vrienden bevallen van dochter; zelfde naam!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door huitje, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Vanavond telefoon gehad van vrienden van ons. Zij hebben een dochter gekregen! Wij krijgen ook een meisje.
    Nu hebben ze hun kindje dezelfde naam gegeven als wij ons meisje willen geven......gggrrrrrr!
    We gaan de naam niet veranderen omdat de namen van de beide oma's in verwerkt is maar ooooooooooo wat frustrerend dat zij toevallig dezelfde naam hebben gegeven.
    Ben er stiekem best een beetje boos en verdrietig over, heb het idee dat het "bijzondere" van de naam er nu af is.

Ik weet dat jullie er niets mee kunnen maar moest het even kwijt.

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oh dat zou ik ook echt niet leuk vinden. Ik zou zelf wel voor een andere naam kiezen, maar onze eerste naam heeft dan ook geen speciale betekenis itt jullie naam.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Kan me best voorstellen dat het frustrerend is, maar als jullie het een mooie naam vinden, geven jullie die toch gewoon?
    Je kan het ook als een compliment naar elkaar toe beschouwen dat jullie een goeie smaak hebben :D

M'n buurvrouw haar zoon heeft trouwens dezelfde naam als de zoon van haar zus - 2 neven met dezelfde naam dus. Maar ze vond het zo'n mooie naam!

4. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik zou toch de naam houden die je al had gekozen omdat die voor jullie speciaal is. mijn beste vrienden krijgen net zoals wij ook de tweede en ik weet dat we dezelfde namen leuk vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat wij ook hetzelfde gaan kiezen. ik houdt wel altijd reserve namen, maar als mijn gevoel heel sterk is bij een naam zou ik die toch geven. en het ook gewoon even uitleggen tegen die vrienden. ik snap dat je je gefrustreerd voelt. maar ja je moet doen wat goed voelt.

succes ermee
    x sjaan

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    jeetje wat balen! Heb je geen tweede keus? Anders is het inderdaad maar een mooi compliment naar elkaar toe :).

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Balen zeg, maar zeker omdat je al zover bent zou ik ook deze naam houden, je bent er nu waaarschijnlijk al helemaal aan gewend.
    En daarbij nog dat het een vernoeming is.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    jee, dat is balen zeg.
    ik zou ook gewoon je zelf gekozen naam houden. Iedereen zal begrijpen (je bent immers al 37weken) dat jullie die naam al gekozen hadden.
    En tuurlijk is het bijzonderen niet van de naam af. Jullie hebben hem immers samen gekozen en het is nog een vernoeming ook.
    Nee, ik snap dat je niet even snel een nieuwe naam kan/wil bedenken. Jullie zijn er al naar toe gegroeid!

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ow wat erg zeg...
    Ik zou mezelf kennende naar een andere naam op zoek zijn gegaan, maar eigenlijk moet je dat ook helemaal niet doen en idd gewoon de naam houden die jullie bedacht hadden.
    Zie je ze trouwens vaak?

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat is ontzettend balen! Is het een bijzondere naam of een naam uit de top10, in het eerste geval zou ik het nog erger vinden. Ik zou het straks als jullie meisje geboren is het wel uitleggen, anders is het net of jullie hen hebben nageaapt.

10. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Onze vrienden wonen "gelukkig" 3 kwartier rijden van ons vandaan en we zien ze gemiddeld 1 x per maand. Telefonisch vaker.

De naam is Nienke. Mijn moeder heet Anneke en mijn schoonmoeder Tonnie. Deze naam hadden we al bedacht voor ik zwanger was omdat wij hem perfect vinden omdat de namen van de beide oma's er precies inzitten.

Ben inmiddels er al wel wat rustiger onder maar balen doe ik nog steeds. Heb zitten denken over een andere naam maar eigenlijk wil ik dit niet dus houden wij het gewoon ook bij Nienke, al zit er een klein beetje een "naar" idee bij.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Echt balen het idee achter de naam Nienke vind ik erg mooi, jammer dat de vrienden precies op die naam gekomen zijn. De naam hoor je ook niet veel.

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Echt jammer.. Als het mij was overkomen zou ik hier echt van wakker kunnen liggen denk ik. :)
    Het is idd niet een naam die nu nog veel voor komt, wel een mooie trouwens en vooral omdat het een vernoeming is.
    Ik zit te puzzelen naar een andere naam, maar ik denk dat je niet een andere leukere gaat vinden omdat je al zolang deze naam in gedachten had.
    Laat het zakken en kijk over een paar dagen hoe je er dan over denkt, misschien is het nare gevoel wel verdwenen. Maar wel ontzettend balen hoor!

13. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Kan me voorstellen dat het flink balen is zeg! Als de naam zo perfect voelt voor jullie, zou ik 'm zeker niet veranderen!

14. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Ik zal het gewoon doen! Wij hebben een zoon, en een jaar later hebben vrienden hun zoon de zelfde naam gegeven! (wel in overleg) Nu vond ik het toch nog moeilijker als ik dacht, wat je zegt: het bijzondere gaat van de naam af! (wij hebben de naam Jake voor onze zoon, en dat was zeer uniek, nu toch echt iets minder)
    Ik denk dat ik persoonlijk nog harder mijn best zou doen om de perfecte naam te vinden, ik zou niet snel hetzelfde doen!
    Maar in jullie geval van het vrenoemen is het wel speciaal natuurlijk, misschien Nienke als 2e naam??
    succes met deze lastige keuze.....

15. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Misschien vind je Nine of Nina wat??
    Is ook niet helemaal de vernoeming die je hebt in Nienke.....
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je zo enorm baalt!!!
    En je hebt eigenlijk ook geen tijd meer om aan een andere naam te wennen! Dus de meest logische keuze, is gewoon voor Nienke gaan!!

16. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    O wat erg zeg lijkt me dat! Er zijn zóveel namen en jullie vrienden kiezen uitgerekend 'jullie' naam. Maar aangezien je al ver de zwangerschap in bent zou ik Nienke gewoon houden, tenslotte is het ook nog eens een vernoeming. Als je toch net iets anders wil zou je eventueel ook kunnen denken aan Nieke.

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zomaar een paar ideeen:

Ninthe
    Anthe

Zelf zou ik toch van naam veranderen maar ik begrijp ook heel goed dat jullie het niet willen. Succes!

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooh wat balen zeg!
    zelf zou ik dan wel even je frustraties daarover uiten bij je vrienden...
    waarschijnlijk zeggen ze dat je gewoon voor die naam moet blijven gaan!!!! En ben je zelf ook wat meer gerustgesteld!
    nienke is een hele mooie lieve naam en ook leuk die betekenis!
    kan me indenken dat je dat niet meer wilt veranderen.....

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oh wat balen!!
    Inderdaad 'het nieuwe en speciale' is dan wel van de naam af.
    Ik begrijp dat jullie niet meer van naam gaan veranderen, maar zelf zou ik daar heel goed over na denken. Is Nieke geen optie?? De N er tussen uit....mooie naam en toch net even anders!!

20. mare

mare Actief lid

12 okt 2010
    197
    0
    0
    Ik hoorde laatst iemand die haar dochter Nieke heeft genoemd. Leuke naam en net weer even anders.

Deel Deze Pagina