Hoihoi, Wat vinden jullie van de naam Liyon (spreek je uit al lie-jon)? Geschreven vind ik het er mooi uitzien, maar met de spraak weet ik het nog niet zo goed... help haha!
Ik zou dan voor Leon gaan. Denk dat veel mensen dit uit gaan spreken als "Lij-on" zoals leeuw in het Engels.
Waar leg je de klemtoon? Op z’n Frans, dus op de laatste lettergreep, net als bij de stad Lyon? Of leg je het juist op LIE-? Op papier vind ik Liyon trouwens niet mooi staan. Te geknutseld.
Ik vind de y ertussen te geknutseld overkomen en vind ik persoonlijk ook minder mooi, en ook overbodig. Ik zou eerder Lion schrijven. De naam vind ik wel ok, niet helemaal mijn ding maar ook niet lelijk ofzo. Misschien wel een klein beetje we konden niet kiezen tussen Liam en Leon.
Mijn eerste reactie was ook ‘doe dan gewoon Lion’, alleen krijg je dan vermoedelijk in eerste instantie dat mensen het Engels uitspreken en dan is dan weer een beetje gek…continu verbeteren is ook irritant. Ik zou het daarom houden bij Lio of Leon.
Niet helemaal mijn ding voor een persoon. Ik ga twijfelen of je het uitspreekt als Lyon of Lion. En beide wordt te raar uitgesproken. De kat van onze vrienden heet Lion
Ik vind er vooral een letter te veel in staan. lion of Lyon en dan zie ik het liefst Lion. Ok er zullen wat mensen [lijen] van maken, maar stuk volhouden dan weten ze het ook snel genoeg.