik. Veel sterkte in elk geval.